Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 258 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sallen | 2009-10-22 00:49 | |
![]() | Håller med Idafredde, vad menas egentligen med "gnetspel"? Har läst trådarna men inte fått något riktigt "hum" om vad som menas. | |
| Brushuvud | 2009-10-22 02:44 | |
![]() | gneta tillbaka. hamurabis lagar på betapet-villkor. | |
| graniten | 2009-10-22 03:56 | |
![]() | vissa e ju så zzzzzzzzzzzzzzzzzz | |
| blue_moon | 2009-10-22 03:59 | |
![]() | Här är en till som ogillar gnetspel. Det är så tidsödande att försöka ta sig ur en blockering för att vinna några ynka poäng! Mycket roligare att öppna upp och skapa chanser för sig själv och motspelaren. Den smartaste vinner ändå. ;)) | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-22 15:12 | |
![]() | Blue_moon. Bra talat! | |
| blue_moon | 2009-10-22 18:06 | |
![]() | Sås-claes. Tack! Sallen Gnetspel vill jag definiera som räddhågset fegspel där man konsekvent lägger ord längs med tidigare lagda så att ingenting sticker ut eller går att haka/bygga vidare på. Man lägger hellre en eller två bokstäver i det alltmer tätnande gyttret i nedre högra hörnet än föröker bygga ut spelet uppåt eller åt vänster. | |
| Behringer | 2009-10-22 19:55 | |
![]() | Men det är väl två, eller flera, som spelar? Alltså räcker det inte med en gnetspelare för att skapa en gnetmatch... | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 11:29 | |
![]() | Behringer, det har du väl en viss poäng i. Men tyvärr räcker det ibland. Finns de som konsekvent blockar minsta lilla öppning man skapar. De låser för båda helt enkelt. Då är det inte lätt alla gånger. | |
| Stubin | 2009-10-24 12:22 | |
![]() | Jag gillar inte heller gnetspel. Det som är bra med att möta en som spelar på det sättet är att dom förlorar genom att hamna på minus i tid eftersom dom ofta ska fundera väldigt länge innan dom lägger orden också, men jag försöker komma ihåg vilka som spelar så och avvisar dessa när dom vill spela. | |
| Behringer | 2009-10-24 19:40 | |
![]() | Det låter lite grand som vi pratar om italiensk fotboll, som ofta går ut på att släppa in färre mål än morståndaren hellre än att göra fler. Och varför öppna upp för motståndaren? | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 20:42 | |
![]() | Behringer, jo det är sant. Man vill ju inte skänka bort vinsten.. Men hur kul är det om båda lagen spelar med 1 målvakt och 10 backar? Blir ju ingen match att tala om. Det är valfritt hur man vill spela, denna tråd handlar om att folk tycker att det är tråkigt att fasta i en sån match bara.. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 20:54 | |
![]() | fastNa | |
| Behringer | 2009-10-24 20:57 | |
![]() | .. och vi är några som kontrar med att Betapet går ut på att få fler poäng än motståndaren... | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 20:59 | |
![]() | ...var inte det tråden handlade om dock.. och jag får oftast det ändå.. trots att jag anser mig gneta till förbannelse :) | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 21:03 | |
![]() | trots att jag INTE anser.. haha ..skulle det stå :) | |
| Maradona1986 | 2009-10-24 21:32 | |
![]() | Fånig debatt. Som en jämförelse kan man ta fotbollen. Den som bara försöker sig på att slå tunnlar på motståndarna (rullningar) kommer inte särskilt långt. Du måste kunna försvara dig också om du ska prestera på högsta nivå. Om det bäst läget är att lägga t ex HU UH och samtidigt stänga till för motståndaren så ska man självklart lägga det. Jag är alldeles för mycket tävlingsmänniska för att bry mig om det estetiska, även om spelet enbart är för skojs skull. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:28 | |
![]() | Maradona, jo, men det var ju inte det den fåniga debatten gällde heller. Det är ju lite skillnad. Jag tror att TS syftar på de som notoriskt förstör och låser spelet så att det bara är att passa ut med halva potten kvar. De som ALDRIG lägger nåt annat en så blockeringar, UH BH etc. De som som inte verkar vilja spela alls, utan bara låsa spelplanen. Sen, som jag sagt tidigare, så är det klart att man måste vara taktisk för att vinna.. enbart tur handlar det ju inte om. Man lägger ju inte ut ett ord för 12 poäng.. som enkelt ger motståndaren 200 p. Speciellt inte när det mesta talar för att han/hon har ex J eller Y. Tror inte att någon sagt nåt om det estetiska.. utan bara att det är trist att möta folk som låser spelplanen, som inte ens försöker spela och vinna. | |
| Stubin | 2009-10-24 23:32 | |
![]() | Bra sagt sås-claes! Råkade nyss ut för det och när det var 20 brickor kvar i potten så gick det inte att lägga något mer, bara att passa sig ur spelet. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:34 | |
![]() | Tack, skönt med nån som verkar förstå vad man menar :) | |
| bulimi3 | 2009-10-25 00:33 | |
![]() | Svinless är jag på alla gnetare."En vinst är en vinst" men hur jävla kul var det att spela då? Är ni inte här för att ha skoj? För satan,man vinner antaglin mer på att vara öppen än att gneta,tänk om fler ville inse det,men nejnej. Rating är ALLT,världen kanske går under om jag tappar lite i rating!!!!! Hemska tanke | |