Spelrum
Giraffen30
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 389

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2009-11-22 13:28
Antal inlägg: 4273

Sen är det intressant att se att det alltid finns de som försvarar media.
Suck. Lev i verkligheten. Tro inte på allt som sägs i press eller överhuvudtaget.

Timorumenos2009-11-22 13:29
Antal inlägg: 37

Oh, mein Gott! Som tysken hade sagt.

Varifrån kommer alla dessa människor? Som inte TROR sig veta, utan faktiskt VET. Vad krävs det av en människa för att bli så paranoid?

Ett par kommentarer om svensk media (svinvaccinidiotin är för inskränkt för att behandlas).
Svensk media är inte korrupt. Självklart finns det alldeles säkert vissa journalister som har andra agendor än att agera i demokratins tjänst. Konstigt vore väl annars. Det finns rötägg överallt. Bland poliser, advokater, läkare. Till och med bland Betapets användare.
I sin helhet dock, är svensk media allt annat än korrupt.

Som någon redan har nämnt angående kvällstidningarnas kvalitetsnivå: så länge folk köper skit, produceras skit. Så enkelt är det. Så länge Se&Hör ger en vinst - måhända en minskande sådan - så kommer Se&Hör att ederas.

Och ja, jag är journalist.

(Och ni här som säger att ni vet, men intet kan säga "eftersom jag inte vill gå ut med några namn": håll käften från första början i sådana fall, så slipper ni bli betraktade som idioter.)

Timorumenos2009-11-22 13:32
Antal inlägg: 37

Tillägg till parentesen i mitt senaste inlägg:

Ni blir betraktade som idioter eftersom vanligt, hyggligt folk, gärna vill få en källa till absurda påståenden. För de allra flesta räcker det inte med att någon säger att "det är så".

le-lou2009-11-22 13:34
Antal inlägg: 17500

jamen alla som är så anti kan titta på detta klipp - i 6 delar

www.youtube.com/watc...re =related

Man får tro vad man vill, självklart. Men det finns mycket att fundera på om man tar sig tid.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 13:34
Antal inlägg: 58

Kan tillägga att jag är journalist och har jobbat för såväl DN som Aftonbladet och Expressen.
Jag vet hur det ligger till. Det gör inte ni rättshaverister och konspirationsteoretiker. Ni spekulerar och drar slutsatser som baseras på vilda fantasier.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 13:38

Jamenvisst, klä ut en kärring till nunna och filma henne. Klart alla tror på henne

Ruhrområdet2009-11-22 13:54
Antal inlägg: 190

Jag ska starta en blogg om alla korrupta rörmockare.
Se på alla läckande kranar i landet, det är bevis nog för mig att det är en stor konspiration. Dripp dropp, dripp dropp.

le-lou2009-11-22 13:55

Krollspel - ser du lika cyniskt på alla som talar emot propagandan för vaccinet?

le-lou2009-11-22 13:57

du har förmodligen inte ens sett det, utan startat filmen och stoppat. Det hon kommer med är rena fakta och inget annat. Hade de nu velat dillra folk så hade de förmodligen klätt henne i professorkläder, inte sant?

micro1132009-11-22 14:03
Antal inlägg: 17542

Krollspell
Om du är journalist och jobbar för både DN, Aftonbladet och Expressen så har du ju förverkat din trovärdighet redan där.

Snoosy2009-11-22 14:03

Timo, på dig låter det som att man ska till sig allt som står i media. Rätta mig om jag har fel

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att media kan gå ut med och säga att det är så viktigt att ta vaccin mot svininflensan, för att i nästa veva säga att vaccinet är farligt.
Allt för att förvirra.
Taget ur fantasin? Nä, verkligen inte. Det är precis så det gått till.

vulcan2009-11-22 14:04
Antal inlägg: 7666

Ett vardagligt tips till alla troende på DEN STORA KONSPIRATIONEN:

Eftersom DEN STORA KONSPIRATIONEN torde vara av en sån omfattning och uppbackad av såna stora resurser att ingenting kan stoppa den så är kanske den mest lyckade överlevnadsstrategin att helt enkelt försöka ignorera den? Uppenbarligen går det ju att leva ett någorlunda vanligt liv fortfarande; Tjäna lite pengar, skaffa en familj, bo hyggligt och ha lite roliga fritidsintressen. Göra det bästa möjliga av situationen alltså.

Med åren kanske ni t.o.m. lyckas förtränga att DEN STORA KONSPIRATIONEN pågår där ute och må väl i er lilla bubbla? Ungefär som jag i min.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 14:05

le-lou:
Att klä ut någon till professor vore ju det dummaste man kan göra.

För övrigt ser jag inte cyniskt på det, utan nyktert.

Varför i hela friden har människor så mycket lättare för att tro på en avvikande och spekulativ åsikt än de rådande?

Att du kallar hennes åsikter för fakta är bara ännu ett exempel på den saken.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 14:06

micro113:

Du har just bevisat att du inte har intellekt nog att diskutera saken.

Snoosy2009-11-22 14:06

Det skulle vara intressant att veta hur många som sitter här och argumenterar som arbetar inom media.
Efter mitt inlägg så tog iaf 2 journalister åt sig och erkände. Det högaktar jag.
Sen hur många som fler som är? Det kvarstår.

micro1132009-11-22 14:07
Antal inlägg: 17542

Krollspell

Din trovärdighet?
Tanken var inte att diskutera den - det var ett torrt konstaterande.

le-lou2009-11-22 14:08

well- bara för att man vill se konspirationsfolket som rena dårar så behöver man väl bara blicka bakåt och titta på historien, den gömmer en hel del hemligheter, många har uppdagats men mycket finns kvar.
Jag å min sida tycker det är sunt att ifrågasätta - mer osunt att se ner på folk som tänker utanför den där lådan.

Snoosy2009-11-22 14:10

vulcan,, ''DEN STORA KONSPIRATIONEN'' är lite att ta i.
Likaväl som med media så kan man inte lita på allt som sägs.

Sanningen är alltid sanningen.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 14:11

Jag är så sjukt trött på att människor pratar strunt om journalister.
Du har ingen som helst insyn i branschen, och ändå uttalar du dig kategoriskt.
När du kritiserar exempelvis mig, och säger att jag "förverkat min trovärdighet" bara för att jag jobbat för vissa tidningar, är det ett direkt påhopp på min karaktär.

Jag är medveten om att vissa inte borde få titulera sig som journalister.
Men det finns samtidigt väldigt många bra.
Du pissar på en hel yrkeskår.

Krollspell - Ej medlem längre2009-11-22 14:13

Titulera sig journalist, ska det så.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?