Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| älexändrä | 2009-09-30 23:25 | |
![]() | Njae jag kan inte säga att jag är svartsjuk iallafall. Avundsjuka passar bättre för mig del och min känsla | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-30 23:25 | |
![]() | jo fast det jag syftar på är avundsjuka i mitt fall svartsjuka då tänker jag mer på vilka känslor som kan uppstå i relationer osv men både avundsjuka å svartsjuka finns säkert i alla dess former=) jag kan vara avundsjuk fast inte missunsam å jag är väldigt glad över att jag är skonad från svartsjuka =/dom människorna måste ju lida nå enormt,har en nära vän som är väldigt svartsjuk å sliter ont som fan men hon jobbar på det iaf men hon har det jätte jobbigt | |
| älexändrä | 2009-09-30 23:27 | |
![]() | Håller med myspruppen! Svartsjuka tycker jag beroende på hur mycket man lider av det, kan ses som en sjukdom! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-30 23:28 | |
![]() | avundsjuka kan säkert oxå få människor att må dåligt,men då är de ju den missunsamma avundsjukan har jag fått för mig iaf | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-30 23:32 | |
![]() | allt man kan bli avundsjuk på kan man i teorin skaffa sig själv så varför ens triggas av att någon annan har något? så småsint och särskilt fantasilöst! som om man inte visste att man kan vinna en miljon innan bästa vännen gör det liksom? svartsjuka däremot är en sida av myntet åtrå/kärlek där man inte alltid kan eller vill dela på objektet. | |
| Ässät | 2009-09-30 23:34 | |
![]() | Tack run-marie :) | |
| älexändrä | 2009-10-01 00:03 | |
![]() | Jag tycker varken det är småsint eller fantasilöst att känna avundsjuka. Men såklart finns det vissa grader på allt och det kan gå överstyr. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-10-01 00:10 | |
![]() | så om din vän får anställning tänker du, varför hon/han och inte jag? det är både småsint och fantasilöst. avundsjuka är en form av bortskämdhet. att önska sig något som ngn annan har och tycka att man är "värd" det istället för den som "fått" det istället för du. när sanningen är att du är värd vad du lyckas skapa. varken mer eller mindre. dröm och dröm stort. vad andra har skapat är du inte värd dock. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 00:11 | |
![]() | varför fantasilöst? | |
| run-marie | 2009-10-01 00:17 | |
![]() | Lusdrama, tycker inte alls att det är fråga om bortskämdhet när det gäller avundsjuka. Det är väl helt enkelt en känsla som infinner sig hos en del. Varför fick just han/hon jobbet och inte jag, jag är säkert lika bra, eller varför vann inte jag den där vinsten, hade ju samma chans osv. Vad har det med bortskämdhet att göra undrar jag? Du kan ju inte skapa chansen att få jobbet (du kanske verkligen är lika bra), du kan inte skapa att du vinner nåt. Visst kan man vara värd både jobbet och vinsten iaf? Förstår ärligt sagt inte din inställning. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 00:20 | |
![]() | Jag tror det har att göra med huruvida man kan likställa ett jobberbjudande med en lottovinst. | |
| älexändrä | 2009-10-01 00:25 | |
![]() | håller med run-marie här, verkligen. Och jag säger verkligen inte att jag hellre vill att jag ska ha ett bra jobb än mina vänner, familj eller dom som förtjänar det. Jag blir nästan arg när du säger det och jag tycker att det är riktigt dåligt att säga något sånt. För är det något jag inte är, så är det bortskämd och jag kämpar verkligen för det jag vill. MEN i dagens samhälle är det inte så lätt att bara "skapa" trots att man kanske är väldigt värd arbete. | |
| run-marie | 2009-10-01 00:26 | |
![]() | Jaap det kan man naturligtvis inte, det håller jag med om. Det var ju inte heller det frågan gällde egentligen, utan om man är bortskämd om man känner avundsjuka för nåt som nån annan har, får eller kommer över på nåt sätt. | |
| älexändrä | 2009-10-01 00:31 | |
![]() | Jo det förstod jag, men fick fram det lite fel tror jag, hehe. Men hur som helst så förstår jag inte grunden till det. Och som jag skrev tidigare, har jag för mig, så tror jag iallafall att avundsjuka är bra på det sättet att man kanske kämpar ännu mer för det man vill ha. Och det innebär INTE att man vill sno sin kompis jobb osv :) | |
| run-marie | 2009-10-01 00:42 | |
![]() | Personligen blir jag inte avundsjuk utan jä-t förbannad när politiker eller andra "kändisar" fixar lägenheter, jobb och andra fördelar till sin avkomma eller nära släktingar. Alla som media "kommer på" och avslöjar ska, enligt min mening bli av med sitt jobb eller uppdrag och absolut inte med nån j-a bonus eller fallskärm. Gå bara, utan att få nåt mer än möjligen 3 månaders uppsägning. När/om vi "vanliga" löntagare skulle göra något oärligt eller "fuffens" på vårt jobb så blir det inte fråga om nåt annat, så varför ska dom få "glida vidare" på bra villkor? Nej, för min det har det inte med avundsjuka att göra, skulle skämmas ihjäl om jag gjort nåt sånt, det är orättvisa gentemot oss andra inget annat. | |
| run-marie | 2009-10-01 00:44 | |
![]() | Älex, mitt förra inlägg var inte menat till dig utan till Jaap-conrad. Vet inte om det blev nåt missförstånd där :) | |
| älexändrä | 2009-10-01 00:59 | |
![]() | Nej absolut inte :) Men jag håller med dig där också! förjävligt! Men ja, undra om det någonsin kommer att förändras. Pengar och kändisskap är makt, TYVÄRR | |
| mrperfect | 2009-10-01 01:11 | |
![]() | Omman skall läsa till civilingenjör så skall man inte inrikta sig på radioteknik och man får räkna med at arbetsgivaren sparkar en då man blir 50. Så gjorde Ericsson med mig 2003, en del av mina olycksbröder/systrar jobbar med helt andra saker än teknik, vaktmästare, i kassan på snabbköpet osv....fjärran från de löner som dem som fortfarande har arbete. | |
| run-marie | 2009-10-01 01:16 | |
![]() | Mr, det är så arbetsgivaren brukar utnyttja sin personal tror jag. Sug ut det "göttaste" och sen blir man fimpad. Känner också några som jobbade hos Ericssons i Kista som idag har helt andra jobb, men de flesta har iaf jobb, en del får ju aldrig ett jobb efter 50. Känns helt fel egentligen, men avundsjuka på dom som fått jobb? Nej snarare en känsla av att det är orättivst att man får gå trots att man vet att man gjort ett bra jobb. | |
| run-marie | 2009-10-01 01:19 | |
![]() | Älex, ja det är verkligen snett att pengar och kändisskap ska ge fördelar, men det är ju TYVÄRR så det funkar i de flesta fall i vårt samhälle. Man ska inte hänga upp sig på eller för det, bli förbannad är bättre och då får man ut sina känslor så slipper man kanske hjärtinfarkt eller nåt annat. :) | |