Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lauris | 2009-07-13 16:44 | |
![]() | hårpantonen är riktigt bra för både naglar och håret, använder det själv eftersom mitt hår växer jättesakta i normala fall,.. det är tabletter och finns att köpa på naturapotek. rekomenderar det skarpt! | |
| Palini | 2009-07-13 16:50 | |
![]() | Tillväxthormoner, ryssfemmor? Eller funkar de bara på muskler? | |
| run-marie | 2009-07-13 17:00 | |
![]() | Efter min utmattningsdepression jan-07 var mitt hår och mina naglar helt trasiga. Testades på just Zink, Folsyra och B-12 och hade stor brist på allt. Proverna gjordes inte förrän ungefär 1 år senare när jag började må bättre och även brydde mig om håret och naglarna. Det har gjort underverk med mitt hår hittills, vet inte om det växt fortare för jag har aldrig mätt hur mycket det växer på 1 år, men det är friskt, glänsande och ser nästan ut som i ungdomens dar (inte färgen så klart). Naglarna har blivit liiite bättre, men där väntar jag fortfarande på bättring, kanske har man kalkbrist också? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-13 17:00 | |
![]() | Jag har ätit B-vitaminer i omgångar och tycker att jag får "mer" hår när jag tar dem. Det ser ut som att håret växer fortare men det kan ju vara så att det bara blir starkare. Åt nån extra stark b-vitamin ett tag (minns ej exakt) och mina arbetskamrater frågade faktiskt om jag satt in löshår efter att jag ätit dem i nån vecka. Min egen mamma frågade också vad som hänt. Mina naglar fick jag klippa varje dag och normalt har jag ändå starka naglar som inte skivar sig. Jag slutade för effekten var så läskig. | |
| apbur | 2009-07-13 17:05 | |
![]() | Ja, B-vitamin i höga doser ger effekt på så vis att det normala slitage som man är van vid inte påverkar hår och naglar på samma sätt. Att stärka håret med vitaminer har alltid en bieffekt, dvs, ALLT hår på kroppen gynnas :) Få som tycker det är positivt. | |
| Skataan | 2009-07-13 17:08 | |
![]() | larvbrud: vart köpte du tabletterna? mina naglar är också väldigt tunna, och växer sakta, så det kanske skulle vara bra för mig. | |
| Skataan | 2009-07-13 17:10 | |
![]() | apbur: Haha, ja det måste väl vara nackdelen då. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-13 17:15 | |
![]() | Skataan: Har ätit i omgångar genom åren och olika slag, alltifrån öljäst från hälsokosten till B-vitamin Forte från Apoteket. (Det jag åt som var extra starkt kan ha varit med Pantotensyra (b5) som ska vara bra för hud och hår men minns ej vilken sort det var.) Apoteket har b-vitaminkomplex. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-13 17:16 | |
![]() | Jag slutade helt enkelt att klippa mej lika ofta som förut och vips så började jag få längre hår. Jag klipper mej bara två gånger per år nu. Vill man ha långt hår så kan man inte räkna med att det ska vara helt oslitet i topparna. Det håret har ju hängt med ett tag och slits ju givetvis. | |
| apbur | 2009-07-13 17:26 | |
![]() | Det ligger mycket i det kissed säger. I genomsnitt växer håret ungefär 1 cm per månad. Klipper man då håret varje månad så förstår man ju att man slutligen hamnar på minus. Ett hår på 30 cm har toppar som är säkert 3 år gamla. Klart som korvspad att topparna inte ser nykläckta ut :) | |
| lycopersicon | 2009-07-13 18:14 | |
![]() | Om man klipper håret en halv cm var 6:e - 8:e vecka blir det på sikt långt OCH oslitet. Personligen tycker jag det är mycker snyggare med lite kortare hår som är friskt än ett långt slitet. Men smaken är som baken.. | |
| apbur | 2009-07-13 18:20 | |
![]() | En halv centimeter? Har du nån uppfattning om hur lite det är? | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-13 18:21 | |
![]() | om man inte klipper sig så blir håret längre. har jag hört. | |
| nettan23 | 2009-07-13 18:21 | |
![]() | Spelar väl ingen roll om det andra håret växer oxå med vitaminer, blir ju bara lite mer att raka :) | |
| Felixy | 2009-07-13 18:28 | |
![]() | Men är det verkligen som ni säger? :S Jag klagade hon min frisör att min hår växer så långsamt o bla bla "Det är för att du klipper dig för sällan, om du klipper håret va 9:e vecka så håller sig håret FRISKT o växer snabbare" Hon borde väl ha rätt eller? Om man inte klipper sig så klyvar sig håret så man måste klippa bort massor sen, men klipper man sig regelbunden så händer inget. Fan.. jag ska nog satsa på kaninens frilla. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-07-13 18:31 | |
![]() | Håret kan nog också tänkas växa långsammare för att det är för kort. När det uppnår tillräckligt lång längd kommer gravitationen att hjälpa till att få det att växa snabbare eftersom håret drar mer i hårroten. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-13 18:31 | |
![]() | Det där har jag också alltid hört Felixy men när jag började hos min frissa som jag haft några år nu och klipper mej två gånger om året så har mitt hår växt som attan. Hade hår till halva ryggen förut men nu har jag ner till ändan. Och visst är det lite slitet men inte överdrivet. Jag använder bra produkter som man har i topparna också. | |
| Felixy | 2009-07-13 18:33 | |
![]() | Haha vad påläst du är illi? Skippa saab blir frisör! ;) kissed: där fick du mig! Från och med nu så blir det bara en sommar & en vinterklippning.. ja jag använder också sånadär skitdyra produkter som frisörerna lurar på mig jämt;) Jag kan aldrig säga nej så jag är väl favoritkunden dom kan blåsa, meen dom kanske funkar.. | |
| nettan23 | 2009-07-13 18:34 | |
![]() | Så länge man klipper mer än det växer, så blir det ju inte längre :) Man får ju anpassa klippandet efter hur snabbt ens hår växer! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-07-13 18:34 | |
![]() | Jag försökte spara håret förut genom att klippa sällan, 1-2 gånger om år, om ens det. Det funkade inte så bra. Numera klipper jag själv varje månad. Det blir inte längre nu men håller sig finare i topparna. Skulle jag spara ut igen skulle jag nog klippa lite oftare än 2 ggr per år. Allt beror nog på vilken typ av hår man har och hårkvalitet. Ett sprött hår hinner kanske flisa upp sig mer än ett starkt hår. Det är ju inte så att det inte finns folk med lågt hår och fräscha toppar. Att håret är gammalt syns inte så mkt om det är bra kvalitet på håret och man inte sliter på det. | |