Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade29
Mobilspel
Pågående19 496

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magga2009-09-23 12:03
Antal inlägg: 2533

Självklart får någon hellre vandalisera en anhörigs grav än misshandla någon jag älskar. Men det är många äldre människor som lever ensamma utan några anhöriga. Att besöka sin bortgångna makas/makes grav kanske är det enda som ger dem något att leva för. Döden innebär ofta en stor sorg och för många tror jag det skulle kännas oerhört kränkande om någon varit vid graven och förstört.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-23 12:04
Antal inlägg: 5000

magga;ja,håller med,det är som en fristad för många att få besöka gravarna,en viktigt del för hela sorgearbetet oxå

Teddow2009-09-23 12:05
Antal inlägg: 271

Hur länge är en grav helig? Jag menar, förr eller senare så måste man ju riva ner dom. Inte för att jag förespråkare beteendet, men ur platsbristsynpunkt.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-23 12:09
Antal inlägg: 5000

att gravar förr elr senare måste bort,det vet vi å så är det för alla
men ingen annan kan ju ta sig rätten å bestämma hur länge en grav är helig elr inte,det är ju individuellt
jag tycker att gravar alltid är det,men jag har inget behov av att åka till dom så ofta men dom ska få vara ifred

apbur2009-09-23 12:12
Antal inlägg: 9699

micro, ett bilinbrott kanske inte kan jämföras med en våldtäkt men man kan inte som du försöker skilja de båda företeelserna åt och säga att det ALLTID är värre att gå på en människa än egendom.

Jag tänker dock inte starta en diskussion om det. Har sagt tillräckligt hoppas jag.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-09-23 14:14
Antal inlägg: 3473

apbur ja jag var inte heller för gamla byggnader när jag var yngre idag älskar jag gamla byggnader och promenader på kyrkogårdar:) Men jag skulle ALDRIG kunna förstöra dom fast jag inte gillade dom

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?