Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lenty - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:27 | |
![]() | grönkål prinskorv grisfötter vörtbröd hemmalagade köttbullar senap lutfisk risalamalta med kanel och saftsås julskinka jul knäckebröd potatis senapsill vitlöksill västkustsill kryddig sill dillsill skärgårdsill ishavsill långkål långa äggsås rödbetsallad janzzonzfrästelse rom ägghalvor ischoklad julskum marsipantomtar hasselnötter paranötter valnötter julkorv kalkon and anka julmust julöl snaps julgodis mumma glögg russin mandelspån rökt ål lussekatter revbenspjäll memosasallad alioli fläskfele kalvsylta grillad kykcling pannkakor plättar pasta pizza kebab lingonsylt kaffe te vin sprit mjölk vatten nektar frukt grönsaker kalaspuffar stek brunsås vitsås aromat koriander curry anis saltgurka syltlök läsk ost kaviar snittar mariekex ballerina bragokex bananer äpplen citrusfrukter blåbärspaj blomkål färska kryddor jordgubbar grädde rostbiff potatisallad glass jordnötter brunabörnor bacon ölkorv krabba räkor kräftor hummer torsk pepparstek kakor buller muffins tårtor mandelmassa sirap matvete nuddlar frysta bär mango papaya plommon kiwi pumpor avocado tacos musslor tonfisk risoni välkomsdrink bål fläsksvålar ärtor majs redbull musli mm det är bara fantasin som sätter gränserna :-) | |
| pion ekrot | 2009-11-18 22:30 | |
![]() | Hehe vilket parodiskt inlägg... :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:42 | |
![]() | Jag är imponerad..om han lagar till allt det där på julafton OCH har ett tillräckligt stort bord att servera maten på. | |
| pion ekrot | 2009-11-18 22:46 | |
![]() | Jordgubbar på julafton... vilken hädelse. | |
| Tess 08 | 2009-11-18 22:46 | |
![]() | men... ingen har kommit ihåg de viktiga havrekexen!!! och äppelmosen till julskinkan!! VIKTIGT!! Annat är: hemgjord senap heminlagd sill julskinka med äppelmos potatis prinskorv köttbullar hembakat julbröd revbensspjäll grisfötter (icke för mig dock) ägg med någon topping (ägghalvor) gravad lax laxsås julmust (ZEUNERTS är en av få drickbara) nu börjar minnet svika mig... dock har vi också: MINST 7 sorters kakor lussebullar MINST 7 sorters julgotta nötter glögg kaffe och/eller läsk (julmust?) nejmen, nu sviker minnet mig igen... | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:47 | |
![]() | lenty 2009-11-18 22:27 krabba nuddlar redbull välkomstdrink Aiiit! | |
| Tess 08 | 2009-11-18 22:47 | |
![]() | anneli - vi ställer in köksbordet i vardagsrummet som serveringsbord där maten står. Dock har jag köpt ett nytt (stort) matbord som precis levererats där det ryms mer mat :) | |
| Deltiolog - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:50 | |
![]() | Några olika heminlagda sillsorter, hemgjord sillsallad, långkål, dopp i gryta, hemgjord julkorv, pressylta, varm leverpastej med bacon och champinjoner...och så mammas hembakta jullimpor som jag numera själv bakar eftersom hon firar julen en bit upp på en molntuss sedan några år tillbaka. :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:53 | |
![]() | Mitt matsalsbord rymmer ca 10 pers och köksbordet ca 5+ soffgruppen;6 pers. Men vad ska maten stå? Gästerna måste ju ha ca 60 cm svängrum på kuvertet. | |
| Tess 08 | 2009-11-18 22:57 | |
![]() | Jag har ett nytt matbord (som sagt) där det troligtvis ryms 14 pers om man kan tänka sig att sitta lite trångt... (gamla bordet kanske rymde 10 pers)... soffan kanske 6... köksbordet får bli serveringsbord (utdragbart så det kan rymmas 6-8 pers där om man vill) Det är inte alltid vi är så många.. Och kanske eventuellt har vi slagit ut väggen mellan kök och vardagsrum till nästa jul och då har vi en köksö/bardisk som kan fungera som serveringsbord | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-18 22:59 | |
![]() | lentys bord skulle vara en upplevelse. Bor du i Skåne? | |
| mrperfect | 2009-11-18 23:09 | |
![]() | HEMGJORDA pepparknickor. jag har hört att kryddorna i pepparkakorna liksom kålen påverkar magens funktion eftersom den för övrigt feta maten skulle göra att magen får spader annars, rätt eller fel ? | |
| lenty - Ej medlem längre | 2009-11-18 23:13 | |
![]() | nä.... jag bor i norra halland :-) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-18 23:15 | |
![]() | Aha :) Jag har firat jul i Skåne en gång och där kunde de duka fram. Lite spettekaka är minsann inte dumt det heller, att klämma ner till kaffet. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-18 23:17 | |
![]() | Ja,skåningar kan sånt. | |
| lenty - Ej medlem längre | 2009-11-18 23:18 | |
![]() | mmmmmmmmm. vad gött du pratar (mommesfrites) | |
| Tinna | 2009-11-19 18:17 | |
![]() | Rökt ål! :) | |
| Behringer | 2009-11-19 18:35 | |
![]() | En torskmacka til jul, kanske? :) Men se till att nån av dom tar med sej nåt att skölja ner godsakerna med | |
| trazzell | 2009-11-19 18:49 | |
![]() | det bästa av allt LEVERLÅDA!!! mummmmms :) | |
| Maja G | 2009-11-19 18:52 | |
![]() | maksalaatikko= leverlåda= BLÄH!!! (med reservation för felstavning) rödbetssallad till köttbullarna är inte helt fel! | |