Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2009-11-30 10:57 | |
![]() | Oj vad många inlägg det hade kommit emellan... Det är något fel på internet idag, men jag är ju inte hemma heller så det kan ju vara det. Hur tuff är inte jag som har mitt alldeles egna språkrör? ;P | |
| Akame - Ej medlem längre | 2009-11-30 10:57 | |
![]() | Men caughtbock, vad ska vi kalla Zlatan för då? Jag undrar nämligen med tanke på att han själv valde att spela för Sverige trots att han fick erbjudande från både Bosnien och Kroatien om landslagsspel. | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:00 | |
![]() | Jag tycker vi kan kalla honom Stig. | |
| Akame - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:01 | |
![]() | Hahahahaha!!!! Underbart... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:03 | |
![]() | Ja ,men steve Z, klart det är så att invandrare hardet lite hårdare ute i samhället och att många svenskar har stora fördomar gentemot invandrare. Men det kanske är bra att zlatan är så uppmärksammad som han är då? Det kanske öppnar ögonen för invandrarnas potential i sverige. Klart som korvspad att man inte skall bli kallad för blatte och bli placerad i ett fack. Men vad ska man göra åt saken? Man kan inte uppmärksamma alla. Det enda man kan göra är att skaffa sig lite mer öppna ögon och vidga sitt sinne d.v.s försöka vara lite mer öppen och inte trångsynt. Orättvisa existerar över allt i världen. Sedan förstår jag inte då varför folk ska klaga ö.h.t över att Zlatan uppmärksammas hela tiden för att han är Svensk. Är väl bra rent generellt att han anses vara svensk i svenska folkets ögon, och att han behandlas därefter? Kan ju inte annat än gynna invandrarna i sverige, | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:06 | |
![]() | Ja vi får väl hoppas att det för något gott med sig och gynnar invandrarna. Synd att han inte är muslim. För det är han väl inte? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:09 | |
![]() | caughtbock 2009-11-30 10:55 "Det är ju en sak att vara en helt vanlig svenne men när det är okej att ena dagen kallas blatte och andra svensk för att man har gjort nåt bra är det ju något som är fel." Det finns ett antal ord som kan beskriva fenomenet, hyckleri är ett av dom. Dock är det _inget_ specifikt svenskt företeelse, utan finns nog överallt... ( vet dock inte vad allt som sagts i tråden, hinner int läsa igenom allt ) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:10 | |
![]() | Tycker det har gynnat många invandrare redan nu. Se så många unga utländska killar som har fått sina drömmar väckta till liv och har någon som zlatan att se upp till! Bara det att Zlatan blivit en förebild åt många unga killar är väl en bra start? Tänk om han inte hade uppmärksammats så mycket som han har gjort, då hade det nog inte funnits lika många unga utländska fotbollsspelare i sverige som det gör idag. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:12 | |
![]() | Äh, nej mollee det är väl ingen som beklagar sig över zlatan, inte jag i alla fall! Jag gör mig lustig över spsykologin att invandrare är invandrare tills de blir framgångsrika. Klart zlatan skall kallas svensk! Och Refaat! Och Ludmila! Antingen är man väl svensk (=svensk medborgare) eller inte, svårare borde det inte vara, oavsett ens nivå på framgång i vårt land. Då blir man åtminstone behandlad lika som alla andra. Zlatan unnar jag all lycka och framgång, och som sagt får man väl vara glad att han själv inte har något emot uppmärksamheten han får som svensk trots att han beter sig så osvenskt! :) | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:14 | |
![]() | Jag säger inte något om att han borde uppmärksammas mindre, absolut inte. Han är så fruktansvärt bra på det han gör och förtjänar verkligen plats i media. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:18 | |
![]() | Håller med Steve Z. Men frågan är hur ska vi kunna påverka samhället genom att sitta och beklaga oss över svenskarnas syn på invandrare genom Betapets forum? Alla människor med ett IQ samt EQ högre än en ödla, inser väl att saker och ting är orättvist här i världen och att folk blir orättvist behandlade? Svaret på ursprungsfrågan, vilket jag tycker hade en konstig formulering och som tog tankarna till något annat än en disskusion om människornas rätt i samhället är givetvis; JA, invandrare borde bli behandlade på ett bättre sätt av det svenska samhället än de blir behandlade idag. Inget snack om saken. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:20 | |
![]() | Tror nog alla tycker att invandrare blir behandlat illa och att det är fel att kalla dom för blatte och så vidare. Tror bara det var helt fel tidpunkt att dra upp zlatans framgångar i sammanhanget/disskusionen . | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:22 | |
![]() | Men fortfarande är Zlatan ett väldigt bra exempel på en svensk med utländskt ursprung som man är så fruktansvärt stolt över. Frågan är om man var lika mån om honom när han växte upp i en liten sketen förort bland en massa andra av hans "sort". | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:23 | |
![]() | Ja, det tror jag. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:24 | |
![]() | Hej Mollee... jag tror att betapet är ett utmärkt sätt att förändra! Vi är ju en del av samhället, och jag tycker inte det handlar om invandringsPOLITIK som gemene mans ökade kontaktytor med människor, intryck och åsikter. Min personliga erfarenhet är att det är något väldigt SVENSKT (eller kanske nordeuropeiskt vad vet jag) över just det här med svenskar och invandrare och hur vi ser och hanterar det, så jag skulle inte vilja direkt blanda in det med all världens orättvisor. Jag ser det som en del av den dysfunktionella integrationsprocessen i sverige (som inte enbart handlar om politik, utan faktiskt om att vi varit isolerade och självgoda under många herrans år i detta land). Visst, caughtblocks inledning kan ju föranleda vissa frågor, men om inte annat så har vi väl styrt upp diskussionen nu!? ;) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:25 | |
![]() | Men jag förstår vad du menar Caughtbock! Och jag håller med i det sättet du tänker till en viss del :) | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:25 | |
![]() | Det skulle dessutom handla om Zlatan från början och jag skrev ett snabbt inlägg ur ren frustration, men det var inte så många som nappade så då får man väl gå lite djupare. | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:25 | |
![]() | Ja, jag håller med i mycket du säger också mollee! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-30 11:26 | |
![]() | Steve, tror också att betapet är ett bra sätt att starta frågor och öppna upp för spännande diskussion. Kanske uttryckte mig lite slarvigt där;) Och jag håller med! | |
| caughtbock | 2009-11-30 11:29 | |
![]() | Men är det inte lite tråkigt att vi ska behöva personer som Zlatan för att bevisa för det inskränkta svenska folket att invandrare är okej? | |