Spelrum
Giraffen25
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 311

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dyslekso2009-11-19 10:19
Antal inlägg: 8945

Halvfull eller halvnykter? You decide!

___Tania___2009-11-19 10:25
Antal inlägg: 1158

Haha!

pion ekrot2009-11-19 10:51
Antal inlägg: 3340

För mig handlar det mera om att befinna mig i ett tillstånd av stort lugn där jag inte värderar mina tankar så mycket överhuvudtaget. Utan man befinner sig i huvudsak i en vila där en "dålig" tanke inte betyder något, och inte får något fäste i en.

Och vill man vara skapande i sitt eget liv, eller hantera kriser på ett konstruktivt sätt så spelar ens fantasi en minst lika viktig roll som de positiva tankarna, hur man nu definitionsmässigt ska skilja dem åt.

Sen kan jag tycka att en del som nyss kommit underfund med "tänkandets positiva kraft" kan bli oerhört påfrestande för andra i sin nya mission där vissa tankar plötsligt ska bannlysas och allt bara blir ännu en ny förtryckande gegga egentligen. Lika geggigt som resonemangen som personer som enbart ser hinder för.

annakarineli2009-11-19 13:10
Antal inlägg: 2519

Gillar Pion ekrots inställning och jobbar på att försöka ha den med. Att försöka acceptera att "dåliga" tankar kommer och går och att bara acceptera att de finns där också utan att försöka kämpa emot så mycket. Om man ska tro på Mindfullnes-konceptet så är det just genom att förbanna oss själva när vi tänker negativa tankar som vi fördjupar dem...
Så just go with the flow och du lär bli lite gladare! =)

_Candid - Ej medlem längre2009-11-19 14:26
Antal inlägg: 2602

Jag undrar, för jag har inget bra svar själv, om man kan hindra sig själv med målbilder?
När det kommer till målbilder är jag väldigt bra på att tala om för mig själv att jag KAN det ena eller andra och att saker kommer gå vägen. Exempel: ofta när jag skriver en arbetsansökan så känner jag mig ganska säker på att just jag ska få just det jobbet, jag som är så bra på det de eftersöker. Tyvärr blir det ändå nej på alla "vill-ha-jobb" och jag är dålig på att rannsaka mig själv om varför.

Däremot är det jätteskönt att ha lärt sig att styra bort negativa tankar, om man får kritik kan man tänka, "vad kan jag lära mig av det h*n sa nu", var det som sagts bara tärande, styr bort det helt och hållet, tänk inte mer på saken, älta inte.

Det gäller inte bara kritik, kanske kommer det till någon fadäs man gjort, man kan se det komiska och skratta åt misstaget när tanken dyker upp istället, lämna tanken bakom dig.
Jag tror också att man kan lura hjärnan och så är det lätt att fastna i en snabbt nedåtgående negativ spiral som man mår dåligt av om man ägnar tid åt att älta.

Bloodredbird - Ej medlem längre2009-11-19 14:34
Antal inlägg: 24

Ja, men när man har gjort fel så måste man erkänna det för att kunna lämna det bakom sig. Alla kan inte den konsten.

mrperfect2009-11-19 14:38
Antal inlägg: 11437

jag tror att en målbild är bra, ifall man vill göra något som man inte kan så måste man inse att övning ger fädighet och att det går dåligt till en början inte gör något, det ger sig då man fått träna lite grand :)

Angående jobb så är det ju ett lotteri då det finns alldeles för många sökande på varje jobb i allmänhet. Då måste man profilera sig och visa att man är PÅ , det finns olika sätt och det tar vi i en annan tråd som Candid skapar, eller hur Candid , visst vill du diskutera det? :)

_Candid - Ej medlem längre2009-11-19 14:48

Jao, mrperfect :) det kanske inte alls handlar om målbilder ens det jag tog upp, det var vad som dök upp i huvudet när jag tänkte på målbilder och en tråd om att profilera sig i jobbsökning låter faktiskt intressant, funderar hur jag skulle formulera saken i en egen tråd i så fall...

mrperfect2009-11-19 14:50

Förslag:

"Hur man profilerar sig i en jobbsökning"

fast det kanske var för simpelt för en Forumvärd ? :)

_Candid - Ej medlem längre2009-11-19 14:51

Det blir kanske ännu flummigare om jag tar något annat exempel, men -kan man sätta en för ouppnåelig målbild och så gör man sig själv besviken istället, var det jag tänkte.

mrperfect2009-11-19 14:54

Ja ta med det som en kommentar i texten :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?