Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-10-28 11:22 | |
![]() | ja mommes, precis sådär resonerar jag med. Iofs så är all typ av färdigproducerad mat klart dyrare än den hemlagade - men den vegetariska snabbmaten känns klart dyrare i alla fall. David ska få läsa tråden. Och ja miljonären, jag har hälsat speciellt från dig :). | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-28 11:24 | |
![]() | Vita bönor på burk är väl också snabbmat? Inte så dyrt kilopris och de är tuggade en gång redan så man tar lätt upp näringen fytinerna till trots. | |
| wildcard | 2009-10-28 11:42 | |
![]() | mommes: "Mysko gegga av torterade kycklingar och grisar blir de facto billigare att mätta sig med." Vad jag vill ge mig in i den diskussionen men av hänsyn till TS och hennes önskan att inte göra detta till en moralisk fråga utan en ekonomisk så kan jag bara hälsa från mina älgstekar (som kompisen skjutit) mina fiskar (som jag och sambon fiskat) mina ägg (som min dotters far "odlar" fram i en stooor hönsgård, utomhus med möjlighet att gå in och värma sig) min blomkål och broccoli (som en bekant odlar) sedan handlar jag så klart en del som inte jag vet säkert är naturkött men jag försöker... | |
| wildcard | 2009-10-28 11:43 | |
![]() | oj, jag kunde inte låta bli, förlåt le-lou. Jag släpper det som en potatis i soptunnan, het eller inte... =) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-28 12:01 | |
![]() | Möjligtvis kan det räknas som snabbmat om du sväljer fisken direkt du fått upp den, wildcard. Kan vara stor skillnad i pris på quorn beroende på i vilken affär man köper det. Billigare hos Willys skulle jag tro. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-10-28 12:08 | |
![]() | Wildcard, temat var snabbmat. Charkvaror och färdiga rätter innehåller oftast mysko tortyrgegga. Jag lägger inga moraliska värderingar på någon. Äter som du helst naturlig mat men visst glupar jag i mig korv eller dylikt ibland. Sonen håller benårt på veg mat men inte av ekonomiska skäl utan av själsliga skäl. | |
| wildcard | 2009-10-28 12:25 | |
![]() | mommes: Okidoki, då förstår jag. Plums: Snabbmat? Har du kollat in tävlingen som går på tv en del kvällar? Kockar åker hem till folk och tävlar i att laga mat billigare, fortare och godare än snabbmat! Skitbra program. Ofta vinner kockarna även i att det går fort att tillaga. En portionsfisk tar inte många minuter att tillaga, förmodligen inte längre tid än att göra den sk snabbmatsportionen. Eftersom jag äter blomkål eller broccoli till det mesta så handlar det bara om minuter vid spisen varje dag = snabbmat! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-28 12:38 | |
![]() | Jo men att spetsa fiskar med krokar i halsen och klubba ihjäl dem, är inte snabb tillagning jämfört med att köpa ett paket fiskpinnar. Här räknar vi inte heller blötlagda bönor som snabbmat tydligen. | |
| magnusito | 2009-10-28 13:11 | |
![]() | Konstigt att det ska va så otroligt noga bara för att det är vegetariskt. Många köttätare äter ju så undermåligt sammansatt mat. Jag fick en ide för en ny tråd vad säger ni om den. Vad man som vegetarian saknar mest från köttätandet. Jag saknar nästan inget, men ok måste erkänna. 1. God köttrik korv med senap 2. Skivad tryffelleverpastej med smörgårgurka. Nej nu måste jag trösta mig med en råriven morot....!!!! | |
| le-lou | 2009-10-28 13:56 | |
![]() | wildcard - jag håller med dig för övrigt om att lagad mat visst kan vara kvickare om inte iaf lika kvickt att laga till som sk.snabbmat. I vårt hushåll så är det nog mer så att jag lagar mat från grunden, medan han som är veg, mer väljer den sk. snabbmaten, som grillade fileèr, färdig lasagne, pyttipanna osv. | |
| magnusito | 2009-10-28 14:21 | |
![]() | knepigt att en är veg och den andre inte | |
| le-lou | 2009-10-28 20:26 | |
![]() | är det ? varför skulle det vara nåt konstigt med det hehe? Ska vi rösta på samma parti också? ;) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:13 | |
![]() | Det går alldeles utmärkt för en veg att samsas med en köttätare, men jag avstår gärna från tillagandet av de döda djuren. Varför är det så viktigt att ni bestämmer er för det ena eller andra? Det bästa är väl att man får äta det man gillar? "snabbmaten " från t.ex hälsans kök är inte billig, men jämför man hamburgare med linssoppa som går snabbt att laga till, ja då snackar vi skillnad. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:17 | |
![]() | åh! blev han glad :) och han heter verkligen David (Y) (obs, jag är inte intresserad, tycker bara han verkar vettig som vegetarian) | |
| SweetestDown | 2009-10-28 21:28 | |
![]() | Beror väl på vad man menar med "slö". Att röra ihop en linsgryta är ju enkelt och äter man sånt lever man nog ganska billigt. Påhamburgerrestauranger och liknande brukar vegetarisk burgare kosta ungefär samma som köttalternativet. Däremot tror jag (detta kanske bara är en fördom) att folk som äter vegetariskt är mer medvetna om vad de stoppar i sig, eftersom de gjort ett aktivt val, och därmed kanske äter mer "rent", dvs inte betalar för lika mycket tillsatser och liknande. Rätta mig om jag har fel. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:29 | |
![]() | le lou: du borde byta bild, den där är inte smickrande jag vet hur vacker du är egentligen | |
| Inkstfrnhger - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:30 | |
![]() | Att laga billig mat handlar inte om kött eller inte; det handlar om elementära (numera) mestadels förlorade kunskaper i hur man lagar man från grunden. Det är okunskapen som är dyr. | |
| micro113 | 2009-10-28 23:12 | |
![]() | Inkstfrnhger Jag tror det handlar mer om tidsbrist och ork än okunskap faktiskt. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:25 | |
![]() | jag har västerbottenost och räkor hemma | |
| principatia - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:31 | |
![]() | Snåla inte på matutgifter. Sök kvalité i stället. Man kan spara på annat men inte på mat. | |