Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:29 | |
![]() | Fast jobbcoacherna funkar galant. | |
| monew | 2009-12-02 18:30 | |
![]() | pingis: ja precis: de betalar vi 35tusen i månaden! välfärden för överklassen fungerar! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:32 | |
![]() | monew:haha du är så rolig<3 men ser gärna inte du får självmordstankar så ta en liten paus,de måste jag oxå*S* | |
| monew | 2009-12-02 18:32 | |
![]() | puss | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:35 | |
![]() | puss;) | |
| le-lou | 2009-12-02 18:36 | |
![]() | Anledningen att det hade i mångt om mycket sett exakt likadant ut nu, om sossarna styrt, är att det var tvunget. Sverige rusade fram i fråga bidrag, och om nån undrar varför skolbarnen fick dricka vatten, läsa i trasiga böcker eller tvingas gå i den vanliga klassen fast eleven i själva verket behövde specialundervisning så har ni svaret här. Inte bara bidrag som sjukpenning, jag pratar bidrag som bidrag. Om nån känner sig manad, så ta ett kik på hur mkt pengar i omlopp ute i samhället som faktiskt är rena bidrag. Vill vi ha det bättre för alla, så borde väl framförallt de röda med deras demokratiska tänkande som ingen annan har tydligen - börja med att dela med sig. Att ta upp sig själv som exempel och varför "just jag" inte får något bidrag och det är orättvist och yada yada är helt ointressant ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Vi behövde spara - då drar man åt. Helt rätt. | |
| nettan23 | 2009-12-02 18:37 | |
![]() | Tänker varken rösta på m eller s, får bli ngt helt annat. Tycker ingen av partierna har gjort ett bra jobb! Hur kul är det att leva på bidrag eller liknande, under en lång tid som det var med s? Känns som pest eller kolera | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:39 | |
![]() | Le-Lou, du har helt rätt.: "- Förändringsprocessen inleddes redan under den förra regeringen, säger Erik Åsbrink." Jag är utredare på FK, och var det även under den gamla regeringen. Det Åsbrink säger stämmer till 100 %. Det var ju ganska väntat att alla skulle hoppa på den nya regeringen när reglerna trädde i kraft från 1 juli 2008. Reglernas utformning är sådan att effekten i praktiken märks först flera månader - 1 år senare. Då klankar alla på modernaterna förstås. Moderaterna har sina stora nackdelar, men att beskylla dem för även detta är inte helt korrekt. | |
| monew | 2009-12-02 18:39 | |
![]() | hur kul är det att leva på MINDRE bidrag än innan? Att inte ha råd med mat? att inte få deltidsstämpla? att tvingas tacka nej till jobb? | |
| nettan23 | 2009-12-02 18:42 | |
![]() | Hur kul är det att leva på bidrag överhuvudtaget? | |
| Globularis | 2009-12-02 18:44 | |
![]() | Hedokatt, du blir inte friskare genom att vara hemma vid depressioner. Under de tre första veckorna med medicin så kanske det är bra men annars inte. Det går bara utför då. Riktigt svåra fall kanske kräver någon månads vård. Att bara anklaga nuvarande regering tror jag inte är helt korrekt. S gillar också nuvarnade system. Men som sades på nyheterna så sade ansvarig minister att detta skulle ses över. De rödgröna har gjort allt i dess makt under nästan hela efterkrigstiden för att sänka det svenska folkets levnadsstandard och konkurrensförmåga genemot andra länder. Om man röstar på detta pack så vet jag inte hur man tänker. | |
| majtös | 2009-12-02 18:44 | |
![]() | Själv är jag cancersjuk. Cellgifter maj till juli. strålning aug tom sept. Arbetade under hela cellgiftsbehandlingen och helgerna under strålningsperioden, ej vardagar då jag inte fick strålning på hemorten. Allt är givetvis individuellt, men jag har mått väldigt bra av att jobba även om det varit svårt att komma igång vissa dagar. Arbetet har gjort att jag inte kunnat hänge mig åt tankar på mig själv och min sjukdom, och jag har känt mig "normal". Min omgivning har inte heller "tassat på tå" omkring mig. Valet att arbeta har varit mitt eget. Varken läkare eller f kassa har krävt det av mig. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:47 | |
![]() | Globularis Miljöpartiet kom in i riksdagen för första gången vid valet 1988, vilket krig är det du syftar på? | |
| YamahaJet | 2009-12-02 18:47 | |
![]() | Det spelar ingen roll vad vi TYCKER om hur många som ska få bidrag och hur mycket vi TYCKER av de ska få i bidrag. Frågan är hur mycket man KAN ge i bidrag utan att landet förlorar sin internationella ekonomiska konkurrenskraft. Facit visar att vi gett för mycket de senaste 30 åren. Antingen så stramar vi åt ordentligt idag, eller så har vi inga medel att ge någon alls bidrag imorgon. | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:49 | |
![]() | Att folkhemmet inte finns kvar beror nog på att vi är på väg in i världsamfundet och vägen dit är kantad med fallgropar och kostar skjortan. Just nu känns det som om stora jätten Glufsglufs är på väg till lilla ankdammen Sverige. Jag undrar om det spelar någon större roll om di röa eller blåa regerar här. Nuförtiden är det ju ändå bara ett hopakok av diverse färger där rött blandas med blått, blått med rött. När det gäller att svårt sjuka tvingas jobba så är det väl sisom så att det är inte lagen i sig som tvingar dem utan enskilda individer. Om viljan finns så nog kan väl en läkare eller företrädare för försäkringskassan ha möjlighet att sjukskriva en sjuk? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:51 | |
![]() | Bra majtös. Och precis så där ska det gå till i ett humant samhälle. När det gäller svårt sjuka mänskor, så ska valet vara var och ens eget. Utifrån vad individen känner att h*n vill och orkar med... | |
| Mikael Ström - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:53 | |
![]() | På vilket sätt har vi halkat efter? det finns viktigare saker än att kunna uppvisa en bra tillväxt, till exempel att inte tvinga allvarligt sjuka människor att arbeta. | |
| monew | 2009-12-02 18:54 | |
![]() | visst nettan; men vad ska man leva på om det inte finns jobb? | |
| monew | 2009-12-02 18:54 | |
![]() | mikael ström; både snygg, smart och snäll | |
| monew | 2009-12-02 18:56 | |
![]() | yama: kanske ska vi låta de svaga och "sjuka" bara själv dö? så kan vi renovera deras lägenheter och sälja dem som bostadsrätter jag fick verkligen ingen lust att fortsätta i det här livet | |