Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 126 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-10-28 21:49 | |
![]() | ALLA influensavaccin har som eventuell biverkning att man kan få en "mini-influensa" efter sprutan... Så det har dottern under någon enstaka dag efter de vanliga - dock ej efter denna | |
| JOEK | 2009-10-28 22:32 | |
![]() | Tänk så mycket naivitet kombinerat med någon form av " egocentrisk sanning" som finns hos många! Kommentarer som "jag sprutar inte in några främmande substanser..." etc. Innebär detta att vi inte ska vaccinera våra små barn enligt det vacc.program vi alla har gått igenom, innan de själva har fått bestämma? Klart som sjutton att jag ska vaccinera mig, inte för att jag tror att jag själv ska bli dödligt sjuk, utan för att jag inte ska smitta någon annan som kanske riskerar att bli riktigt sjuk. Det kallas solidaritet, och gemensamt ansvar för det samhälle som vi tillsammans lever i och ska utveckla! Skärp er! Ok att äta vegetariskt och använda tygblöjor, bojkotta Coca-cola osv, osv osv. Men detta handlar om något annat, se till att vaccinera er! | |
| SyrranM | 2009-10-28 22:36 | |
![]() | Undrar just HUR sjuka de som blivit "sjuka av vaccinet" blivit om de fått influensan. Vaccinet är ju bara en släng av sjukan och att man känner av sprutan visar ju på att kroppen arbetar för att bilda antikroppar. Jag ska vaccinera mig i morgon. Tror själv att jag överlever en influensa men eftersom jag är vårdmänniska vill jag hjälpa till att skydda andra ex både barn och vuxna som behandlas med cellgift pga cancer och inte kan ta vaccinet. För dessa människor kan en influensa vara livsavgörande | |
| JOEK | 2009-10-28 22:40 | |
![]() | Just det! De som blivit sjuka av vaccinet hade sannolikt blivit riktigt sjuka om de fått influensan i full kraft! Att skänka pengar till en gala på TV för behövande barn i andra delar av världen är ok, men att vaccinera sig för att kanske hjälpa en medmänniska i närheten ska det behövas argument för?? Vad är det jag inte förstår? | |
| jamjam | 2009-10-28 23:09 | |
![]() | håller fullständigt med ,klart man ska vaccinera sig,gjorde det själv för två veckor sedan(vårdmänniska) lite ont i armen( kändes tung) men inte värre än att jag kunde jobba i alla fall. allt beror nog på vad man har för inställning o förväntar man sig att bli jättesjuk så blir du ju det,även vad man har för inställning till sjukskrivning för småsaker | |
| puremongo | 2009-10-28 23:09 | |
![]() | Odin: Om en person upplevt eller fått en biverkning medan den tagit en medicin (t ex Ipren) så måste den stå med i bipacksedeln oavsett om den har med medicinen i sig att göra eller inte. Det eftersom det kan vara svårt att avgöra varifrån biverkningen kommer. Tänk t ex äldre personer som äter massa mediciner och har alla möjliga krämpor. | |
| run-marie | 2009-10-28 23:28 | |
![]() | Jag antar att jag är en av de "äldre" personer som menas i ovanstående. Har alla möjliga krämpor, äter ca 10 olika medeciner varje dag för att kunna jobba mina 50 % (är halvt sjukpensionerad sedan 1/9). Har faktiskt inga biverkningar alls av mina "vanliga" tabletter, men ändå ständig värk och jag känner inte efter så j-a noga för jag gillar att kunna jobba. Jag vill INTE vaccinera mig för jag vill inte få mer värk, ögonproblem eller vad det nu kan ge. Har "peppar, peppar" aldrig fått den vanliga influensan och hoppas klara mig även mot den här. Eftersom jag inte har munskydd, handskar eller tvättar mig med sprit (bara är vanligt renlig) så tror jag faktiskt att genom att träffa människor med olika baciller och bakterier så bildar man ett "skydd" varje dag i livet. Däremot har jag uppfattningen att folk som skyddar sig mot allt man kan inte har eller får något immunskydd alls och därför oftare blir sjuka. | |
| Goaties Söss | 2009-10-28 23:48 | |
![]() | citerar ett inlägg<<<<Kla rt som sjutton att jag ska vaccinera mig, inte för att jag tror att jag själv ska bli dödligt sjuk, utan för att jag inte ska smitta någon annan som kanske riskerar att bli riktigt sjuk. Det kallas solidaritet, och gemensamt ansvar för det samhälle som vi tillsammans lever i och ska utveckla! Bullshit,ingen gör det om det inte vore för sin egen skull,SEN att omvärlden hänger med på hörn,ok | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:48 | |
![]() | Dennis, du är saknad. Tommy @ 2009-10-28 21:31: Jag tror att man gjorde det olagligt att säga emot befintlig fakta redan 1984, samtidigt som man avskaffade ämnet källkritik och mediakunskap från grundskolan. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:54 | |
![]() | JOEK: Det du inte förstår är att inte alla håller med om att vaccin är bra, och att min enskilda handling inte spelar någon roll i det större sammanhanget. Om alla tänkte så skulle ingen visa solidaritet, men nu är det så att de flesta inte tänker. | |
| run-marie | 2009-10-29 00:14 | |
![]() | Dino, tänker? På sig själva eller andra eller inte öht? Förstår inte hur och vad du menar egentligen? | |
| apbur | 2009-10-29 00:21 | |
![]() | De allra flesta som argumenterar emot vaccin gör det för att de inte vet bättre. Argument som att man generellt sett aldrig ska spruta in något i kroppen är bara för mycket. Jag tror aldrig det är gynnsamt att skydda sig för mycket mot mikroorganismer. Svininfluensan är nog ändå ganska onödig att få då den troligtvis inte kommer ge något framtida skydd. Men för den som gillar att utmana kroppen med hög feber och sjukdom slipper gärna vaccinera sig. Jag tror dock man är ganska tacksam att de flesta inom vården vaccinerat sig så de kan ta hand om en när man ligger där dehydrerad och kaxig. Som tack för hjälpen att man inte tagit någon antibiotikakur genom livet kan man få hem en multiresistent bakterie. Ha så kul på sjukan. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-29 00:22 | |
![]() | Det är bara att beklaga. | |
| run-marie | 2009-10-29 00:31 | |
![]() | Apbur, vilket nedlåtande uttrycksvis: "när man ligger där dehydrerad och kaxig". Vem är kaxig om det går så illa? Om just du skulle jobba på sjukan om jag hade sån otur att hamna där så blir det definitivt inte KUL! | |
| run-marie | 2009-10-29 00:33 | |
![]() | Dino, dina kommentarer är helt oklara för mig, du har inte svarat på min förra fråga och nu kommer du med en ny kommentar som jag inte heller är på det klara med. Vem tänker inte? Vem är att beklaga? Kan du kanske skriva lite utförligare om din egen uppfattning i olika frågor för nu tycker jag det verkar som du håller med alla eller ingen. | |
| apbur | 2009-10-29 00:35 | |
![]() | Nej, klart det inte skulle bli kul för dig. Du är inte så kaxig nu så skulle nog inte vara det då heller. Jag skulle givetvis ta väl hand om dig, som med alla andra. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-29 00:40 | |
![]() | run-marie: Om du inte förstår vad jag skriver blir det nog inte bättre för att jag skriver tio gånger mer om saken. | |
| run-marie | 2009-10-29 00:40 | |
![]() | Apbur, har heller ingen som helst lust att hamna där (på sjukan) oavsett orsak. Det är iaf snällt av dig att du känner för ditt yrke, det är väl därför du valt det antar jag. Vilket sjukhus arbetar du på egentligen? | |
| run-marie | 2009-10-29 00:41 | |
![]() | Dino, det är nog så för jag tycker inte alls att du visar ståndpunkt för något särskilt utan egentligen bara håller med vem som än skriver vad. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-29 00:47 | |
![]() | Ja jag håller med om att du kan ha en poäng i detta. | |