Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-02 11:17 | |
![]() | förkänt??haha,förtjänat ska det stå..jisses | |
| Spirou2 | 2009-07-02 11:22 | |
![]() | MJ skrev egna låtar. Det gjorde väl inte Elvis? Det gör honom till ett mer berättigat respekt-objekt anser jag. Han gjorde bra musik. Jag upptäckte honom en 1½ månad innan han dog. Hur Indie är inte det? | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 11:27 | |
![]() | För att han skall förtjäna någon respekt i fråga om texter så skulle han ha behövt skriva BRA sådana... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 11:29 | |
![]() | mommes "Sina nära och kära älskar man ju för vad de är, inte för vad de gör." Lite konstigt resonemang tycker jag. Så du skulle älska en släkting bara just för den är släkting fast den kanske tex slagit o misshandlat dig???? Blod är tjockare än vatten, men vatten är fan så mycket godare | |
| dilivio | 2009-07-02 11:30 | |
![]() | Det är tokindie, ut och kräv indiecred! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 11:36 | |
![]() | dilivio tokindie, jag kanske är lite gammal, men vad betyder det?:) | |
| dilivio | 2009-07-02 11:42 | |
![]() | tok=jättemycket nånting indie=sv.wikipedia.org/wi ki/Indie | |
| le-lou | 2009-07-02 12:09 | |
![]() | Att folk ens jämför Elvis`s storhet med MJ:s bevisar väl bara hans storhet som artis (MJ:s alltså)..men visst är det en generationsfråga framför allt? Jo, MJ är för många yngre vad Elvis var på sin tid - en stor artist som banade väg för många som följde i hans fotspår, en excentrisk personlighet - bägge två var världsberömda (skulle snarare säga att MJ är mer känd nu när han dog än Elvis var när han gick hädan - vi har rätt många mer mediakanaler i dag än då) och liksom Elvis blev MJ nästan en myt redan innan han dog. Elvis var också en skum personlighet, den allmänheten såg. MJ också. Hur mycket som är sant lär vi knappast aldrig få veta tror jag. Det ironiska är att idag så ses Elvis som en gud i mångas ögon, MJ kommer förmodligen få den stämpeln på sig också kan tänkas, kanske har han redan fått den.. men de sista åren när han levde så har man baktalat och smutskastat MJ nåt oerhört gällande pedofilryktena, medan man glömt att Elvis faktiskt gick och gifte sig med ett barn. (kan tillägga att jag gillar både Elvis och MJ:s musik, jag lyssnar på deras musik - thats it.) | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:20 | |
![]() | En jämförelse behöver på intet vis bevisa något. Visst, vi har fler nyhetsmedier, men det innebär ju också ett mer splittrat fokus. Ju längre bak vi går ju färre mediakällor existerade, vilket ju bör ha lett till ett större fokus på de få som fanns och nyheterna som framfördes där. Priscilla var 21 när de gifte sig. | |
| le-lou | 2009-07-02 12:24 | |
![]() | P trouble - jo en jämförelse bevisar precis storheten. Hade Justin Timberlake dött så hade ingen nämnt Elvis. Inte heller om Lasse Berghagen eller någon annan. okej, han kanske gift sig med henne när hon var 21, men han inledde sitt förhållande med henne när hon var 14 år. | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:25 | |
![]() | Det kanske är Jerry Lee Lewis du tänker på, le-lou? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:31 | |
![]() | Jag tycker det är viktigt att tänka på att man egentligen inte kan jämföra Elvis och MJ. Två HELT olika musik epoker, med HELT olika förutsättningar gällande själva musiken. Jag personligen har aldrig varit nån fan av Elvis musik, men det beror kanske också på uppväxt, musik smak förövrigt samt generation | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:31 | |
![]() | Eh, nej. Vem som helst kan jämföra vilka som helst. Det bevisar inget. Precis som att stor försäljningsvolym inte bevisar att något är av god kvalité - se bara på McDonalds. Måste man tvunget dra paralleller mellan de två ligger de just där, på försäljningsvolymer och medialt fokus och spridning. Ingalunda på god kvalité. Och det kan stötas och blötas i all evinnerlighet hur långt de gick eller inte gick innan de gifte sig, precis som det kan diskuteras varför Jackson sov med unga pojkar. Vi kommer ingen vart där. Om Elvis hade sexuellt umgänge med ett barn är det naturligtvis inte försvarbart. | |
| le-lou | 2009-07-02 12:34 | |
![]() | "Eh, nej. Vem som helst kan jämföra vilka som helst. Det bevisar inget. " Jag säger emot :). Speciellt när jämförelsen görs av flera, väldigt många mest hela tiden. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:35 | |
![]() | P Trouble nu är det väl inte MJ:s eventuella brottsliga bana vi pratar om?:) Jo det går att jämföra. Om MJ skulle leva under den tiden Elvis gjorde musik skulle det inte alls bli lika bra pga tex studion inspelningarna, pålagda körer, ljud& mix, synthar etc. Och skulle Elvis göra sin musik nu tror jag mycket av den sk charmen i hans musik skulle försvinna | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:36 | |
![]() | Jag kontrar med: kvantitet =/= kvalitét. Som sagt, volymer bevisar nada. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:36 | |
![]() | Däremot har ju alla människor olika smak, som man givetvis ska respektera | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:36 | |
![]() | volymer? Jag pratar mer om det tekniska inom musiken nu | |
| le-lou | 2009-07-02 12:40 | |
![]() | Antar att kvalite ibland ligger i betraktarens öga (och öron). Även discodunk kan ha kvalitè och som jag ser det (och tydligen många andra) så låg MJ:s musik längst fram i hans genre. | |
| P Trouble - Ej medlem längre | 2009-07-02 12:40 | |
![]() | BiNo8: Nej, vi kommer som sagt ingen vart där, så jag är inte speciellt intresserad av att diskutera den jag heller. Så Michael Jacksons musik skulle alltså inte nå samma "kvalité" utan teknisk hjälp, men Elvis gjorde det...det säger ju ganska mycket. Och man kan fortfarande göra rätt "rå" musik, tekniskt talat, om intresset finns. | |