Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 790

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Piaree2009-07-07 22:40
Antal inlägg: 1325

Det finns faktiskt "lyckliga" skilsmässor & i det långa loppet kan en separation vara bättre psykiskt för barnen än att behöva växa upp föräldrar som hatar varann, men ändå håller ihop.

Miss_jk2009-07-08 10:35
Antal inlägg: 8941

Haha, känns som att man kan stänga tråden nu. Alla säger ju ändå bara samma sak.

Mickeman2009-07-08 10:40
Antal inlägg: 72

Håller med! En separation kan skötas snyggt, då blir inga onödigt lidande. Man får ju tänka på att barn är inblandade, och för dem är nog både seperationen och att vardera kanske finner en ny svårt att ta in. Men det behöver inte betyda att barnen blir knäckta eller totalt förstörda....
Jag har sett exempel åt båda hållen. Dethär alternativet att vänta tills barnen är vuxna vill jag bara spy åt. För älskar man inte varandra hur ska man då hålla uppe skenet av det. Och dessutom visa barnen hur mycket man älskar varandra, de får ju fel uppfattning av kärlek. Sen när de är vuxna eller över 18 och ivägflyttade då skiljer sig föräldrarna. Fan vad jag skulle känna mig dum, som var deras ända anledning för att stå ut med varandra... Tänk på det!

lingonflinga2009-07-08 11:15
Antal inlägg: 27

Man formas av allt lidande man utstår som barn. En skilsmässa, ny plastpappa varje månad, mobbing, dålig ekonomi,.. listan kn göras lång om man grunnar lite. Men det är så det är, man vill tro att man gör sitt bästa och felar man så är det mänskligt. Familjen består inte bara av barnen var en klok kommentar.

Marelina - Ej medlem längre2009-07-08 11:34
Antal inlägg: 63

okej..nån som vet hur man stänger?

krutmarie2009-07-08 11:36
Antal inlägg: 1696

Lingonfluga, tycker att din mening med "ny plastpappa varje månad" tyder på att mamman är något lösaktig.

Det är väl iaf inte meningen att man ska släpa hem varenda karl man träffar till barnen och få dom att tro att nu ska ni få en ny pappa?

Naturligtvis kan och blir ofta ekonomin sämre för båda parter gissar jag vid en skilsmässa, men man ska väl inte hålla ihop ett dåligt förhållande p g a pengar?

Varför mobbing, nästan varannan klasskamrat till mina 4 ungar har varit skilsmässobarn. Vem skulle då mobba vem?

krutmarie2009-07-08 11:36

Förlåt skulle stå lingonflinga!

krutmarie2009-07-08 11:38

Marelina, stänga tråden kan inte vi spelare göra, det är spelvärdarna som har hand om detta. Du kan ju skriva någon av dom och fråga. (Vet inte om det är så det kan gå till, men testa kan man ju alltid)

Dalmanisk - Ej medlem längre2009-07-08 11:38
Antal inlägg: 211

stryk ska dom ha

krutmarie2009-07-08 11:44

Dalmanisk, vilka ska ha stryk?

krysopras2009-07-08 12:01
Antal inlägg: 657

Barnen. Det är alltid barnen som får stryk.

Kajsasson2009-07-08 12:15
Antal inlägg: 51

Jag tycker faktiskt att man kan tänka till någon gång extra innan man skiljer sig både för barnen och för sin egen del. Det är många som separerar så fort förhållandet börjar bli lite tråkigt. Alla äktenskap går upp och ner. Därmed inte sagt att man ska avsluta rent destruktiva förhållanden.

le-lou2009-07-08 12:20
Antal inlägg: 17500

Kajasson - och det tror jag def att människor gör. Tänker till en extra gång alltså, att tro något annat är att ta för givet att folk är flyktiga egoister som absolut inte tänker på barnen. För de allra allra flesta föräldrarna är barnen viktigast och många gånger är det för att skydda barnen från bråken som aldrig slutar - som man separerar.

"Det är många som separerar så fort förhållandet börjar bli lite tråkigt"

Det där ovan du skriver skulle jag vilja påstå är en ren fördom och jag undrar om du har något underlag för det? Jag tror tvärtom, har man barn ihop med någon så försöker många kanske tom alldeles för länge, till slut har åren gått och kvar står 2 tomma och bittra människor med vuxna utflygna barn och försöker hitta tillbaka till sig själv igen. What a waste.

krysopras2009-07-08 12:26
Antal inlägg: 657

Det är så fruktansvärt jobbigt att bryta upp ur ett förhållande med barn, att väldigt många hellre blundar för problemen.

Depeche Mode2009-07-08 12:29
Antal inlägg: 38

du gör så här TS, om du vill stänga ner tråden!? Du säger till en värd att nu har jag varit korkad och startat en tråd utan att ha tänkt till. Kan ni vara så vänlig och arkivera och stänga tråden för vidare diskussion!

krutmarie2009-07-08 12:29

Mina föräldrar hade ett dåligt äktenskap från början av 60-talet till 1981 när min mamma lämnade pappa. Hon var då 61 och han 60. Alla vi 3 barn (vi var ju sen länge vuxna då) hade vetat i alla år att det inte var bra, gliringar, gnäll och allmänt missnöje. Tänk om det hade skett flera år tidigare så hade båda kunnat få ut mycket mer av sina liv, kanske hittat en ny partner och börjat om och varit lyckliga.

Efter skilsmässan blev det ist bara smutskastning från bådas håll vad som hade hänt både på 50-, -60 och 70-talet. De ville inte komma samtidigt till våra eller barnbarnens födelsedagar (mest mamma då) utan det skulle ordnas 2 kalas för att de inte skulle träffas. Till slut orkade inte jag längre utan sa ifrån att vi firar den och den dagen den som inte vill komma får helt enkelt avstå. Det blev helt enkelt för slitigt för mig med 12 födelsedagskalas varje år ist för 6 ggr.

Tror att det är alldeles för många äktenskap där man lever BREDVID ist för MED varandra. Då är det bättre att dra ett slutstreck, speciellt när barnen redan har märkt sedan många år att det inte fungerar.

vulcan2009-07-08 12:45
Antal inlägg: 7666

Jag tror att så gott som alla som skiljer sig har tänkt till någon gång extra först. Det är så många svårigheter förknippade med en skilsmässa att idén att man bara gör det så där lite apropå framstår som mer än märklig för den som bara tänker efter aldrig så lite först.

Om det alltid är "rätt" beslut med alla faktorer sammanvägda kan man förstås diskutera. Det är inte alltid så lätt att ta "rätt" beslut här i livet innan man har facit i handen.

piff-puff - Ej medlem längre2009-07-08 12:47
Antal inlägg: 7

Som krutmarie skriver så blir många äktenskap & förhållanden slentrian till slut man lever vid varandra och inte med varandra, man kanske inte bråkar och krigar men det finns inte heller någon kärlek, bara vänskap och kamratskap varför inte då lämna det och få ett liv.

Efter snart 25 år tillsammans och vuxna barn så vet jag.

lingonflinga2009-07-08 12:53
Antal inlägg: 27

-krutmarie- Det var bara flera exempel. Jag kunde lika väl skrivit något om fädrar som kallar sina nya flickvänner för kärring eller tom hora framför sina barn. Det som var poängen var att skilsmässa kan vara förödande, eller inte, man vet aldrig innan vad som sker. Varken med barnens välbefinnanden eller de vuxnas.
Känner att jag tydligen är den enda som faktiskt tror att folk skiljer sig utan att tänka efter. Kanske inte alltid av dumdristighet.

Safflor - Ej medlem längre2009-07-08 12:55
Antal inlägg: 832

And life goes on, you know it ain´t easy.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?