Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2009-07-05 13:05 | |
![]() | Bitte, det går ju inte heller att bevisa skulle jag vilja påstå. Det är ju bara när nån verkligen säger att den använder sig av hjälpmedel som man vet. | |
| apbur | 2009-07-05 13:17 | |
![]() | Klart man måste skilja på dåliga förlorare som inte har några andra argument än "du vinner alltid över mig" till fusket och erfarna spelare som på goda grunder kan förstå att någon fuskar. | |
| apbur | 2009-07-05 13:18 | |
![]() | Jag tycker också det verkar dumt att hänvisa alla till panikspel då den spelformen inte passar alla. | |
| y not | 2009-07-05 13:54 | |
![]() | personligen så spelar jag aldrig annat än normal, det är ju då man har tid att räkna planera, pröva olika kombinationer etc, och det är så gott som bara serösa spelare som har det tålamodet. Fuskarna är mycket hetsigare. | |
| Bitte - Administratör | 2009-07-05 14:00 | |
![]() | Detta finns under vanliga frågor ""Betapet är en spelsajt som erbjuder möjligheten att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något annat än själva spelet och alla är lika välkomna oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek! Trots det här förekommer det ibland problem med fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi anser att det är självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då detta tyvärr inte har förståtts av alla spelare vill vi förtydliga följande: - Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel! - Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto. De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda. OBS! Det är heller INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets spelvärdar. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: kontakta en spelvärd eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com."" Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:07 | |
![]() | Jag förstår inte vad du vill säga med att klistra in reglerna, Bitte? Och jag fortsätter att efterlysa en förklaring av TS: Vad ville du med tråden? | |
| Minta | 2009-07-05 14:11 | |
![]() | Det har väl inte förekommit fuskanklagelser mot någon enskild person i denna tråd? Det måste ju vara tillåtet att tala om det. | |
| Bitte - Administratör | 2009-07-05 14:14 | |
![]() | >> katalias håller med i din fråga vad vill TS med tråden ?? Bitte | |
| apbur | 2009-07-05 14:21 | |
![]() | Jag antar att TS vill dra alla medlemmar som anklagar andra för fusk över en kam. Det är spelare som tar spelet på blodigt allvar eller som är dåliga förlorare, dvs de kan inte ta att nån är bättre. Jag tror inte detta stämmer alls. För övrigt ser jag inget dåligt med att ta spelet och spelreglerna på allvar. Det tävlas i scrabble och fuskare är inte välkomna här trots att många medlemmar spelar för att det är kul och inte bryr sig nämnvärt om någon fuskar. | |
| y not | 2009-07-05 14:31 | |
![]() | Jag tror Eva_Margareta vill försöka leda i bevis att skåningar är ett fuskande släkte till skillnad mot norrlänningarna som inte ens bryr sig över dessa triviala tankar. | |
| apbur | 2009-07-05 14:33 | |
![]() | Aha, jag gissar att stockholmare hamnar någonstans emellan då. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:52 | |
![]() | En regel som säger att man inte får fuska är väl ganska meningslös eftersom lite av poängen med att fuska är att inte följa regelverket för sin egen njutnings skull. | |
| apbur | 2009-07-05 14:55 | |
![]() | Meningslös på så vis att det inte stoppar fuskare. Meningsfull när man har avslöjat en fuskare och på dessa grunder ber personen att pysa. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 14:58 | |
![]() | Jo visst, men det är teoretiskt omöjligt att avslöja en fuskare. det är alltid en fråga om kvalificerade gissningar, förutom när någon erkänner. men ett erkännande är inget bevis heller, det är bara ett accepterande av en hypotes. | |
| run-marie | 2009-07-05 14:58 | |
![]() | Bitte, jag fattar inte att du orkar klistra in regelverk varje gång det är nån diskussion där det inte direkt framgår vad som är rätt eller inte. Likaså varje gång nån (även jag) startar en tråd som redan finns i forumet, men som kanske inte är så lätt att hitta tillbaka till. Du måste ha ett outtröttligt sinne för vad som står skrivet och när och hur. Kan bara säga: Hatten av, men tycker samtidigt att det är lite jobbigt ibland. Inget illa menat iaf. | |
| apbur | 2009-07-05 15:05 | |
![]() | Nåja, avstängning av medlemmar har nog skett på väldigt godtyckliga grunder innan. Jag la fram som förslag att tillåta program som letar fram alla anagram. Alla kan på så vis höja sin rating med ca 700 och spelar på samma villkor. Vet inte hur stort intresset är för det bara. Vissa vill ju faktiskt inte använda sig av hjälpmedel. | |
| Minta | 2009-07-05 15:05 | |
![]() | Trollflöjt erkänner att h*n fuskar, ett erkännande kanske räcker för fällande dom? | |
| apbur | 2009-07-05 15:06 | |
![]() | Han har väl inte erkänt? | |
| run-marie | 2009-07-05 15:08 | |
![]() | Apbur, jag tillhör kategorin som INTE vill använda mig av hjälpmedel. Gissar att det finna ganska många fler som känner likadant, men det är ju upp till var och en. | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-07-05 15:17 | |
![]() | JAG kan erkänna att jag fuskar. detta lär räcka som bevis för diverse admins som gillar att skjuta först och fråga eller tänka efter sen, eller hellre skippa det helt. :-) att jag har 0 spelade matcher lär inte vara något som motbevisar mitt erkännande heller eftersom det oftast räcker med att läsa första meningen i ett inlägg och tro att den är sann, när man är stressad rättfärdighetens riddare på jakt efter ondskans hantlangare som med otillåtna metoder får 10% högre rating. | |