Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 346 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-08 15:48 | |
![]() | "...då har jag inte ens börjat redogöra för vad jag tycker om massa skitparker överallt a la Humlegården som tar upp värdefull mark endast för att ett fåtal hippies tycker om att dricka cider där våra fem soldagar om året." Kallas för livsnjutning, YamahaJet :) Tycker det är helt underbart att åka ner till stockholm och sätta mig i en park och bara knäcka en kall bärs i gott sällskap, med en frisk sommarvind som smeker mig på armarna. | |
| YamahaJet | 2009-12-08 16:03 | |
![]() | Förlåt, men Stockholm har ingen siluett. På tecknade siluetter av staden syns Globen, Kakästornet, Stadshuset och det där kyrktornet. Men egentligen finns det ingenstans man kan stå och överblicka allt detta. Man får i princip klättra upp till Hammarbyhöjden om man önskar se något som är att liknas vid en siluett av staden. Så vad, vi ska strunta i detta enorma projekt för att några boenden i Vasastan inte ska ha skugga ibland, och för att inte riskera att någon tycker det är fult med skyskrapor? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-08 16:04 | |
![]() | YJ 2009-12-08 15:16 "Herregud, för att stilla tillbakasträvarmaffian så vet jag inte riktigt vad man ska få bygga på Norra Stations-området? Solcellspaneler?" YJ 2009-12-08 15:42 "...då har jag inte ens börjat redogöra för vad jag tycker om massa skitparker överallt a la Humlegården som tar upp värdefull mark endast för att ett fåtal hippies tycker om att dricka cider där våra fem soldagar om året. " :D YJ, vad du än gör så _sluta_aldrig_med_ditt_fo rumskrivande. Dina inlägg är alldeles underbara att få harmas över. ;)) - Och för övrigt; Det är megahemskt med skyskrapor. Stockholm skall bevaras i möjligaste mån sådan den är, och parkerna/rekreationsområd erna här skall vi vara riktigt rädda om. Punkt. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-08 16:10 | |
![]() | Tur att inte Yamaha bstämmer över stadsbebyggelsen i Stockholm, det skulle snabbt bli mycket otrevlig stad att bo och leva i. Ekonomer verkar sakna minst ett perspektiv i sin utbildningen. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-08 16:10 | |
![]() | Miss Yoco: "Stockholm skall bevaras i möjligaste mån sådan den är, och parkerna/rekreationsområd erna här skall vi vara riktigt rädda om. Punkt." Kul idé, vi kanske kunde flytta entrén till Skansen till tullarna. | |
| remvanrijn | 2009-12-08 16:50 | |
![]() | är oxå emot, Turning Torso skall få vara högst ett bra tag till! | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-12-08 17:49 | |
![]() | yamaha-yet, jag kan rekommendera dig att besöka fjällbacken, vita-bergsparken, bastugatan, fåfängan eller kanske kaknästornet, om du nu missat varifrån man kan se stockholms stadssilluet. Smaken är som baken. En skyskrape-siluett är ju knappast unik, så vill vi sålla oss till 2000 andra storstäder så är det ju lätt åtgärdat. | |
| Miss_jk | 2009-12-08 20:13 | |
![]() | Zagg skrev: "Det stör inte bara den unika miljön i området, det blir för mycket folk på liten yta och det i sin tur är inte trevligt, utan leder till att man måste söka sig bort från stan." Vad bra, då blir det ju mindre folk igen. Jag vet inte vad jag tycker om just Tors torn, men att vi borde bygga mer på höjden ser jag som självklart. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-08 23:59 | |
![]() | Flera Torn... dom kan få ta hela Skinnarviksparken vid mig också... | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-09 19:54 | |
![]() | Men om du tycker att det är fördel att det blir mindre folk i stan, Miss j_k, undrar jag varför du tycker vi ska bygga på höjden där väldigt många får plats? | |
| Miss_jk | 2009-12-09 20:05 | |
![]() | zagg: Jag tycker inte, jag skrev vad du skrev. Du skrev först att det blir för mycket folk på liten yta, sedan, i meningen efter skrev du att folk kommer söja sig bort från stan. Då fattar jag inte problemet. Om folk söker sig bort från stan så blir det ju mindre folk = Inte för mycket folk på liten yta. För mig får det gärna vara mer folk i stan. Tycker det är härligt med lite trängsel! | |
| Miss_jk | 2009-12-09 20:39 | |
![]() | *söka | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-10 00:39 | |
![]() | Jaha, jag tolkade nämligen din mening (inte min) "Vad bra, då blir det ju mindre folk igen" som att du tyckte det var bra med lite folk i stan. | |
| Snoosy | 2009-12-10 00:46 | |
![]() | Det är förjävligt rent ut sagt med för höga hus. Varför ha hus som täcker himlen :) ? Nä, skona åtminstone denna del av världen från skuskrapor. Kan dock inte joina facebookgruppen. | |
| Snoosy | 2009-12-10 00:46 | |
![]() | *skyskrapor | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-10 01:00 | |
![]() | Två långfingrar mot gnagarna kan aldrig vara fel. | |
| Gabriiiel | 2009-12-10 02:06 | |
![]() | Jag säger att allt som ger mer bostäder i Stockholm är ett plus. Om man vill se himlen så kan man väl vända sig om och titta åt andra hållet? | |
| Miss_jk | 2009-12-10 06:28 | |
![]() | ...eller flytta ut i förorten. | |
| Okreh | 2009-12-10 07:29 | |
![]() | Äh, lite förnyelse skadar inte. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-12-10 08:16 | |
![]() | Ah...dessa utvecklingsmotsträviga fjollträskare... Fast egentligen borde det ju vara bäst om man jämnade hela området med marken, och byggde ett kärnkraft verk där. Då skulle ju övriga landet få någon nytta av området. För en gångs skull.... | |