Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teddow | 2009-09-11 22:26 | |
![]() | Miss yoco: jag vet inte, det är som en sjukdom. Jag har läst för mycket här: www.dontevenreply.com/ | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:28 | |
![]() | Ajaj, jag klickar sällan på länkarna, så ta det hellre med några ord här istället... | |
| Teddow | 2009-09-11 22:32 | |
![]() | Ja du, hur ska jag då förklara. Jag gillar generation som tror att datorn sprängs om man klickar på en länk. Samma generation som skickar vidare kedjebreven "Varning, just nu så skickas ett virus...blablabla... skicka vidare detta tilla alla du känner" Nä, men jag är rätt ödmjuk i och för sig, nu när jag tänker efter. Länken är helt ofarlig, leder till massa mail som är roliga att läsa. Om man delar min sorts humor dvs. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:38 | |
![]() | Tsss...oavsett generationstillhörigheten så har jag blivit vis av skadan. Förra gången datorn "sprängdes" så kostade det mig rätt mycket. :P | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-09-11 22:54 | |
![]() | apbur - jag vet inte riktigt vad du menar. det resonemang jag hittils har fört i denna tråd är inspirerat av sockertråden, men jag har inte läst den särskilt noga. den verkar ganska typisk vad gäller konfliktdelen. inlägget innan detta har ingenting att göra specifikt med socketråden. men, från en ödmjuk själ till en annan - visst kan jag vara det. Sylvia - tack. | |
| apbur | 2009-09-11 23:05 | |
![]() | Undrar om man inte ska införa debattetikett i grundskolan. Hade varit en investering för många, minskat antal konflikter. | |
| Snoosy | 2009-09-11 23:44 | |
![]() | Jag har visat att jag tagit åt mig trots att det indirekt inte var ämnat åt mig. Men det gav mig de svar jag behövde om en person. Ibland behövs omvänd psykologi för att förstå sig på en del människor. I fortsättningen behöver jag inte lägga ner lika mycket energi i vedebörande. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-11 23:46 | |
![]() | Jag har aldrig gråtit så mycket som här. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:03 | |
![]() | Lite allmän god ton och hyfs kan man väl förväntas visa här, precis som i alla sociala sammanhang. Personangrepp och elakheter ser jag melan varven, och det är alltid trist. Den gamla klyschan håller i sig; ett angrepp på någon annan säger oftast mer om angriparen än den som blir angripen. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:08 | |
![]() | Ja det är faktiskt inte såååå roligt alla gånger på detta forumet. Man har fått höra en del saker om hur dum man är, och hur fel man tänker o tycker osv. Jag är på flera andra forum, där är det väldigt trevligt | |
| SweetestDown | 2009-09-12 00:10 | |
![]() | Jag tycker först och främst att man ska akta sig för att ge sig in i en debatt om man inte tål att bli emotsagd, för i de flesta fallen av "påhopp" eller vad vi nu kallar det är det just det det handlar om. Någon kommer med ett motargument och då tar någon illa vid sig. Särskilt i frågor som är känsliga, exempelvis gällande vad man matar sina barn med, som i sockertråden eller rökartrådarna. Folk går liksom in i sådana diskussioner med inställningen att de måste försvara sig och just därför blir allting just påhopp på den egna personen, även om det inte var menat som det... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:17 | |
![]() | Menar du verkligen det Anneli? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:20 | |
![]() | Ja | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:20 | |
![]() | OT, ångrar mig nästan att jag sa ifrån sockertråden. Börjar nämligen känna mig lite sugen på en omgång till där. Hm....får nog fundera på saken... :P | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:22 | |
![]() | Anneli, då duker nog åtminstone i min skalle upp en fråga, att vad gör nätet med oss mänskor egentligen....? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:25 | |
![]() | - för det har jag nämligen också gjort....riktiga flodvåg emellanåt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:26 | |
![]() | Säkert. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:28 | |
![]() | Vaddå säkert? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:28 | |
![]() | apbur - "Undrar om man inte ska införa debattetikett i grundskolan. Hade varit en investering för många, minskat antal konflikter." undgår man konflikter om man är väl insatt i debattetiketten? behärskar du den? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-12 00:31 | |
![]() | Att jag tror på dig,miss Yoko. Ha lite självförtroende! | |