Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2009-11-08 14:16 | |
![]() | sjukdom skapar arbetstillfällen. sjukhus ska byggas, apoteksmonopol förgöras, landstingspolitiker vaccineras. i'm all for it! | |
| Rhotheta | 2009-11-08 14:18 | |
![]() | "Är det inte lite konstigt att man påstår att alla dessa alternativa metoder är totalt verkningslösa men samtidigt livsfarliga." Jo, om det görs. Absolut. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-11-08 14:56 | |
![]() | Jaja........idag visar en del här verkligen prov på omoget, barnsligt och ansvarslöst beteende ( ansvarslös får man iofs för all del vara, mot sig själv, men aldrig mot någon annan ). Typ, helt utan bättre vetande skriva vad fna som helst, bara för att hålla sig framme - verkar det som. Ibland undrar jag verkligen, vad som rör sig i huvvet på folk? Får en association av....något kletigt. *fnyser lite lätt och återgår till det verkliga liv* Tjingeling :) | |
| henrik_l | 2009-11-08 15:19 | |
![]() | Jag har testat zonterapi mer än en gång. Det fungerar inte för fem öre. Helt bortkastat är det ju inte eftersom fotmassage är skönt. Men inte kan man bota nåt med det heller. Såg att nån skrivit om kiropraktik och nacken. Det är klart att om en kota hamnat snett där så kan en kiropraktor lägga rätt den, men för guds skull se till att det är en bra kiropraktor. :) | |
| frvib | 2009-11-08 15:20 | |
![]() | "CONCLUSION: The best evidence available to date does not demonstrate convincingly that reflexology [=zonterapi] is an effective treatment for any medical condition." www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 19740047 | |
| henrik_l | 2009-11-08 16:02 | |
![]() | Äh! Jag har krångel med höften, antingen funkar det med stretchning, eller om den ligger fel kan en kiropraktor fixa rätt den. Eller så skär man bort det onda. Det är det enda som funkar. | |
| apbur | 2009-11-08 16:07 | |
![]() | På samma sätt kan man säga att vissa läkemedel inte effektivt kan bota olika sjukdomstillstånd såvida man inte vill förneka den psykosomatiska biten. Man bör också vara medveten om att skolmedicinen inte alltid, eller ganska sällan, botar sjukdomstillstånd, den lindrar eller tar tillfälligt bort symtom så man upplever sig som frisk. Kiropraktik räknas inte som alternativmedicin i Sverige vad jag vet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-08 16:18 | |
![]() | Vilken lustig tråd. Skratt är en bra medicin. | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-08 17:03 | |
![]() | "Mora Xella, jag har inte uttalat mig om alla naturläkemedel mer än de homeopatiska preparaten. Men du som tyckt besitta så stor kunskap inom området kan ju upplysa mig om vad i de homeopatiska preparaten som är farligt. Ett uteblivet svar tolkar jag som att du inte kan." Det finns ett otal naturläkemdel som orsakar njurskador, leverskador och cancer. Sedan finns ju risken att en infektion inte behandlas i tid för att man istället har prövat verkningslösa naturläkemedel. I boken "Kvacksalvare och Kvacksalveri" finns flera exempel på fall där man pga användande av naturläkemedel upptäckt botbar cancer för sent, blivit förlamad av kiropraktik, avlidit av kiropraktik osv. För att nu inte tala om alla som blivit lurade på anseenliga summor pengar av naturläkeribedargare. Bland de lurade finns tyvärr alla vi skattebetalare. Detta pga okunniga politiker som tanklöst beviljat landstingspengar till akupunktur, kiropraktik och annat värdelöst skit. Läs mer på: Boken "Kvacksalvare och Kvacksalveri" www.aftonbladet.se/k...e4 37107.ab | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-08 17:05 | |
![]() | "Kiropraktik räknas inte som alternativmedicin i Sverige vad jag vet" Om du inte vet så varför inte hålla tyst? | |
| frvib | 2009-11-08 17:19 | |
![]() | Får man gissa att du menar boken "Salvekvick och kvacksalveri"? :-) | |
| apbur | 2009-11-08 17:24 | |
![]() | Mora Xella, gräv inte din egen grav, ett tips. Du har uppenbart inte läst vad jag har skrivit då jag sa att det enda jag kunde tänka mig var farligt med homeopatiska preparat var den uteblivna effekten vilken innebär att man är lika, eller mer, sjuk än innan. Precis som det finns personer som kallar sig läkare men inte har något legitimation finns det kiropraktorer som inte har något legitimation. Är då slutsatsen att den medicinska vetenskapen är en bluff? Jag skrev "vad jag vet". Var finner du att jag skrev att jag inte visste? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-11-08 17:35 | |
![]() | Tankens kraft kan göra underverk. | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-08 17:51 | |
![]() | Det som upprör mig är att så många sjuka blir bedragna av naturläkeriet. Tyvärr är väl ju så att det är de mest okunniga som oftast också är de mest fattiga som går på de här bluffarna. Sen finns det ju alltid "sökare" och andra virrhjärnor som inte begriper bättre. Ofta är ju utövarna också i den gruppen. Hela naturläkeriet borde kriminaliseras och straffbeläggas! | |
| apbur | 2009-11-08 17:59 | |
![]() | Naturläkeriet säger du. Och det innefattar exakt vad? Jag väntar fortfarande på lite mer specifik kritik, du tappar så i trovärdighet med ditt gapande. | |
| Tess 08 | 2009-11-08 18:15 | |
![]() | :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-08 19:03 | |
![]() | Finns så mycket svammel med naturmediciner,, livsfarligt att tro på detta med alternativa meddciner, Bitet | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-08 19:05 | |
![]() | Miss Yoco: Är det oseriöst att ifrågasätta bägge sidorna? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-11-08 19:14 | |
![]() | Nej, inte i sig, men sättet som apbur gör det på är såväl tråkigt, oseriöst som provocerande. Ta t.ex dethär med hennes sätt att kräva folk på källhänvisningar och specifikationer av deras uppfattningar...Hon skulle säkert kunna få både det ena och det andra om hennes frågor kunde uppfattas som uppriktiga och välvilliga, d.v.s _att_hon_verkligen_ville_ veta_för_att_kunna_förkov ra_sig_eller_bättre_kunna _bilda_sig_en_egen_uppfat tning. Jag uppfattar henne enbart som provocerande, och det skulle aldrig falla mig i att lägga ned tid att förklara något alls för henne... Ledsen och säga det, men det är min uppfattning... | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-08 19:19 | |
![]() | Okej. Jag uppfattar apburs inlägg helt annorlunda. Tycker hon är saklig och verkar faktiskt vetgirig och intelligent. Tror inte hon diskuterar medicin enbart för att fjanta sig, då hon förmodligen kan mer än de flesta här inne om saken. Som jag set det verkar ni ha kommit på fel fot med varandra. Just nu är dina inlägg mer substanslösa än hennes. Apbur diskuterar fortfarande naturmedicin och bemöter argument. Du diskuterar apburs diskussionsteknik. Jag diskuterar din. | |