Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 808 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-11-30 13:06 | |
![]() | Vet inte om nån gett fullständiga svaret än men rating räknas alltså ut enligt fall 3 (<= 0 poäng) "Fall 3: Du har negativ slutpoäng Din slutpoäng sätts till 0, vilket gör att första termen i formeln försvinner och du får maximal minskning. Eftersom första termen försvann får du samma minskning oavsett vad motspelaren har för poäng." Du fick alltså maximal minskning. Om du väljer att passa ut istället för att ens ta chansen att få en öppning var du nog värd en liten näsbränna. | |
| Ckur | 2009-11-30 13:11 | |
![]() | Oj...Tack för underhållande läsning iallafall! | |
| Simmen | 2009-11-30 13:19 | |
![]() | Mina funderingar kretsar runt hur man kan bli så besviken och förstörd av att få lite ratingminus på ett onlinespel som enbart handlar om ordkunskap och en trevlig stund, varför ens bry sig så mycket om rating? spelar du för att visa hur superbra och oslagbar du är eller för att det är kul att spela? Visst är det inte kul att förlora stort, men man får lov att acceptera det, speciellt när man själv hade kunnat göra något åt det, men lät bli för att man ville få ut en rullning, det är rent av omoget av dig att ens bli sur. du toppade nog min lista över osportsliga människor, din motståndare krossade rent utsagt dig, oavsett om det var meningen eller inte, han/hon gjorde det på ett väldigt bra sätt och du skulle förmodligen göra exakt samma sak om du förstog att man kunde.. grundat på din enormt överdriva kärlek till rating då alltså. Din motståndare har inte gjort något fel heller för övrigt, finns inget att reda ut, om din motståndare faktiskt skulle använda sig av den här taktiken medvetet så är det inget fel i det. | |
| nettan23 | 2009-11-30 13:19 | |
![]() | löjligt | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:25 | |
![]() | Alltså, ni som skriver kommentarer som "löjligt" och "bara ett spel". Snälla, lägg ner den retoriken och applicera inte era referensramar på mig. Vi är alla olika, och spelar följaktligen av olika anledningar. Jag säger det igen: Det handlar mer om ratingförlusten än om min motståndare, även om jag tycker det är sjukt tråkigt att spela mot folk som stänger. Men det är min åsikt, inte er. | |
| bulimi3 | 2009-11-30 13:28 | |
![]() | Simmens inlägg är så klockrent något kan bli. Sluta gnäll över ratingtapp o annat,spela bara så länge du tycker det är kul.Å är det inget kul mer,lägg bara ner å gå. | |
| Folkvagn - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:31 | |
![]() | "För övrigt var det sjukt tråkigt spelat. Och det var sista gången mot den spelaren. " Du skriver att det var sjukt tråkigt och ger motståndaren skulden till det. Så det är enligt dig roligare att spela mot spelare som gjorde som du i den här matchen (passade hela tiden) än med någon som lägger? Hade det varit det motsatta, att du spelar mot en motståndare som passar tre-fem gånger i rad och sedan får ut sin rullning och sedan också vinner matchen....Då tycker du det är roligare? XXXX vann 139 -2 1830 + 113 = 1943 Krollspell förlorade 147 -8 2956 - 182 = 2774 | |
| Folkvagn - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:31 | |
![]() | Det sista skulle ha tagits bort men kom med av misstag. | |
| ANDERStG | 2009-11-30 13:34 | |
![]() | Ja, sluta berätta vad man får och inte får bli sur på. Däremot kan ni alla ta och läsa reglerna innan ni spelar. | |
| mrperfect | 2009-11-30 13:37 | |
![]() | så länge spelarna följer reglerna har man inget att gnälla över | |
| Folkvagn - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:37 | |
![]() | Jag såg nu att lyco redan ställt den frågan. | |
| HumbleBug | 2009-11-30 13:39 | |
![]() | Alla förlorar stora poäng nån gång då o då. Ta de som en man o spela upp dig igen. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:39 | |
![]() | Gaaaahhhhh...är ni helt oförmögna att förstå? Jag orkar inte mer nu. Det här blir mitt sista inlägg i den här debatten. Om jag nu tycker att det är sjukt tråkigt att spela på det där sättet, så tycker jag ju det. Det spelar ingen som helst roll vad ni säger, jag kommer inte att ändra åsikt i den frågan. Om jag nu tycker att det är viktigt med rating, så tycker jag ju det. Det spelar ingen som helst roll vad ni säger, jag kommer inte att ändra åsikt i den frågan. For the record så är det väldigt sällan jag passar, eller lägger fel med vilje i syfte att rulla. Det råkade bli så i den här matchen, och det straffade sig. Jag har accepterat och gått vidare. Därmed inte sagt att jag tycker att -182 är rimligt. | |
| ANDERStG | 2009-11-30 13:39 | |
![]() | Det här var betydligt intressantare, slutade matchen -8 - -2? "XXXX vann 139 -2 1830 + 113 = 1943 Krollspell förlorade 147 -8 2956 - 182 = 2774" I så fall borde båda spelarna få minus i ratingen om man tolkar reglerna ordagrant. | |
| nettan23 | 2009-11-30 13:41 | |
![]() | Tycker inte ratingen e hög med tanke på hur du spelade, skyll dig själv! | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:41 | |
![]() | ANDERStG: Precis! Men nu är det ju så att jag har betydligt högre rating, vilket jag straffades för. Det är det jag tycker är orimligt. | |
| Zmrzlina | 2009-11-30 13:42 | |
![]() | Ingen bryr sig om vad du tycker är tråkigt, Kroll, och ingen kommer heller rätta sig efter det. Du spelade taktiskt dåligt och blev straffad. Acceptera ägningen och gå vidare. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:42 | |
![]() | HumbleBug: "Ta det som en man"? Den retoriken är nog den dummaste en människa kan använda sig av. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:43 | |
![]() | Zmrzlina: For real? Du tycker inte att den här tråden visar på motsatsen? | |
| ANDERStG | 2009-11-30 13:44 | |
![]() | Krollspell: Båda spelarna borde få sina respektive maximala minskningar. | |