Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-10-27 00:46 | |
![]() | skulle vilja veta av molly vilka som dött av vaccinet och hur de kunde konstatera det... Har en i familjen som redan är vaccinerad (tillhör riskgruppen) och en som har blivit ordentligt dålig nu så frågan är vad hon har för nåt... Hon som är vaccinerad lever än... Med övriga familjen är det fortfarande osäkert pga sjuklingen | |
| kolbjörn | 2009-10-27 00:51 | |
![]() | njet. enligt sjuksköterskan jag pratade med ger första sprutan bara 30% skydd. Det i kombo med alla biverkningar blir ett nej. | |
| Rhotheta | 2009-10-27 01:16 | |
![]() | Med tiden kommer facit. Skall man våga sig på en gissning kommer massmedias skräck att flyttas tillbaka till influensan när det blir något spektakulärt där och sedan tillbaka till vaccinet. Alltid leta skräcken;) | |
| micro113 | 2009-10-27 01:19 | |
![]() | Min man är i högriskgrupp men vägrade vaccinera sig -- så jag hoppar också över. Logiken i det -- den förstår jag inte själv | |
| Tess 08 | 2009-10-27 01:20 | |
![]() | Enligt en professor vid läkemedelsverket... www.aftonbladet.se/n...60 19381.ab | |
| Miss_jk | 2009-10-27 06:26 | |
![]() | Jag ska absolut vaccinera mig. Tillhör riskgrupp 1 så det kanske börjar bli dags att boka tid. Trodde i min enfald att vi i denna riskgrupp skulle bli kallade, men icke... | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-27 08:04 | |
![]() | DO NOT DO IT | |
| ooppps | 2009-10-27 08:26 | |
![]() | Jag gjorde det igår tillhör riskgrupp 1 | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-27 09:19 | |
![]() | opps.. | |
| wildcard | 2009-10-27 09:33 | |
![]() | Jag har sagt nej hela tiden till att manipulera kroppen med detta vaccin. Dessutom: I Övertorneå har tydligen 80% av den vårdpersonal som tagit sprutan blivit sjuka i "influensaliknande" symptom. Iofs vet jag inte hur många de är i personalen, om de är tre, så säger ju inte det så mycket men om de är 50 st, då är det illavarslande. | |
| CroCop86 | 2009-10-27 09:45 | |
![]() | Nej, det blir nog ingen vaccin för mig. Det känns som att mitt immunförsvar är bättre än någonsin nu när jag möter tusentals människor om dagen och får ta på dem! Får jag det så blir jag glad över att vara borta från all stress på jobbet... | |
| allida | 2009-10-29 02:33 | |
![]() | NEJ | |
| Juvelbejbin | 2009-10-29 04:13 | |
![]() | Jag har ej vaccinerat mig men känner en del som har gjort det,och många av dem har fått biverkningar men dock inga allvarliga i dagsläget..men de kan ju visa sig längre fram.Fruktansvärd muskelvärk är vanligaste de fått.Ett par av dem så pass mycket att de inte kunnat jobba på en vecka.Detta mörkläggs..!!!Sen är de jätteviktigt att man är 100 procent frisk när man tar dem..är man då en av dem i riskzonen? | |
| Löken Weise | 2009-10-29 06:09 | |
![]() | Jag vaccinerade mig, tillsammans med i princip samtliga i min klass på drygt 70 pers. Pluggar medicin så vi fick det genom universitetet tillsammans med övrig vårdpersonal. Det var förra veckan och hittills kan jag meddela att de biverkningar som folk i min klass fick var, ont i armen, den arm som fick sprutan i sig (fick i princip alla inkl. jag), vilket gick över efter några dagar, och ganska många fick feber (vilket jag också fick) och/eller ont i huvudet, vilket gick över efter ungefär en dag... och det var det. Redan en månad innan vaccinet kom ut så drabbades en i min klass av vad man tror var svininfluensan - hon var borta med mellan 39-40 grader feber oavbrutet i tre veckor! Om jag slipper det tar jag gärna en dag med feber och lite ont i armen... | |
| Löken Weise | 2009-10-29 06:17 | |
![]() | CroCop: Att dagligen möta och ta på tusentals (!) människor är väl annars ett starkt skäl till att ta vaccinet. Inte nog med att risken då ökar för att du själv ska bli sjuk, framförallt är risken större att du får viruset asymptomatiskt och smittar en massa andra, mindre motståndskraftiga människor. Något som tål att tänkas på om man har ett jobb som innebär att man träffar mycket människor. | |
| myhranne | 2009-10-29 07:02 | |
![]() | att våga ta sprutan isäg ar inget problem, men vad kommer det att bli för biverkningar längere fram i livet.......det får mej (riskgrupp 1) verkligen att tveka. Jobbar som barnskötare och möter mycket folk, skulle inte vilja smitta någon, eller bli smittad själv. Dom jag vet som tagit den, fick lite ont i armen...inget annat. Men som sagt.....vad händer längere fram i livet.... | |
| ViktorWig | 2009-10-29 12:22 | |
![]() | Ja tog den idag | |
| Qfish - Ej medlem längre | 2009-10-29 12:40 | |
![]() | Aldri!! Ju mer man sprutar in i kroppen, ju sämre sköter den sig själv sas.. | |
| Tess 08 | 2009-10-29 12:42 | |
![]() | Hörde på nyheterna idag att det är fler som dött i Norge pga svinis än i Sverige trots att fler bor i Sverige.. De trodde att det kunde bero på att influensan spridit sig mer i Norge och att, eftersom den är mer utspridd där, därför träffar fler och betydligt fler blir sjuka. | |
| tina221 | 2009-10-29 12:46 | |
![]() | Nej. Om man skulle vaccinera sej för allt är man snart utan eget immunförsvar och full med kvicksilver; ) | |