Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 220 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ANDERStG | 2009-09-10 14:30 | |
![]() | Teddow: Som redan förtydligats, det där är en light-metod för korträkning. Har man bara minneskapaciteten så finns det säkert bättre, även för en ensam spelare. Vulcan: Har du gått ner dig i pokerträsket nu ändå, hoppas det inte tar över scrabblehobbyn. :) alla: Vad är sannolikheten för en triss och en färg bland åtta slumpmässigt valda kort (överlappning tillåten)? | |
stefanf | 2009-09-10 14:30 | |
![]() | Har inte gjort nån grundlig analys men intuitivt så upplever jag att Fi inte sällan sitter på PP och prickar ett set i ett sånt läge. Förvisso är det kallt att ställa på turn men det ligger ju rätt mycket redan och rätt ofta (i Fi:s situation) så sitter motståndaren också utan klöver, det är iaf min erfarenhet. Mest sannolikt är ändå (vilket nån nämner) att Fi sätter dig på en bluff, mer eller mindre, och då är det rätt bra odds att gå med. Gissar att det är näranog ett vinnande spel i längden. Men, som sagt, jag ligger småsjuk med hjärnan på halvfart.. :) | |
ANDERStG | 2009-09-10 14:30 | |
![]() | Med färg avser jag alltså (minst) fem i samma färg. | |
kajix | 2009-09-10 15:04 | |
![]() | räknas händer med fyrtal in i trissarna? och vad menar du med överlappning? | |
ANDERStG | 2009-09-10 15:07 | |
![]() | Ja låt oss räkna händer med fyrtal, med överlappning menar jag att något kort kan ingå i både trissen och färgen. | |
vulcan | 2009-09-10 15:33 | |
![]() | "Hade jag checkat turn så har jag redan gett bort handen, bettar han stort, vad gör jag då?" Just av de skäl du nämnt själv i inledningsposten så skulle jag aldrig vika denna hand på turn utan spela på att jag hade den bästa handen. Det är helt enkelt för få troliga händer som korten fallit som slår mig. Jag spelar alltså handen stenhårt för värde och ingenting annat. Däremot hade det uppstått en intressant fråga hur jag skulle gjort om han checkat tillbaka så att vi haft rejäla stackar kvar på river eftersom det faktiskt är ett rätt många händer bland hans troliga handdistribution som nu köpt upp sig till ett fullt hus. Att fi ställer turn tycker jag inte är så märkligt. Visst är du pot commitad, men han får så lite stack kvar vid en ren syn att det inte spelar nån roll att behålla den - han blir ju ändå commitad själv att syna nästa gata oavsett vad som där kommer pga pottoddsen. | |
vulcan | 2009-09-10 15:34 | |
![]() | anders: Jo jag är dessvärre lite fast i pokerträsket - men det blir en hygglig satsning på SM i alla fall tror jag :-) | |
Hasseblöja | 2009-09-10 16:08 | |
![]() | Alltså om ni ska lägga upp händer för analys så lägg upp händer som ni sjv har funderingar kring och där ni inte visar handen i sin helhet. Att lägga upp hela handen med resultat och så ger inte speciellt mycket. MVH | |
Teddow | 2009-09-10 16:12 | |
![]() | Vulcan: Självklart är inte en syn ett alternativ för FI på turn, det var inte det jag syftade på. Jag menade mer att det är många händer som slår AQ. Men självklart, sätter han mig på bluff där så är det kanske inte så konstigt, jag säljer ju faktiskt en bluff. Floppad färg mot runner, runner kåk är skönt nog inte så vanligt:) Vulcan - Har du några händer att slänga upp? Någon som vet hur man får ut HH från TitanPoker i, skrift. Letar jag på datorn så hittar jag bara milslånga loggar. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-09-10 16:37 | |
![]() | ANDERStG, du kanske kan göra en oberoende uträkning av följande (Teddow tror mig inte): Från fyra sammanblandade kortlekar börjar man dra kort, ett i taget. Vad är sannolikheten att de första 52 korten man drar inte har valörerna A, 2, 3, 4 eller 5? | |
Jarnis86 | 2009-09-10 17:05 | |
![]() | RAISEME sitter på plats 1 med 2884.50 theleo1 sitter på plats 2 med 3275.00 Hemlig sitter på plats 3 med 6876.80 TZ sitter på plats 4 med 353.50 Jarnis sitter på plats 5 med 2959.00 Hemlig satsar s mörken 20.00 theleo1 satsar l mörken 10.00 theleo1: --, -- Hemlig: --, -- TZ: --, -- Jarnis: Ad, Ah RAISEME: --, -- Pre-flop: TZ: Lägger mig Jarnis: Höj 60.00 RAISEME: Höj 160.00 theleo1: Lägger mig Hemlig: Lägger mig Jarnis: Syna 160.00 Flop (Board: 6c, Jc, 2h): Jarnis: Passa RAISEME: Satsa 200.00 Jarnis: Syna 200.00 Turn (Board: 6c, Jc, 2h, 4h): Jarnis: Passa RAISEME: Satsa 440.00 Jarnis: Höj 880.00 RAISEME: All in Är synen given eller kan fold hittas?? | |
ANDERStG | 2009-09-10 17:21 | |
![]() | Electric: 6,3E-14 var korrekt, men riktiga män räknar inte med Excel. :) | |
vulcan | 2009-09-10 17:29 | |
![]() | Till att börja med kanske man vill veta om det är ett cashgame eller en turnering och hur prisstrukturen i så fall ser ut. Om det är ett cashgame så är det förstås ganska read dependent. Låt säga att detta inte är någon överdrivet lös spelare men kanske inte heller världens värsta nit. Hans trebet indikerar då rimligen ett högt par (JJ+ kan vi väl säga) eller AK/AQ. Det betyder att det rimligen bara finns en hand som slår dig just nu och det är en floppad triss i knektar. Jag skulle räkna bort alla andra set (för att inte tala om tvåpar) givet inte alltför lös spelare. Personligen tror jag att han ofta skulle checka ett set här på floppen, särskilt om han tror att han har en tight image vid bordet. Men visst kan ha beta ut också. Men jag tror minst lika mycket på ett överpar eller ett färgdrag. Om han har exempelvis kungar så är det ju från hans synvinkel också rimligt att tänka sig att du också har överpar eller färgdrag. I det senare fallet framstår det som helt rimligt i mina ögon att gå in med hela stacken och tvinga dig att verkligen betala priset för att dra. Du kan ju också ha exempelvis TT eller 99 - det skulle åtminstone jag i hans situation kunna sätta dig på. Nu spelar jag iofs väldigt lite cashgame, men så tänker jag. Med det här som stöd så tycker jag inte att det känns som att fold är ett bra spel här. Kanske om du suttit på kungarna och än mer troligt med damerna. Men inte här med essen. Tror du hittar kungar/damer och ett eller annat nötfärgdrag här tillräckligt ofta för att det ska vara rätt. Om killen är lös blir naturligtvis analysen svårare :-) Är det många som trebetar låga par i cashgamen nu? | |
stefanf | 2009-09-10 20:04 | |
![]() | Jag håller med vulcan. Beroende på read kan jag tänka mig att Fi (kanske?) skulle kunna höja med AK. Förvisso är sannoliken liten att han har ett av de återstående A:na men det skulle kunna finnas ett färgdrag (om än osannolikt). Som handen ser ut är synen ganska given, tycker jag, men jag gillar inte check-call på floppen. Skulle valt att slå om redan där för att få information.. Å andra sidan tror jag att din check-call, check-raise är vinnande i längden (också).. Avgörande är i slutändan hur du värderar Fi, är han lös så måste du räkna in möjliga set och rent av ett lägre färgdrag (om han spekulerar med suited connectors exempelvis..). Men den informationen har vi ju inte här. Vad hade du för uppfattning om Fi under spelet? (anteckningar?) | |
stefanf | 2009-09-10 20:07 | |
![]() | tillägg: På lägre nivåer (dvs. där jag spelar, i träsket.. :)) är det inte alls ovanligt att man ser ett sånt här spel som visar sig vara en komplett bluff. Lönar sig definitivt att syna då. Hur är det på dina nivåer Jarnis, stöter du på kompletta "galningar" där? (alt. smarta galningar, det finns ju båda sorter.. :)) | |
Teddow | 2009-09-11 08:13 | |
![]() | EE: Förlåt mig, jag är med på din uträkning. Glömde av att svara på ditt meddelande bara:) Jarnis: typ, 1600 för call. Du kan nog aldrig hitta fold här, vare sig det är CG eller tunering. Hittar du fold så är det en förlust i längden. | |
vulcan | 2009-09-11 09:05 | |
![]() | Man kan väl också tillägga att om det är en lösare spelare som träffat set på något av de andra korten så är det nog ändå en sån typisk situation där man får betala av och gå vidare. Tror det här är en ganska typisk sån hand där (bra) lösa spelare hämtar en hel del av sitt värde mot överpar som - helt korrekt - inte kan släppa handen utan betalar av hela vägen. | |
tyston12 - Ej medlem längre | 2009-09-11 09:54 | |
![]() | black jack - satsa 100, förlorar du. satsa 300, förlorar du. satsa 900.. 3 dubbla din insats vid förlust så kan du aldrig gå minus.. vid vinst börja om från 100 | |
Teddow | 2009-09-11 10:00 | |
![]() | tyston: Om du har oändligt med tid och oändligt med pengar. Det är samma strategi som när man spelar roulette. Satsa 100 på rött, nitar du satsa 200 på rött. etc. Men har du oändligt med pengar och oändligt med tid så kan du säkert ha oändligt med otur också. | |
tyston12 - Ej medlem längre | 2009-09-11 10:04 | |
![]() | ja pengar finns, kanske inte tid :) | |