Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 127

Forumkategorier

Användare Inlägg  
carlmartin - Ej medlem längre2009-12-15 22:42
Antal inlägg: 4590

"men egentligen har jag bara svårt för korkade människor som inte kan tänka längre än en tusenlapp."

korkad= av annan åsikt än din?

Tess 082009-12-15 22:46
Antal inlägg: 18003

Så man måste alltså diskutera på ett speciellt sätt för att det ska vara "korrekt"???

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-15 22:47
Antal inlägg: 11612

Jo,men om jag tänker själv..blir det inte politik..

zoof2009-12-15 22:48
Antal inlägg: 106

korkad= de som bara tänker på pengar och därmed sagt deras egna pengar, det vill säga: de själva. Och ja, det gäller GENERELLT alla som har motsatta värderingar och åsikter som jag själv.

Jag kan formulera om mig: jag har svårt för människor som inte tycker som jag gör:)

-50-2009-12-15 22:53
Antal inlägg: 783

Korkad=ngn son gärna tar till våld (kastar sten t,ex) för att synas och höras. En person som gör så lever i en värld av fiction och vet inte vad en kastad sten kan ställa till med för skada på en människa.

zoof2009-12-15 22:54

Nu menade jag inte bokstavligt kasta sten! utan pekar på engagemanget

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-15 22:57

Jo,men om killen som fick en sten i huvet..dagen innan fick en

handgranat kastad in i v-rummet.

regression2009-12-15 22:58
Antal inlägg: 1563

Jag hyser en viss aversion mot människor som egentligen inte vill hjälpa utan bara döva sitt samvete.

-50-2009-12-15 22:58
Antal inlägg: 783

Som en riktig politiker, läs inte vad jag säger/skriver förstå vad jag menar ;)

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-15 23:07

Ja,exakt regression!

Fan nu blev jag gråtfärdig...

Satyra2009-12-15 23:35
Antal inlägg: 4561

"Jag har för övrigt svårt för människor som inte har fattat grejen med politik. Jag vet att jag är hetsig i debatter, och att folk tar mig som väldigt "på", men egentligen har jag bara svårt för korkade människor som inte kan tänka längre än en tusenlapp."

Kunde inte sagt det bättre själv, Zoof. Försöker dock i Betapet hålla mig ifrån diskussioner så gott det går, för min egen (och kanske även andras ...) skull - räcker med den hets jag får genom spelet här. ;-)

Finner det extremt irriterande att människor, vilket många gör, säger sig inte vara intresserade av politik ens. :-O ALLT är ju för tusan politik, allt du tar dig för från du föds tills du dör i princip!
Hur kan man inte vara intresserad av det? :-O ;-)

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-15 23:38

Många kanske tycker att det är jobbigt.

zoof2009-12-15 23:50

Tack Satya! skönt att ha någon med mig här! Ja, som du säger, ALLT är politik! Jag försöker att hålla mig utanför forumet för huvudtaget, men ibland går det bara inte...

Jag tycker, och hävdar (med risk för att dra den här diskussionen åt helt fel håll) att det är en medmänskliga skyldighet att vara insatt i politik, i alla fall i den nationella politiken just för att det är en så ofantligt stor del av våra liv. Sen spelar det ju ingen roll om man är blå, röd, lila, orange eller lite av varje.

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-15 23:53

shoot!

spider_f2009-12-16 00:09
Antal inlägg: 306

Har svårt för politiker i allmänhet och politisk korrekthet i synnerhet.

Satyra2009-12-16 01:13

Håller med dig helt, zoof, så du och jag skulle nog inte få så mycket till diskussion om vi träffades, hehe. ;-)

Sen ... spider_f - eftersom du tar upp det och många andra med dig jag pratat med säger likadant - att du har svårt för politiker ...

Personligen är jag inte så intresserad av politikerna i sig - de allena har ingen egen makt, utan det är ju vad VI röstar fram för politisk linje som är det intressanta. Oavsett vem som är partiledare för ett parti så är det ju partiets linje ledaren framför.
Därför är politikern i sig ointressant. Tycker jag.

Tycker att det är rent tragiskt att det blivit så mycket mer viktigt på senare år VEM som är just partiledare. Det har ju så att säga ingen betydelse om någon ledare har snälla ögon, en annan för mycket smink, gullig dialekt, etc, etc. Partiets ledaren företräder är ju detsamma ändå och sitt partis ideologiska linje! ;-)

Men visst - det är ju en fördel för mindre insatta/intresserade om politikern kan framföra politiken förståbart och intressant, såklart. ;-)

Igen - kan inte förstå hur människor i så stor utsträckning kan vara så ointresserade/oinsatta i politik. Och tycker faktiskt också - krasst - att det borde vara obligatoriskt med någon form av "politikkurs/skola" innan man har rösträtt.

Av den anledningen just att politik är inblandat i allt i livet och det därför är en så extremt viktig sak att ta ställning i. Man borde åtminstone känna till hela grundtanken med de olika partierna innan man lägger sin röst på någon av dem, anser jag.

Jo, det är visst relevant i den här tråden, eftersom just den här frågan ÄR något som stör mig och alltid stört mig enormt! ;-)

Klart slut, nu ska jag hetsa vidare i hets istället, hehe. ;-)

Satyra2009-12-16 01:14

Blev lite snurrigt omkastat i ordföljden i mitten där ovan, men men ... ni fattar nog vad jag säger ändå, antar och hoppas jag. ;-)

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-12-16 01:33
Antal inlägg: 253

Jag tycker inte att politik är särskilt intressant eller givande för den personliga utvecklingen. Ofta är det mer konkret att få ur sig sina känslor och aggressioner genom att kasta en sten, tända en brasa, kasta en sko på en politiker, eller liknande. Politiska diskussioner kan ofta vara lugna och sansade, och detta är inte bra för hälsan hos någon av de inblandade. Det har i en mängd studier visat sig att de som håller sin ilska inom sig och inte tar ut den direkt på den som orsakat den, med tiden tar ut den på sig själv. Den typ av människor som skäller ut sin chef när de känner sig dåligt behandlade, har ofta överlag en bättre hälsa. Den typ av människor som kompromissar och döljer sin vrede tar ofta ut den på oskyldiga individer som de själva har makt över. Studier av hjärt-/kärlsjukdomar visar även att dessa typer av människor oftare dör i förtid till följd av problem med hjärtat. Att vara plegmatisk och primitiv är alltså det mest hälsosamma när det gäller politik. Den som inte har personlig erfarenhet av stenkastning kan inte uttala sig om vilken intelligensnivå som krävs för att med precision kunna beräkna diverse projektilbanor på ett korrekt sätt och därigenom få uppmärksamhet och fokus på sina åsikter. Visserligen är det en annan sorts intelligens än den lingvistiska intelligensen som politiker värderar högt. Men det är inte heller någon förutom politiskt intresserade som värderar den typ av intelligens som politiker har särskilt högt. Detta har visats flertalet gånger i statistiskt säkerställda undersökningar baserade på slumpmässiga intervjuer.
//Karsten, PhD

apbur2009-12-16 01:52
Antal inlägg: 9699

Oresonliga människor kan få mig att vilja mörda.

Globularis2009-12-16 01:54
Antal inlägg: 153

Ja, när jag ser Mona Sahlin ser jag rött.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?