Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-12-02 21:55 | |
![]() | Jag håller med Zmurfy även om man kanske tar en semestertimma. Eller en lunchtimma. | |
| Raffe_ | 2009-12-02 21:55 | |
![]() | Nej. En gång eller två eller fler om så krävs när vi är någorlunda full styrka är givetvis okej. Men inte när vi redan är (och vet om det i förväg!) flera personal färre än vanligt. Tycker jag då. | |
| monew | 2009-12-02 21:56 | |
![]() | raffe: vi hade en sån på mitt gamla jobb det vatr ALLTID något jävla tomte var det det är väldigt störigt men jag vet inte vad man ska göra, man ska låta chefen ta hand om det och inte beblanda sig tror jag annars känner man sig skyldig själv när man ska på sonens skolavslutning | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 21:58 | |
![]() | raffe: om din kollega går bakom ryggen på din chef och sätter er andra i en dålig sits så överreagerar du verkligen inte. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:00 | |
![]() | Om jag hade så lättstötta arbetskamrater som Raffe skulle jag byta jobb. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:02 | |
![]() | Givetvis går man inte ifrån jobbet utan att begära ledigt först, om man inte har en överenskommelse om att man får förlägga sin arbetstid som man vill. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-12-02 22:04 | |
![]() | och jag antar att TS inte gick i taket p.g.a. av den här isolerade händelsen? | |
| slånbär | 2009-12-02 22:12 | |
![]() | Fetzer-den lagen finns inte längre. Jag har haft den diskussionen på mitt jobb(kommunen) och där var det länge sen det försvann att man hade rätt till fem min paus per timme. Det man har rätt till är en rast efter ett visst antal timmar och det är obetald tid då du har rätt att göra vad du vill och lämna arbetsplatsen om du vill. Rökarna tar sig alltså en rätt dom absolut inte har vilket resulterar i många timmar i veckan då dom "stjäl"tid. Så om en person behöver ta ledig tid(och självklart inte arbetstid) frö att göra tex ett viktigt bankbesök eller utvecklingssamtal på sitt barns skola så ska det ju inte var något att bråka om . Man har ju faktiskt ett liv vid sidan om jobbet som inte alltid går att tidsstyra till 100% även om man bör försöka lägga det efter arbetstid. | |
| mrperfect | 2009-12-03 00:04 | |
![]() | Normalt sett så kan man väl gå från jobbet ifall chefen godkänner det och det inte inkräktar på tjänsten, en del banker kan man gå till när som helst, men kan man lösa det utan att ta extra ledigt så är det ju smidigare att göra det då... | |
| micro113 | 2009-12-03 06:21 | |
![]() | Raffe Hon skulle givetvis ha gått till chefen och begärt ledigt för den tiden -- inget snack om saken. När det gäller banker och huslån så är det dock så att man ställer inte villkor till banken om när man vill komma, man får anpassa tiden till när de tar emot -- och huslån som skall läggas om eller fixas har en deadline, och de väntar inte. Sådant fixas inte över disk så att säga. Så att hennes ärende är av yttersta vikt råder det nog ingen tvekan om. Det skulle också ha varit skäl för ledighet om hon vänt sig till chefen -- man har utöver semestern möjlighet att be om ledigt ett antal dagar av särskilda skäl enligt avtal -- i alla fall enligt de avtal jag känner till. | |
| upan | 2009-12-03 12:39 | |
![]() | Jag tycker det känns lite orättvist att tala om att folk har mycket sämre arbetsmoral nu än förr, speciellt när man syftar på vård, skola och omsorg. Det är ju tack vare folks höga arbetsmoral som den offentliga sektorn inte kollapsat totalt. Lönen och bra arbetsvillkor är ju knappast det som håller folk kvar. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-12-03 13:07 | |
![]() | Vilken slavmentalitet i den här tråden, man får lite kväljningar. Jag tror att man kommer till himlen även utan perfekt arbetsmoral ska ni se. | |
| Raffe_ | 2009-12-03 19:42 | |
![]() | Smutsig Djur - vad menar du med slavmentalitet? Att man lämnar folk i sticket för att göra privata ärenden. Är man en slav då? Hmm... Fö tror jag ju inte på att man kommer till himlen så jag kanske ska se mellan fingrarna vad gäller ditt inlägg? :P | |
| Minta | 2009-12-03 19:47 | |
![]() | Om personen fått ledigt av sin chef, bör inte ni se på denne som en svikare och som att h*n lämnar er i sticket. | |
| Raffe_ | 2009-12-03 20:10 | |
![]() | Folk i det här forumet är alltför ofta riktigt tråkiga. Om ni har något att skriva så vänligen LÄS vad ts börjar (och fyller på) med... Utifrån det kan man sedan skriva något matnyttigt. Tack. | |
| Minta | 2009-12-03 20:27 | |
![]() | Personen skulle nog gått till chefen (såg inte att chefen inte var inblandad). Det måste vara bättre för alla parter. Då kan ingen titta snett eller känna skuld sedan. | |
| BCS | 2009-12-03 20:41 | |
![]() | har man kollat med chefen om ledigt så e de okej..och banken har ju kontorstid så man får väl anpassa sig efter dom..sen finns det ju något som heter kompledigt. | |
| micro113 | 2009-12-03 20:46 | |
![]() | BCS Fast det kan ju vara svårt att ta kompledigt om man inte har inarbetad tid. | |
| Pseudonymf | 2009-12-03 20:48 | |
![]() | ➤Smutsig Djur 2009-12-03 13:07: “Vilken slavmentalitet i den här tråden, man får lite kväljningar. Jag tror att man kommer till himlen även utan perfekt arbetsmoral ska ni se.” Ja, speciellt de som verkligen har arbetat sig uppåt... | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-12-03 21:34 | |
![]() | jag har bakat pepparkakor. | |