Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2009-11-19 18:34 | |
![]() | Farmor sa alltid till en av mina boys som fyller i början på januari: -Du får inte så mycket nu eftersom det nyss har varit jul:((( Jag själv köpte alltid hans presenter först, innan vi köpte julklappar...Så han verkligen skulle få det han ville ha. Han kunde ju inte hjälpa att han föddes då.. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-19 18:51 | |
![]() | Skönt att höra att december/januaribarnen har fått känna att det är deras födelsedag! Har en väninna som aldrig fick ha födelsedagskalas och en annan (född på julafton och hon heter Eva :) ), som fick ha sitt kalas i samband med julgransplundring. En annan kär person (född 21 juli) hade sällan kalas, för kompisarna var borta på semester. Maja, vad dumt av farmor :S | |
| Maja G | 2009-11-19 18:54 | |
![]() | visst var det dumt av farmor...Men jag sa det till henne också åtskilliga gånger ska du veta! | |
| Tess 08 | 2009-11-19 20:50 | |
![]() | Det var precis så min kompis fick höra det också... Därav beslutet! Dock är det skitsvårt att hitta grejer till honom då han inte önskar sig speciellt mycket | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-19 21:09 | |
![]() | 5000-10000:- per barn-myra64. mellan 20.000-40.000:- då bara till klappar? | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-11-20 20:01 | |
![]() | Ja, varför inte? Det kostar att ha barn i tonåren.. :) Det funkar ju liksom inte att komma med plastleksaker från ÖB längre, när de är mellan 14 och 25.. Dom får det dom önskar sig, utom möjligen en ny häst (dottern) och en bil (sonen), för då blir grejorna använda och slängs inte undan i garderoben i alla fall. I år står nya datorer och nya mobiler högt upp på önskelistan sedan nintendo wii på den ena listan och ett playstation 3 slim på den andra listan.. Det står något om en ny hund på en också men vi har ju redan 3 så det blir nog ingen, men man vet aldrig vad mamma hittar på... :D | |
| raiker | 2009-11-22 07:12 | |
![]() | jag har hästar att sälja till din dotter hihi | |
| Snoosy | 2009-11-22 08:21 | |
![]() | Tusenlappar till julklappar, wow. Finns många som har det gått ställt här :) | |
| Snoosy | 2009-11-22 08:28 | |
![]() | Meningen med julklappar är väl ändå inte att barnet ska skryta för sina kompisar vad det dom har fått? Meningen med julen är väl att man har roligt med familjen. Sen att barnen önskar sig en massa saker. Kommer ihåg själv vilken lång önskelista man hade. Det betyder ju inte att man måste köpa allt som står på den. Ett barn mår absolut inte bra av att få allt. Och framför allt. Inte att bli köpta. Man får hoppas att ni som ger dyra julklappar till era barn ger dom lika mycket kärlek och gör roiga saker med dom upp till dom är 18. | |
| monew | 2009-11-22 09:47 | |
![]() | .. ja sen kan man sluta eller? | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-22 09:53 | |
![]() | Så skönt att ha stora barn, de är mellan 18- 22 , de har sagt vi vill inget ha i julklapp, det är så överskattat bättre att få då man verkligen behöver nått, Vi är en familj som tycker att julen är så överskattad och upphausad , det ska handlas mat och prylar så folk nästan inte har råd leva i början av nästa år. Bitte | |
| monew | 2009-11-22 10:13 | |
![]() | en kram är gratis | |
| Araknoidea | 2009-11-22 11:08 | |
![]() | Med tanke på att man inte får mycket till CSN lagom till jul och att det inte finns så mycket extrajobb i november eftersom alla är friska så länge det är månaden innan jul så blir det inte mycket julklappar i år :P | |
| Snoosy | 2009-11-22 12:56 | |
![]() | monew, tänkte precis det nu när jag läste. Hade tänkt att skriva även det. Man ska ha rpligt hela livet och förhoppningsvis en bra relation till sina barn. Min mamma och syrra är mina bästa kompisar, förutom min sambo. Önskar alla hade det så. Men tyvärr har inte alla det så bra. Och dessa önskar jag en trevlig jul tillsammans med sina vänner istället. | |
| Snoosy | 2009-11-22 13:06 | |
![]() | Vi firar jul 2 gånger i våran familj. Dern första otast i början av december. Den har vi gjort det till en egen grej. Vi träffas, käkar god mat. Sen spelar vi ett spel med julklappar. (Kan rekomenderas) Skitkul grej är det. Alla familjer har köpt lite småsaker för runt en hundring. Som är inpackade som julklappar. Dessa läggs på ett bord. En tärning kastas. Får man en 1a får man ta ett paket. En 6a ger två paket. När alla paket på bordet är slut, så öppnas dom. Nu till det roliga. Dom vi är hos ställer en tid på en väckarklocka. Sen börjar vi spela med tärningen precis som innan öppningen. Men nu tar vi julklappar från varandra. Oftast är det samma klappar som åker runt. När klockan ringer får man behålla dom man lyckats roffa åt sig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-22 13:08 | |
![]() | ja myra det är bara att gratulera dina barn då. om dom alltid får vad dom önskar sig är det väl lite konstigt att dom inte har wii och PS3 redan, det har redan mina småtjejer och dom får absolut inte allt dom önskar sig!:) | |
| Tess 08 | 2009-11-22 14:34 | |
![]() | Min son vill ha XBOX 360 och dottern vill ha Wii.. Jag vill också ha Wii, men jag tror att sonen blir besviken om vi köper ett wii och inte en 360... Dilemma, dilemma. Sen vill vi inte köpa mer som gör att vi blir mer stillasittande än vad vi redan är (sonen har precis fått ny TV och dator i sitt rum= vi ser honom knappt).. | |
| Snoosy | 2009-11-22 18:31 | |
![]() | Tess08, ja det är bra att se på tv och spela data hela dagarna :) | |
| Tess 08 | 2009-11-22 18:37 | |
![]() | jomenvisst :/ Det är väl inte ALLT han gör iofs :) | |