Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 389

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-11-23 00:49
Antal inlägg: 11437

nu ska jag sova...jöss på er

Rhotheta2009-11-23 00:50
Antal inlägg: 4992

Jaja, vi lär inte lösa något i kväll. God natt!

mrperfect2009-11-23 00:51
Antal inlägg: 11437

Om man gör sig känd för at bete sig som folk så har man lättare att få adm att förstå att det var någon som använder okvädingsord och kraftuttryck samt beter sig märkligt med att lämna spelet etc etc och därmed få hjälp att sparka ut drägget..........
nu ska jag sparka mej till sängen :D

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-11-23 00:51
Antal inlägg: 253

mollee,
det mesta bra med mig är en gåva från min Skapare brukade min livspartner säga, innan han lämnade mig i jakt på någon bättre. Hur det är med detta vet jag inte med säkerhet, men jag kan inte utesluta möjligheten. Ibland får jag en känsla av att något är fel med mig, som om jag bara är en dröm, och att allt jag tänker inte egentligen är mina egna tankar på riktigt. Var får du själv allt ifrån, tror du? Jag finner det ofta spännande att prata om de olika uppfattningar man kan ha om realitetens vara eller icke vara.
//Karsten, PhD

mollee - Ej medlem längre2009-11-23 00:53
Antal inlägg: 6087

Har faktiskt blivit avstängd en gång! (jag vet det låter helt absurt;)
Var lite mer upprorisk och uppkäftig i början av min betapetkarriär.
Kom t.o.m ihåg att jag hade en hel drös med duster, bland annat med vår kära bitte :)
Det var tider det ;)

mollee - Ej medlem längre2009-11-23 00:55

Karsten PhD:
Min hjärna är inte mottaglig för sådana djupa funderingar denna tid på dygnet.

Dina frågeställningar påminner mig om en enkät jag fyllde i härom dagen;)))))))

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-11-23 00:58

Det verkar i mina ögon som att du har haft en enastående förmåga att lägga detta bakom dig, placera det i ditt livs fotoalbum, för att vid behov ta fram epoken och reflektera över de känslor och tankar du då hade, i hopp om att inte återupprepa de snedsteg som ledde till denna förvisning. I din nuvarande persona kan jag inte se tecken på att du skulle vara bitter över det inträffade, och du synes i min bok vara en mycket mogen och känslomässigt sansad och stabil kvinna. Jag är inte helt förvånad, för jag har ofta i mitt arbete funnit att de människor som i sin ungdom haft många konflikter och hamnat i problem med auktoriteter och regelverk, ofta mognar och tar lärdom av de misstag de begått.
//Karsten, PhD

mollee - Ej medlem längre2009-11-23 01:01

Haha, Karsten. Bra analys!
Du förtjänar verkligen din titel som PhD.
Är stolt över din förmåga att läsa andra för att sedan forulera om det till vackra ord, som sätter sig djupt inne i själen.

// Malin, fd. Betapet-rebell

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-11-23 01:13

Tack mollee. Egentligen är det min mor jag har att tacka för min titel, och jag kan inte ta åt mig äran för denna själv. Ska rätt vara rätt borde det egentligen skrivas ut PsD., men jag finner det ofta mer förvirrande än klargörande att använda sådana begrepp.
//Karsten, Ps. Doctored

mollee - Ej medlem längre2009-11-23 01:15

*Saknar ord*

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-11-23 01:22
Antal inlägg: 2521

Men är det inte så, att Nätet mer eller mindre vimlar av sajter där en rå, taskig ton tillåts? Sajter där folk beter sig lite hur som helst bakom anonymiteten...?
Jag frågar, för jag är inte så insatt, men så har jag uppfattat det hela...
Och hur kul är sånt på en skala?

Jag tycker inte alls att Betaforumet är mesigt, eller ett ställe med "kakrecept-ton"...
Utan jag tycker att det är helt fantastiskt med dessa trådar i olika ämnen, där alla som vill _verkligen_kan_diskutera_ seriöst, och sedan de andra trådarna med lättsammare ton...
Och att alla skall kunna vara här utan att bli angripna från något håll, borde väl alla tycka är en fördel och eftersträvansvärt, eller?

Har jag nu fattat det hela rätt, så föredrar en del en bitskare ton, och varför det i så fall? Handlar det månne om adrenalinkickar eller motsvarande? Jag skulle i så fall tro att det finns vettigare sätt att fylla på adrenalin-förråden om nu någon har behov av sådant...

Jag kan bara föreställa mig vilket arbete det måste vara för administrationen, att hålla forumet flytande...

Och åsikterna och tyckanden om forumets skötsel är säkert lika många som forumisterna till antalet.
Även jag har ventilerat ett och annat med värdarna och en del ggr har jag blivit tagen i ööörat, det ska ni bara veta...Så här sitter vi alla precis lika löst om inte vi sköter oss...

mollee - Ej medlem längre2009-11-23 01:25

Amen!

le-lou2009-11-23 02:26
Antal inlägg: 17500

bugar och lyfter på hatten för Karstens inlägg de senaste kvällarna, hon gör mig alltid på bra humör. Hennes inlägg om facebook-undersökningen gav mig ett skrattanfall utan dess like. Försvinn inte härifrån Karsten!

mattieh - Ej medlem längre2009-11-23 02:44
Antal inlägg: 249

Jag tycker att ni alla har dålig hygien. Är det så jävla svårt att duscha ibland? Det luktar apa här.

Mouche - Administratör2009-11-23 08:15
Antal inlägg: 24193

Här är vad som gäller:

* Sätt en tydlig rubrik. Vill du snabbt få svar på din fråga eller locka användare till diskussion kan en bra rubrik vara A och O. Förklara ämnet redan i rubriken. Använd inte onödiga versaler eller utropstecken. "jAG hAR RULLAT!!!!!!!!!!!" är alltså ett dåligt exempel. Detta gäller även för den övriga texten i inläggen.

* Håll dig till ämnet. För att Betapet ska bli så lättöverskådligt som möjligt är det viktigt att hålla sig till ämnet i diskussionerna. Inlägg som spårar ut allför långt riskerar att tas bort.

* Motivera dig och skapa inte meningslösa trådar eller inlägg. Vill du få igång en diskussion räcker det inte med att fråga "vad tycker ni om XXX?". Ta initiativet själv och berätta varför du gillar/ogillar just det. Att svara med endast en mening eller ord är inte heller kul för någon att läsa. Man får plats med ganska mycket i ett inlägg så låt även bli att dela upp ditt inlägg i fler trådar. Trådar som urartar till chatrum kommer att låsas."

Det tilläts efter förfrågan från olika spelare att det skulle få finnas några få trådar av mer "småprats/chatt-karaktär" .
De som finns är:

1) Familjetråden
2) Småsaker ni gläder er åt?
3) Det här ÄR en chattråd - version 3

Även tråden "Betabikten" ger tillfälle till att ventilera sina inre känslor.

Det finns absolut ingenting i den här tråden som inte någon av de ovan nämnda trådarna lika gärna kan användas till.

Använd alltså någon av de redan befintliga trådarna.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?