Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 806

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-26 15:22
Antal inlägg: 5000

bino:varför är det bedrövligt?det är väl ett bra sätt men som jag nämnt tidigare så kan ju vissa av dom respektera då man säger man inte är intresserad

Dyslekso2009-08-26 15:27
Antal inlägg: 8945

Skugga: " Och ni vet, de missionerar ju inte för att vara jävliga och besvärliga, de gör det för att de är helt och fullt övertygade om att det är deras plikt att rädda alla människor... "

Exakt. Så där borde alla äkta kristna bete sig. Att vara lite besvärlig vägs lätt upp av att man räddar en människa till paradiset.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 15:30
Antal inlägg: 3473

Mys jag tycker likadant om Jehovas som jag gör om alla dessa förbannade telefonförsäljare. Jag menar Jehovas kan väl göra nåt slags register där det står vilka dom varit hos.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 15:31

en annan sak, jag har ALDRIG varit med om Jehovas som respekterat när man sagt man inte är intresserad, dom babblar på och tvingar en ta det där förbannade pappret att läsa *suck*

smörbit2009-08-26 15:35
Antal inlägg: 517

Kom till mig BiNo ska jag berätta om detta folk slag som klär av folk tron hoppet om livet och så vidare ...Helst vill de att lärungarna ska jobba gratis åt de andra..vilka djur

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-26 15:37

bino:haha,ja de vore ngt faktiskt=)
jag har heller inte varit med om att ngn av de jag öppnat dörren åt,har gett sig då man säger man inte vill...tråkigt
ingen här inne som är med i jehovas?

Mouche - Administratör2009-08-26 15:55
Antal inlägg: 24193

Tvingar de dig bino8?

Under vapenhot?
Har de tagit din familj som gisslan?
Hotar de att slå Bibeln i skallen på dig?
Eller varför inte den gamla klassikern: Sätter de foten i vägen för dörren?

Mitt råd är att du omedelbart kontaktar polisen!
Hu och fy för dessa vildar, förklädda till vanligt folk, som kommer och tvingar oss till att ta emot saker!

Mouche

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 16:02

Mouche varför denna nedlåtande ironin?:) Jag sa ju bara vad jag varit med om

Bitte - Administratör2009-08-26 16:02
Antal inlägg: 24200

Som jag tidigare skrev så var det inga problem att VÄNLIGT tala om att jag INTE ville ha deras besök och detta har de respekterat, bor dessutom granne med flera vittnen och de är bara just goda grannar

Bitte

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 16:05

det är lustigt som alltid hör folk här inte vad jag säger. När jag syftar på att dom inte respekterar om man säger man inte är intresserad menar jag givetvis att dom ska gå därifrån inte då fortsätta prata, eller??? Jag har alltid varit vänlig när dom ringt på, men svurit när dom gått.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 16:06

Bitte ja det är ju så det ska vara:)

katalias - Ej medlem längre2009-08-26 16:06
Antal inlägg: 2032

Jag har aldrig varit med om att de tvingar en att ta emot något papper. Och sedan jag bad dem att inte komma till mig mer har de heller aldrig gjort det. Måste vara fyra år sen, och då har jag faktiskt flyttat en gång också. Innan dess har jag kanske fått påhälsning fem gånger och ingen har varit påflugen, ihärdig eller jobbig på något annat sätt. Jag har snällt sagt "tack, men jag är inte intresserad. Ha en trevlig dag!" och de har sagt typ "Detsamma!" och gett sig av.

Ni som har så hiskeligt dåliga erfarenheter av vittnena, var bor ni egentligen? Är det ett storstadsfenomen?

Vittnena är ju människor och självklart olika till sinne och personlighet. Men nog är det så att varje sektion, region, avdelning eller vad de kallar sig, har en bok där de skriver upp folk som inte vill få besök. Det har som sagt fungerat bra för mig. Och en granne, när jag nu tänker efter. Det var grannen som tipsade mig om att de har sån här bok.

gummirumpa2009-08-26 16:07
Antal inlägg: 128

Ang.Jehovas så har jag två stycken som arbetskamrater. Jag är själv ateist och har oerhört svårt att förstå hur två smarta unga tjejer väljer att leva efter en 2000 år gammal sagobok...
Vi har haft hur många diskussioner som helst, de är så oerhört påslästa och kan bemöta precis allt. De är förberedda för det och jag tror inte alls, som någon skrev, att de inte skulle vilja komma in för att diskutera djävulen, tvärtom! Eller att de inte skulle komma in till någon för att det lilla barnet (hur sjukt är inte det ) har en djävulströja på sig.

Mouche - Administratör2009-08-26 16:08

Min ton är lika mycket "nedlåtande" som ditt snack om att "bli tvingad" att ta emot deras tidskrifter är sann!
Sen är det alltså upp till att avgöra vad som är vad...

Fördomsfullhet tar sig många uttryck här i världen och jag gillar inte ett enda av dom som de flesta vet.

Mouche

BiNo8 - Ej medlem längre2009-08-26 16:11

herre gud va trött jag blir. JAG har aldrig varit med om att jehovas bara gått om jag sagt att jag ej varit intresserad. Det är MINA erfarenheter, eller ska jag ljuga???? Som jag märkt innan är det många som gillar att hoppa på folk, konstigt att vissa forumvärdar väljer mig. Alla får har erfarenheter men inte jag???? Jag har INGENTING emot vad dom tror på men tycker ej om att dom inte respekterar mig när jag sagt jag inte varit intresserad.

Bor i mellansverige

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-26 16:15

bor heller inte i ngn storstad
de finns de som respekterar ett nej innom jehovas å de finns de som inte gör det,vad är det mer att disskutera om saken?

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-26 16:23
Antal inlägg: 7605

Jag har haft ett vänskapligt förhållande med några JV. Är dock som de flesta övertygad om att jag inte delar deras världsbild och det respekterar de, utan bråk och tjat.
I mina ögon överväger inte det goda med det onda, som ofta följer vittnenas liv. Det blir en sträng, glädjelös och hjärntvättad uppväxt för barnen och stora svårigheter för den medlem, som inte längre vill följa sektens normer.
De ska inte lyda jordiska herrar, varför politik i all form går bort. De dömer efter sina mått. Det finns en hel del ont där, som medlemmarna sen uppmanas att i Guds namn förlåta och inte blanda in världsliga domstolar i.
Jordens befolkning är nog tacksam över medicinska framsteg, att vi kan vaccinera oss mot farliga sjukdomar, få blodtransfussioner och t o m byta benmärg. Om JV får bestämma, ska vi rata allt det där.
De flesta av oss och alla andra som har levat på den här planeten i tusentals år, lever "under Satans inflytande"?
Vi är så ynkliga varelser, så vi vill fortsätta våra erbarmliga liv och lindra sjukdomar och nöd för så många vi kan.

PS. Alla har en fri vilja att ta emot JV:s undervisning och även lämna sekten. De tvingar ingen och det är inte farligt att säga nej tack. Man behöver inte bli elak och försöka skrämma dem. Samtal om religioner och även djävulen är de efter vad jag vet, väldigt villiga att delta i. Missionärerna är mycket väl pålästa om samhällsstrukturer och olika religioner, så där snackar man inte kull dem i första taget. DS.

Mouche - Administratör2009-08-26 16:46

Mommesfrites...som vanligt är dina ord guld värda. =)

vulcan2009-08-26 16:51
Antal inlägg: 7666

Det roligaste av allt är ju att "Jehova"-namnet är en missuppfattning i sig, en felöversättning.
sv.wikipedia.org/wiki/Jeh ova

nippertippan2009-08-26 17:50
Antal inlägg: 792

Vissa jehovas går att prata med som vanligt folk, andra inte. så är det nog med alla religioner.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?