Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade50
Mobilspel
Pågående18 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stålis752009-08-24 11:37
Antal inlägg: 110

bra talat

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 11:41
Antal inlägg: 3473

femme nämen låt flugorna hålla på hehehheh tänk om nån kommer och schasar bort dig o din kille när ni håller på som bäst..;)

pwnage2009-08-24 11:44
Antal inlägg: 11

Det finns inget/ingen att vara svartsjuk på så länge han inte sätter på en annan tjej på riktigt. Porr är ju kul!

apbur2009-08-24 11:48
Antal inlägg: 9699

Konkurrerar porr ut det riktiga sexet mellan två människor finns det ju ett stort problem.
Sex är en känslig bit och jag vet med mig själv att jag kan störa mig och må riktigt dåligt över att min partner konsumerar porr. Trots att jag själv gör det periodvis.
Jag är inte konsekvent och rättvis när det gäller känslor. Allt beror på vad han känner och hans syfte när han kollar på porr, är det något jag känner konkurrerar ut mig ur några som helst aspekter blir jag rasande och dödligt svartsjuk. Känner jag mig trygg med hans eventuella syften är det inga problem.

Att påstå att porrskådisar har makt är bara dumheter. Jag har också makt att vägra göra mina arbetsuppgifter, hur poppis jag blir hos arbetsgivaren visar sig nog ganska snart då.
Samma gäller arbetstagare inom porren.

Lindalainen2009-08-24 11:51
Antal inlägg: 651

som i jenna jameson's fall, så var ju hon den "stora stjärnan". så dom var ju tvungna att lyssna på henne.
jag är inte SÅ insatt i porr, så mina enda argumenter/försvar är vad jag läste i jenna's bok. haha

magga2009-08-24 12:06
Antal inlägg: 2533

Att ens partner kollar på porr någon enstaka gång är väl helt okej. Jag skulle förmodligen vilja ha den rätten själv. Men jag skulle tycka väldigt illa om att han satt ensam varenda kväll och runkade till en tjej på en datorskärm. Det skullle kännas som att jag inte räckte till. Sen kan man kolla på porr tillsammans om man har lust, då är ju båda delaktiga liksom. Men så stort fan är jag inte hm.

vinterresa - Ej medlem längre2009-08-24 12:44
Antal inlägg: 253

Att se på porrfilm är att stödja/ främja sexhandel och förnedring.

Sexuell intimitet mellan två älskande människor är privat, vacker och helig. Det som ett älskande par har intimt med varandra tillhör inte andra.

De, som utnyttjas till att agera i porrfilmer är ofta undertryckta, obildade stackars människor (ofta prostituerade). Köper man och ser man på porrfilm gör man sig skyldig till sexköp, men ännu värre är att man deltar i att förnedra dessa stackars människor - och gör hallickarna rika.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 13:05

vinterresa vi pratar inte sex utan porr.

le-lou2009-08-24 13:07
Antal inlägg: 17500

"Sexuell intimitet mellan två älskande människor är privat, vacker och helig. Det som ett älskande par har intimt med varandra tillhör inte andra."

Det finns en skillnad i sex och att älska. Jag tycker inte att folk i porrfilmer älskar med varandra, de har sex. Sex kan två människor ha med varandra utan att älska varandra och utan att dela intimitet..iaf på det sättet du menar. Sex kan människor ha helt enkelt för att det är skönt.

le-lou2009-08-24 13:07

tja porr är väl sex som andra tittar på?

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 13:10

le-lou jo visst men i detta fallet tror jag just "porr" var mer ämnet än sex. Jag menar jag och min man har inte porr utan sex. Men det är klart det beror ju på hur man definierar det:)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 13:14

porr är väl egentligen ett förhållningssätt till sex

jellyflower2009-08-24 13:20
Antal inlägg: 1108

Porr är väl en form av sex, kanske. Men nu handlade det ju om att ens partner hade porrtittning som sitt största intresse. Jag tror inte nödvändigtvis att det beror på att sexet i förhållandet är dåligt, men att NÅGOT - kanske en hel massa - är dåligt i ens liv om ens största intresse är att titta på porr. Porr är ju väldigt opersonligt och enahanda.

wildman2009-08-24 13:31
Antal inlägg: 3860

Som så många sagt, är det ett intresse som konkurrerar ut annat är det ju ett problem i sig, men annars tittar jag ofta på porr tillsammans med min partner då vi ser det som en krydda i sexlivet. Annars kan jag titta på porr när jag inte har min partner tillhands, liksom jag tror hon kan göra det ibland. Ska man generalisera så är väl ofta killar mer visuella till skillnad från tjejer som många gånger går igång på en sexig novell istället. Men det ena måste ju inte utesluta det andra för någon part.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 13:33

wildman bra talat. Jag tror även om det fanns "bra" porrfilm för kvinnor skulle fler kvinnor se det. Tyvärr är ju porrfilmerna gjorda för män.:)

le-lou2009-08-24 13:34

Det är bilder som rör sig. Eller inte, tidningar finns ju med.
Att människan njutit av att titta på bilder på folk som har sex är väl knappast nåt nytt. Det visuella kan vara väldigt starkt, och varför ska nån behöva skämmas för det?
Man behöver varken vara sexmissbrukare eller sjuk i huvudet eller att det ska vara nåt fel i ens förhållande bara för att man inte orkar fantisera utan vill få det "serverat". Färdiga bilder. Det är ju det det handlar om ju, varken mer eller mindre.

Jag tror att många kvinnor ser porr som konkurrenter, att det är kvinnorna i porren som blir den "andra kvinnan". Ofta ser de ju bra ut dessutom. Min kille spanar på en naken tjej och går i gång på det, inte alltid lätt att handskas med kanske.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-24 13:36
Antal inlägg: 2521

Vojne vojne: "Sex kan människor ha helt enkelt för att det är skönt. "

Är det verkligen så? Kan en del ha sex utan att älska och då tycka att det ändå är skönt?

För mig personligen blir det klart och tydligt Nej Tack.

le-lou2009-08-24 13:36

(menar mer att vi kvinnor vill vara DEN ENDA för honom... den enda du ska tända på är mig mig mig, inga andra kvinnor kan ens vara vackra för dig).. och så blir en del äcklade av att se att killen visst varit inne och spanat på nakna kvinnor. Usch och tvi - du kan inte älska mig!
Typ så tror jag.

le-lou2009-08-24 13:37

Klart man kan ha sex för att det enbart är skönt och inget annat. Varför skulle man inte kunna ha det?

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-24 13:38

Miss Yoco självklart kan man ha det. Kroppen och själen är 2 olika saker anser jag:) Jag menar du har väl onanerat nån gång, och gör det det en kroppslig njutning, det finns ju ingen med dig då du "älskar"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?