Spelrum
Giraffen32
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 370

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mollee - Ej medlem längre2009-11-24 00:50
Antal inlägg: 6087

Haha.
Det tror du väl inte på själv?

Zizzzi2009-11-24 00:55
Antal inlägg: 440

På ett sätt har du rätt le-lou. Oftast tenderar "fula" människor (enligt min erfarenhet) att vara betydligt trevligare än "vackra" människor. Detta eftersom de inte fostrats in i att bli dryga populära människor som tror att de är allas drömpartner enbart pga sitt yttre...

Sedan handlar det som sagt om "vilken utsida" man går efter. Den platta estetiska bilden (GUD HAR HAN ÖVERBETT KAN HAN DRA). Vill man bara ha en snygg människa är det mycket mindre omständigt att köpa en plansch.
Eller så kan man gå på helhetsintrycket, med kroppsspråk, och som någon nämnde klädstil mm som alltihop sammantaget skickar ut signaler om vilken typ av person det rör sig om.

Yonderboy - Ej medlem längre2009-11-24 00:57
Antal inlägg: 1661

Le-lou, absolut, ful och OÄRLIG om jag får så tillägga.
Den som vill dela livet med en ful jävel kan alltid dra till Leperkoloni.

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 01:00

Är jag grotesk?
Jag bryr mig i det stora hela inte alls om utseende. Ingen av min killar som jag har haft, har nog klassats som en urtypisk snygging.
Trots att jag funnit dom attraktiva, såklart!

Är jag en ful människa bara därför?

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 01:05

Har hört folk säga till attraktiva människor:
" Hur kan du vara tillsammans med honom/henne egentligen"?
Och jar har även ett otal gånger hört folk snacka skit bakom ryggen på varandra p.g.a detta.

Vadå, är det olagligt att "snygga" och "fula människor" får älska varandra?
Eller skall snygga människor bara skaffa barn med snygga och fula med fula??

Förstår inte vad det spelar för roll! Man älskar väl inte en person för att han eller hon är snygg? Man föds väll i olika förpackningar och man kan inte rå för hur skalet ser ut?

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 01:09

Sen är det enligt mig, idiotiskt att påstå att är man snygg har man ful insida och viceversa.
Inte tusan har utseende med att göra hur man är som person!?

Är alla blonda dumma? Är runda människor lata? Är alla rika snåla?
Att påstå och tro på sådana klyschor är lika illa som att säga att mörkhyade är primater och att judar bara är bra på att tjäna pengar.

Vilket århundrade lever vi i egentligen?

Yonderboy - Ej medlem längre2009-11-24 01:12

Mollee, tycker du att du är grotesk?
Alla behöver faställa vad som är acceptabelt för en relation och att förneka attraktion genom yttre appearance iallfall spelar en aningen roll är stolle prov.

När man pratar om vacker och ful så pratar man om grova generaliseringar, inom begreppet vacker kan man få in " Även om hon inte var vacker hade hon en tilldragande mun och stora intelligenta ögeon." Det fanns något som man fann vara attraktivt, det kan man inte säga om Jabba de hut och därför fick han inget ligg i Star wars, orättvisst, hmm kanske.

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 01:17

Nej jag tycker inte jag är grotesk. Men efterssom att jag inte bryr mig om utseende så tänkte jag att lelou tycker det, hon skrev ju att alla som inte går på utseende är fula.

Yonderboy - Ej medlem längre2009-11-24 01:18

Attraktion är väl inte logisk, fast diskustioner om sådana här ämnen brukar ofta bli löjligt förenklade, visst har du en poäng om att när man pratar om partnes så blir så blir det ytligt dömande.

Fast vi pratar om fabriseringar, fabelialiseringar om du så fall vill, ingen går till det villt extrema, sanningen ligger någonstans i mitten ligger sanningen,

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 01:19

Klart attraktion mellan individerna spelar en roll vid första ögonkastet. Men som jag tolkade det så menade en del att man inte kan gilla någon bara för att de inte är klassiskt vackra.

Yonderboy - Ej medlem längre2009-11-24 01:20

blev lite trött mitt under skrivandet, det blir stolleprov av det sissta, ber dig att försöka bortse ifrån det

Yonderboy - Ej medlem längre2009-11-24 01:20

Nja jag tror ingen eller iallfall väldigt få verkligen tycker så

landed_in2009-11-24 01:56
Antal inlägg: 12

för att sammanfatta vad de flesta verkar tycka, så som jag själv, så spelar utsidan en stor roll. men vad som är snyggt är upp till var och en att avgöra. så en ful pojkvän behöver alltså inte vara ful bara för att någon annan tycker det. det behöver inte vara så jädra komplicerat. jag skulle aldrig någonsin kunna bli kär i någon som har världens vackraste insida, men som jag trots det finner oattraktiv. inga konstigheter enligt mig. sen att man även attraheras av människors insidor är även det självklart, och att utsidan blir vackrare om insidan är skön. däremot skulle jag aldrig gå fram till den fulaste personen jag ser, för att ragga, med tanken "han har nog en jädrigt fin insida".

le-lou2009-11-24 02:07
Antal inlägg: 17500

molle - jag skrev att utseendet ÄR viktigt.
Faktum är att de flesta som tycker att utsidan inte alls räknas ...eller som de brukar säga "Insidan är det som räknas" är oftast inte själva speciellt attraktiva - utvändigt då för att förtydliga saken.

Vadå insidan är det som räknas? För vem? Tycker du att insidan är det som "räknas" så go for it.
Själv måste jag attraheras av utsidan för att kunna bli betuttad i insidan. Men vad jag tycker är snyggt har ju ingen annan med att göra än jag själv, och inte heller bryr jag mig ett smack om vad andra tycker heller.

le-lou2009-11-24 02:09

förtydligar : bara för att nåt är viktigt så innebär det inte per automatik att det är viktig-AST. Inte heller att det inte finns andra saker som är viktiga.

le-lou2009-11-24 02:12

och molle - nu får du ursäkta mig, men jag tror nog att utseendet hos din nuvarande (eller om du inte har någon just nu) , så kommande partner - nog räknades/ kommer att räknas in in din totala uppfattning om honom el henne.
Att "gå efter utseende" låter ju minst lika galet i mina öron. Ska man gå efter antingen en sak eller en annan? Måste det vara svart och vitt? Nej, sällan det är det för någon.
Men jag stör mig på människor som hela tiden rabblar att det bara är insidan som räknas. För det är det inte.

veggie_d2009-11-24 02:18
Antal inlägg: 1187

Det hela är mycket enkelt och illustreras enkelt med ett litet tankeexperiment: tänk er en hypotetisk person som framställts i ett labb genom att man klonat Bert Karlsson, under det att man spjälkat in Marty Feldmans ögon, Gerard Depardieus näsa och Elisabeth Höglunds hårkvalitet. Tänk er därefter att samme person försetts med Moder Teresas självuppoffring, Gandhis pacifism och och Dalai Lamas stora vishet (och därtill din mormors kunskaper vad gäller bullbakande).

Skulle du kunna bli kär i resultatet?

le-lou2009-11-24 02:22

molle svarar ja . men vi andra avvaktar förmodligen.

le-lou2009-11-24 02:24

(har hellre honom som vän om jag ska vara ärlig). Så är det. De vi attraheras av på alla plan har vi som partners. De som attraherar oss --well - - alltså det på insidan som vi nu pratat om - de blir ofta de där kompisarna istället.

Dålig_apa - Ej medlem längre2009-11-24 04:48
Antal inlägg: 149

Kan inte alla ni fula människor bara gå och dö? Jag som är snygg orkar inte med er.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?