Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 373

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sotfinger2009-09-27 11:55
Antal inlägg: 22361

Vaknat på fel sida, riotfux?

riotfux2009-09-27 11:55
Antal inlägg: 190

NEj TS du skrev ordagrant något annat än att djur är viktiga för dig. Och att du har ansvar för dessa.

Orden du valde betydde något annat svart på vitt. Så fungerar det skrivna ordet.

Jag har redan citerat dig två ggr, men nu vet jag vad du menade så strunt samma=)
lycka till

micro1132009-09-27 11:56
Antal inlägg: 17542

Em78
Jag håller med Qwinnan - om du är säker på att han inte gjort något dumt mot katterna så kan det helt enkelt vara det faktum att du är gravid som utlöst beteendet.

Mina djur, hundar och katter, har alltid reagerat på olika sätt inför graviditeter - så att de känner av att det är på gång är jag övertygad om.

riotfux2009-09-27 11:58

Softfinger - nej då. Micro är bara alltid tjurigt inställd till allt som skrivs då vi hade olika åsikter om ögg ska vara vändstekta eller inte.

Sen kan jag iofs verkligen känna att en del lägger lite väl mkt i att tolka hur katter uppför sig.
Ex: "att katten skulle kunna känna undermedvetet att en person är en 'dålig' människa" - det är ju ren idioti om jag får tycka till :)

Em782009-09-27 11:59
Antal inlägg: 130

Kanske bör klargöra att HELA familjen (katter, man, tonåring och kommande bebis) är suuuuuperviktig och att jag älskar dem ovillkorligt allihop.
Däremot kan man aldrig som vuxen (enligt mig) sätta varken sig själv eller andra vuxna före de vars liv man har ansvar för.
Det är väl inte så svårt att begripa.

Visge-Beatha:
Tack för vettiga ord=) Kanske är inte problemet så stort som jag trodde.

riotfux2009-09-27 12:00

den adekvata frågan är: vad är grejen med katter o tjejer?

tack o lov känner jag underbara tjejer/kvinnor som inte är särskilt mkt för katter.

micro1132009-09-27 12:00

riotfux
Om jag lägger ner diskussionen - så vore jag tacksam om du avstod från att diskutera OM mig vidare i ämnet.

Är du för feg för att fronta mig i en ordstrid direkt, så skall du inte lägga egenskaper på mig bara för att få spy ur dig till andra.

Det är både fegt och lågt.

riotfux2009-09-27 12:02

Måste fråga:

Om du var tvungen att välja en i familjen som skulle dö? Valet naggades till att välja mellan en katt och din bebis, skulle inte valet vara självklart då?

Dock håller jag med om att du har ansvar för alla. Och Du verkar sköta allt jättebra och är säkert en person med mkt kärlek att ge.

riotfux2009-09-27 12:06

micro är du på riktigt? jag skrev att du och jag var oense om en fråga om vändstekta ÄGG- är det att SPY ut SKIT om dig. Sa bara att vi var oense sedan tidigare. Det var du som skrev till mig först här i tråden om att "lägga av" el dyl. Det var en fråga till TS och inte till dig.

Fegt eller lågt- jag kan vara både och om jag slipper höra nåt från dig. riktat till mig.

Du är en extremt känslig människa om du anser att jag diskuterat DIG.

hare

Em782009-09-27 12:07
Antal inlägg: 130

Myspruppen:
Tack för ditt tips=) Feronomet säger du.. Var köper jag det? Veterinär? Det kan ju inte skada att testa=)

riotfux2009-09-27 12:10

låt inte sambon hamna i kläm bara

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-27 12:12
Antal inlägg: 5000

japp,veterinären=)
kul om du testar å kommer tillbaka å berättar om de funkade hos dig oxå!

gnill2009-09-27 12:12
Antal inlägg: 1942

Här får du lite praktiska råd istället för spekulationer om diverse ovidkommande saker

För att få två katter att acceptera varandra kan man gnida deras päls med sand ur kisslådan så att de känner igen lukten. Funkar perfekt mellan katter som inte gillar vardnra, har gjort det flera ggr.
Inte så kul åtgärd för din sambo men om kan skulle dra på sig et par gamla jeans som han tänkt slänga och gnida dem här och var med sand (som är kissad på) här och var och så försöka kela med katterna.

Att klappa katten på "belöningscenter" är också en snabbväg till kattens hjärta, det är med lite fasta smekningar på kattens panna (från nosfästet till upp mellan öronen). Där slickar kattmamman sina ungar med sin sträva tunga när de gjort "rätt" och de flesta katter faller i farstun på en gång om man gör det (ja inte slickar dem alltså, nån måtta får det vara, utan klappar dem där... jag brukar dra med tummen så att det ska kännas ungefär som när mamman slickade dem)

Hör av dig och berätta hur det går!

Tess 082009-09-27 12:14
Antal inlägg: 18003

Tror Riotflux verkar ha vaknat på fel sida eller så är personen bara bråksugen....

Em.. Vänta, vänta och åter vänta... Gör ingen stor sak av det hela. JAg tror att det löser sig till slut, bara ni inte försöker tvinga katten till något. Som tidigare skrivits så duger han ju till att mata osv... :)
Sen kan jag också berätta att jag förstog PRECIS vad du menade med det du skrev. Det var inte alls svårt....

micro1132009-09-27 12:14

riotfux - "nej då. Micro är bara alltid tjurigt inställd till allt som skrivs då vi hade olika åsikter om ögg ska vara vändstekta eller inte."

Alltid tjurigt inställt -- är lite annorlunda än det du det hävdar nu.

Mig veterligen har vi dessutom aldrig diskuterat ägg -- och jag personligen minns inte ens i vilken eller vilka diskussioner vi skulle vara så oense -- eftersom jag när jag diskuterar tittar på argumenten framför mig och inte vilket nick jag besvarar -- men det är egalt.

Om du ber mig att inte replikera i en diskussion, och jag respekterar det -- då förväntar jag mig att du visar samma respekt genom att inte senare i diskussionen prata OM mig - oavsett vad saken gäller.

rufs2009-09-27 12:16
Antal inlägg: 312

Min man avskyr katter han klarar verkligen inte alls av dom små liven . när vi besöker folk som har katter så ska alla katter ligga helst i knät på honom :) även familjer som har vildkatter som håller sig på mils avstånd när det kommer folk kryper fram ur sina gömmor för att "gosa" med min man o han sitter alltid stel i ryggen o väser : ta bort djuret =) Ni kan få låna min man =)Han kan säkert visa din nya sambo hur man umgås med katter=)

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-27 12:16
Antal inlägg: 7605

Lägg ner nu - använd PM om ni måste gräla. Är ni kattexperter, förresten?

riotfux2009-09-27 12:17

hahaha

äggen var symboliska! ffs! HAHAHAHA

tjurigt inställd till det JAG skriver. fattar man inte det så är det ju sorgligt.

MORS

Limer2009-09-27 12:17
Antal inlägg: 1214

Men jösses vad ska denne stackars sambo behöva utstå?
Dra på sig jeans som har gnuggats i katturin??!?

Läste att du väntade barn.. det kan möjligtvis inte vara nåt som påverkar katterna tror du?
De djur jag hade när jag fick mina barn visade nämligen upp lite andra beteenden när det närmade sig förlossningsdags för mig. Inget såhär extremt, men kanske det egentligen är dig och inte sambon de reagerar på.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-27 12:18
Antal inlägg: 5000

rufs:haha,jaaa!det där har man ju mräkt ett antal ggr,de som engagerar sig i katterna minst får dom direkt i knät,å de beror väl på att de är djur som vill komma själv helst å sedan vet man aldrig,dom kan säkert gilla å retas oxå,haha

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?