Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-10-16 21:10 | |
![]() | Argumentationen känns lite som Miss Yoco. | |
| ___Tania___ | 2009-10-16 21:18 | |
![]() | Nä, så intelligent argumentation är det ju itnte. Kom för övrigt att tänka på En prins i N.Y. När jag läste om fettfläcken. Yuck, haha! Låt dem ta och byta tapet. Vem vill ha andras svålfett på väggen???? | |
| ___Tania___ | 2009-10-16 21:19 | |
![]() | inte* | |
| ehol | 2009-10-16 21:19 | |
![]() | Det beror nog på hur stor fläcken är. Och hur allvarlig. När vi flyttade in hade vi en stor fettrand där huvudänden på de förra hyresgästernas säng stått och det ville de inte göra något åt. | |
| ___Tania___ | 2009-10-16 21:31 | |
![]() | Det är nog upp till varje hyresvärd. Vissa tar betalt, och andra ser det som normalt slitage. Målar man slarvigt, kan man få betala för det, och då tar de betalt för tapetsering av rummet, så det kan vara värt att göra det ordentligt. Det är inte så svårt att måla fint. En vägg blir inte så dyr att fixa till. | |
| angie_hell | 2009-10-16 21:38 | |
![]() | oftast besiktigar dom lägenheten möblerad så täck med något förmål och håll tummarna för att dom missar. Annars så är väl inte fondvägg en så tokig ide då slipper du ifl fixa hela rummet. | |
| Mammaoxå | 2009-10-17 12:48 | |
![]() | Vi fick betala. Mycket. Numer bor jag i bostadsrätt. Då har man lägre hyra, då ingår det ju liksom att man tapetserar själv. | |
| Tess 08 | 2009-10-17 13:09 | |
![]() | Köp enhink färg i matchande kulör... måla väggen som en fondvägg. Det tror jag blir snyggast. Om du nu inte har en massa tapet över för då kanske du kan tapetsera en våd eller två... Att skära ut just fläcken tror jag inte på. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-10-17 13:45 | |
![]() | Håller med ____Tania_____: de är nog upp till hyresvärden. Inte fan kan man täcka det med något tillfälligt under besiktningen, de som flyttar in efteråt kan ju begära att få den besiktad igen nämligen om de inte är nöjda med hur det ser ut!!! Den första besiktningen görs oftast möblerad direkt när hyresgästen sagt upp den, just med tanke på att man ska få tid på sig att renovera själv för att slippa få en räkning senare. Slutbesiktningen görs samma dag man lämnar nycklarna och då ska det vara helt och rent i lägenheten. Man ska själv vara med vid slutbesiktningen just för att inte få en smärre chock när räkningen kommer (jag fick 10500:- och då var jag inte med och slutbesiktade för då hade det inte hänt). Mitt råd är att prata med besiktningsmannen/kvinnan och be om goda råd medans ni besiktigar. | |
| ulle2 | 2009-10-17 13:58 | |
![]() | angie_hell jag har aldrig fått en lägenhet besiktad med möbler i den skall ju vara tom när dem gör det. Sen tipset om och måla över det är inte bra. För hur man en lägenhet får man inte måla väggarna. För det blir så mycket jobb. Med lite tur behöver dem bara byta dem våderna som är förstörda. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-10-17 13:59 | |
![]() | de. | |
| Amea111 | 2009-10-17 14:45 | |
![]() | Jag hade samma problem när jag flyttade ut, hade inte bott två år ens. Men dom sa inget om det. Beror helt på hyresvärd. Det du kan göra är att fråga din hyresvärd anonymt om du måste betala det och isf fixa det. Risken om du fixar det själv är dock att du bara gör det värre då det krävs att arbetet utförs fackmannamässigt. I din nya lgh rekommenderar jag sängkarm eller flytta ut sängen en bit från väggen.. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-10-17 15:02 | |
![]() | gå till en tapetfirma och fråga, jag vet att det finns spray för tex heltäckningsmattor för fläckar, vem vet kanske finns nåt liknande för tapeter:) | |
| Jojo - Spelvärd | 2009-10-17 15:05 | |
![]() | Ett gammalt husmorsknep är att gnugga vanligt vitt franskbröd mot väggen vid fläckar på tapeterna. | |
| Smussel | 2009-10-17 15:51 | |
![]() | TIPEX | |
| Mammaoxå | 2009-10-17 15:55 | |
![]() | carlmartin :). känner samma | |
| Minta | 2009-10-17 16:24 | |
![]() | Man får måla väggarna hos de flesta bostadsbolag. Men det ska vara fackmannamässigt utfört. | |
| Ässät | 2009-10-17 18:45 | |
![]() | Min dotter satt alltid upp i sängen och läste efter att hon hade duschat på kvällen. Det resulterade i fläckar på tapeten men min hyresvärd sa ingenting om det där. | |
| principatia - Ej medlem längre | 2009-10-17 18:48 | |
![]() | Varför vill du inte betala för omtapetsering fast du vet att du själv har orsakat nersmutsad tapet? Menar du, att nästa hyresgäst skall ha dina översölade fläckar i sitt sovrum? | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-17 18:59 | |
![]() | Bra råd Myra64! Det var nära på att vi åkte på en räkning på flera tusen för skador i en lägenhet. Vi slapp betala eftersom vi bedyrade att skadorna fanns där när vi flyttade in. Eftersom vi bara hade bott där en kort tid gick det bra att bevisa att vi knappast hade hunnit orsaka förslitningen. Ren tur. Det är smartast att se till att den som inspekterar och den som hyr är överens om vilka förslitningar som finns redan när man flyttar in. | |