Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 126 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-10-30 22:49 | |
![]() | Ok, jag tycker du blev alldeles för personlig nu. Du kanske har lika dålig respekt för din kille när ni umgås? Fundera över ditt eget beteende lite. Slutar du tvätta hans tvätt är du elak och ger inga förutsättningar för att problemet kan lösas. Då får du skylla dig själv om det blir så infekterat att han tröttnar på dig. Försök kompromissa och ge varandra istället för att tävla. Precis som jag sa innan. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:49 | |
![]() | Haha, han tycker han presterar dåligt i sängen, men ser inga som helst problem med att vägra tvätta?! Kul kille. Byt ut honom. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:53 | |
![]() | Nej, men seriöst. Han är väl antagligen en vuxen människa som ska klara av saker utan att behöva daltas med. Och till skillnad från apbur, tycker jag inte alls du behöver tänka över ditt beteende. DU ska inte behöva skuldbeläggas för hans brister. Som sagt, inget daltande. | |
| Tess 08 | 2009-10-30 22:58 | |
![]() | Fråga vad han kan göra för dig och du tvättar åt honom. Delar ni 50/50 på alla andra grejer kanske han kan dammsuga OCH diska om du tvättar... som exempel... | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:59 | |
![]() | apbur: Är jag elak för att jag inte tar hand om hans skit som han själv smutsar ner? Och om det är orsaken till att han tröttnar på mig så vet jag inte vad jag hade gjort, skrattat tror jag. Kanske borde köra hans bil ute på åkrarna och skita ner den riktigt ordentligt en gång i veckan så att han också får tvätta en gång i veckan. Undrar hur han hade reagerat på det. Skämt åsido. Scarpetta: Ja, dem flesta verkar ju se det så iaf. | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 23:00 | |
![]() | Tess: Ja, jag får nog slänga upp något liknande förslag | |
| Tess 08 | 2009-10-30 23:02 | |
![]() | Annars kanske du måste få honom att inse att det är precis lite feminint (om man nu kan kalla det det) att tex damma eller diska som att tvätta... :) Men försök få till en kompromiss annars kanske du ska hälsa på mormodern och fråga hur hon tycker att ni ska lösa det... då kan han inte se till att du förlorar 'poäng' hos henne :) | |
| apbur | 2009-10-30 23:04 | |
![]() | En relation går ut på att finnas där för varandra och göra saker för varandra trots att man inte känner för det i alla lägen. Har man inte förstått det kommer man sabba alla relationer man ger sig in i. | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 23:07 | |
![]() | apbur: ja, men varför kan inte han tvätta för mig då när jag annars gör det jämt? Tess: Ja, men jag vet att hon inte kan säga nej om han ber henne tvätta. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-30 23:10 | |
![]() | fiffirajtan: Vad har du för kläder? Jeans och t-shirt? Eller massvis med små toppar som ska tvättas separat för att inte färga av sig? Kan han inte tvätta alls kanske det känns tungt att ta ansvar för någon annans kläder, speciellt om han har prestationsångest för sexet redan. | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 23:12 | |
![]() | Plum: Nej, jag tvättar svart och vitt för sig, 40 för alla vanliga kläder, 60 för underkläder, strumpor, handdukar osv. Det enda är väl att jag lägger BH'arna i bh-påsar. Inte så komplicerat. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-30 23:13 | |
![]() | Det kanske upplevs mer komplicerat av den som inget vet om tvätt. Kanske har hans mormor som stryker kalsongerna satt ribban högt? Viker du dina kläder och är ordentlig? Är han slarvig själv med sådant? | |
| -Torskmacka | 2009-10-30 23:14 | |
![]() | men fiffi... tvätta din mans tvätt nu bara... det blir inte bättre än så här. | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 23:18 | |
![]() | Plum: här viks inte, slänger ner allt i lådor :) Vi är inte jätteslarviga men inte ordentliga fullt ut heller. Torsk: Det blir nog mormor för hans del ;) | |
| apbur | 2009-10-30 23:19 | |
![]() | fiffirajtan, din kille är som majoriteten relationsoduglig. Folk undrar varför de inte är lyckliga när de begraver en relation med massa gnäll och tjat. Han skulle naturligtvis sagt till dig redan då du gnällde första gången att han gärna gör nåt för dig om du är så bussig och tvättar. Det betyder inte att du inte kan försöka ta kommandot och vara den kloka. Jag har redan gett dig råd men du lyssnar helst inte utan fokuserar på smådetaljer. Jag förstår att du kan vara svår att lösa konflikter med men du ska nog klara det här bara du funderar lite. | |
| LYYN - Ej medlem längre | 2009-10-30 23:21 | |
![]() | Till er alla tjejer som har bekymmer med diverse göromål i hemmet (en del annat också för den delen) rekommenderar jag boken "Familjens projektledare säger upp sig". Även mannen bör läsa! | |
| Tess 08 | 2009-10-30 23:31 | |
![]() | tykcer det är otroligt roande att se apbus nya diskussionsteknik :) Både här och i plastik-tråden.. Nästan lite Karsten av det hela :) TA en snack med grabben nu! | |
| apbur | 2009-10-30 23:38 | |
![]() | Vet inte om den är så ny, är ganska svår att ändra på. Men tack för komplimangen, Karsten är en mycket klok hermafrodit. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-10-30 23:47 | |
![]() | Ni är 2 personer......hur ofta tvättar ni 2 ggr per månad eller nåt? Vad är det att bråka om bara gör det!! Fast det är klart det är roligt med avlastning.Varför inte byta ut diskning mot tvätt? | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 23:59 | |
![]() | Ja allihopa, har fått många bra förslag, tack för er tid :) | |