Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 419 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 18:15 | |
![]() | Yamaha har en poäng, även om han naturligtvis generaliserar å det grövsta. :-) | |
| YamahaJet | 2009-10-09 18:20 | |
![]() | Marie, frågan rörde huruvida man kan tänka sig jobba i några enstaka månader, för att spara en buffert tillräcklig för att inte behöva spara in på mat under kärva månader, och inte att man ska bo kvar tills man är 24, även om jag inte heller ser något större fel i det. Om du inte vill ha din egen son hemma eller inte lyckats bereda plats för den familj du velat ha, så är det i första hand ditt eget ansvar, och inte din sons. Har mängder med invandrarkompisar som är 24 och bor hemma, varken föräldrar eller barn tycker detta är skamligt utan ser tvärtom istället fördelarna med detta. Personligen tycker jag dock gränsen går där någonstans för att flytta hemifrån. | |
| henrik_l | 2009-10-09 18:23 | |
![]() | Varför skulle Y vara bortskämd? För att han inte lever enligt nån jäkla instruktionsbok om hur det "ska vara"? | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-09 18:24 | |
![]() | Yamaha, tror det är en kombination av att föräldrarna hatar barnen och svenskarnas syn på sex. Man vill inte att päronen ska titta på när man hbt:ar. Behövs egen lägenhet. Hoppas du blev lugnare av den förklaringen. | |
| kermis | 2009-10-09 18:29 | |
![]() | Istället för att fokusera på hur någon BORDE gjort så kanske YamahaJet kan ge goda råd om hur TS ska leva NU, när hon redan gjort det grova misstaget att flytta hemifrån utan att ha jobbat ihop en buffert... och om det är för white trash för herrn kanske han kan hålla sig borta från tråden helt och hållet. -- Jag har inte mycket att leva på varje månad men det går att anpassa sig väldigt långt. Måste du ha kött varje dag? Kan du minska ner mängden? Tex 400gram köttfärs räcker ju till många omgångar köttfärssås om man bara vill. :) Och köper man sen storpack och fryser in klarar man matkontot med rätt så lite pengar... Soppor och grytor är perfekt att göra. Enkelt att dryga ut, rotfrukter och sånt är ju mycket billigare än kött. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-10-09 18:32 | |
![]() | istället för att köpa nya kläder anmäl dig på www.swoppers.se jätte kul:) Försökt att göra egen mat, alltså ingen pizza eller annan junkfood. Vet inte hur du bor nu, men kanske ändra till ett billigare boende. Ta en rumskompis och dela hyran. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-10-09 18:35 | |
![]() | stol Hur förnedrande är det att säga jag fick inte ens komma på intervju till Mcdonalds. Tror du att det är idioter som jobbar där. Du var väl inte kvalificerad. Du får skaffa dig en karl som alla andra kvinnor gör som inte får pengarna att räcka till. som vanligt kommer du med lite dumma inlägg tycker jag. Hon kanske inte vill ha en karl och skaffar man en karl gör man väl det för man älskar personen inte för pengarna skull. Och vådå karl, vem vet hon kanske är lagd åt andra hållet:) | |
| micro113 | 2009-10-09 18:42 | |
![]() | YamahaJet Så du ser -- låg inkomst betyder inte WT. En del ungdomar skaffar jobb och flyttar hemifrån för att underlätta för sina föräldrar -- de sätter det före att spara ihop till en budget för sig själva. Och ärligt talat, jag skulle inte gå med på att försörja mitt arbetande barn medan denne sparade ihop en buffert samtidigt som vi levde på nålpengar för att få ekonomin att gå ihop. Min egen son flyttade hemifrån som 16 åring, eftersom han gick i skola på annan ort -- när skolan tog slut ville han inte flytta hem igen -- och får då följdaktligen överta försörjningen över sig själv. För dubbel hyra har man inte råd med hur många år som helst. Han ser sig som vuxen - 19 år - och vill försörja sig själv, och jag anser faktiskt att det är en riktig och hedervärd inställning. | |
| YamahaJet | 2009-10-09 18:49 | |
![]() | Jag snackade om att arbeta och bo hemma i typ TRE månader - då kan man kombinera buffertsparande OCH att betala för sig hemma. Rimligen bör man kunna lägga undan 20-30 000, som är en god minimibuffert i livet oavsett ålder eller livssituation. Ingen kan påstå att det inte finns syre kvar i hushållet att ha barnet hemmaboende några månader till, för ett ytterst ädelt ändamål, när det fungerat i 18 år. Jag begriper inte hur någon kan invända mot detta. Det måste väl isåfall vara för att rättfärdiga sin egna sorgliga situation. | |
| pion ekrot | 2009-10-09 18:53 | |
![]() | I min familj och släkt funkar det inte så - det är klart hedervärt att stå på egna ben och försörja sig själv men det är också hedervärt att sörja för och värna om sina nära och kära, i "lagom" dos. I detta skulle det dock ingå att leva på nålar i tre månader för sitt barns skull även om denne är 19 år, och jag tror att det lönar sig på längre sikt även för förälder/rar eller vårdnadshavare. Tycker att man ska passa sig för att bli "dumsnål" (hittar inget bättre ord, sorry). Det mest upprörande i Y:s inlägg är väl användandet av begreppet "whitetrash", annars förstår jag inte riktigt vad det är att oja över. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:00 | |
![]() | Eller så kan man kompromissa och flytta hemifrån och jobba och ta hem tvätten och disken till mamma så man orkar jobba jättemycket. Vet en som gör det :) | |
| caughtbock | 2009-10-09 19:00 | |
![]() | Det är alltid skönt att bli påmind om hur man är som svenne, ibland glömmer jag! | |
| Evy_83 | 2009-10-09 19:02 | |
![]() | WTF, jag tycker det är rimligt att ta hand om sina barn tills de har fått ett vettigt jobb, nu skall de ju studera väldigt länge. Om de väljer en utbildning på 4-5 år och den är på hemorten så ser jag inga problem i att bo hos föräldrarna. | |
| caughtbock | 2009-10-09 19:03 | |
![]() | Jag tycker också det är rimligt i vissa fall och vill själv göra det för mina barn, men alla har ju inte den möjligheten. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:04 | |
![]() | Stolt svenne som bodde hos päronen tills han var 23. <--- Har fet buffert. <--- | |
| henrik_l | 2009-10-09 19:05 | |
![]() | Jag kan inte fatta hur man kan argumentera för eller emot nåt sånt? Alla gör väl som dom vill och skadar väl inte andra med det? | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:08 | |
![]() | Verkar svårt att få tag i billiga bostäder. Min första hyra var på 800-900 kr. | |
| pion ekrot | 2009-10-09 19:09 | |
![]() | caughtbock: Om man har gjort det i t ex 19 år, varför inte ytterligare i tre månader? | |
| caughtbock | 2009-10-09 19:15 | |
![]() | Det kan ju ha varit så att man har försörjt barnet med hjälp av barnbidrag, underhållsstöd osv. | |
| caughtbock | 2009-10-09 19:16 | |
![]() | Eller aa, det är ju så. Och när bidragen försvinner och man ska försörja en hel familj på kanske en lön. Inte så lätt, inte ens i tre månader. | |