Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 361

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2009-12-16 20:42
Antal inlägg: 5539

Jag vet hur tufft det kan vara att inte ha pengar till kläder och annat för jag väste upp "fattigt". Idag har jag det bra och mina ungar kan få mycket av det dom önskar sig. Jag vill ju därför att deras urväxta kläder som är riktigt fina bla en hel del"märkeskläder" ska komma till barn som behöver dom nu. Jag vill inte ge till stadsmissionen eller Myrorna(frälsis) då dom säljer det i sina secondhandbutiker. Dom familjer som inte har råd kommer inte att köpa dom kläderna till sina barn men om dom får dom direkt då vet jag ju att barnen får direkt användning av dom. Jag ska kolla med kyrkan imorgon.

slånbär2009-12-16 20:44

jag växte ju naturligtvis upp även om jag säkert väste en del under tiden.......vad som hände efter märkeskläder vet jag inte riktigt;-) Så fel det blir när man inte kollar vad man skriver.

Snoosy2009-12-16 20:55
Antal inlägg: 4273

yonderboy, det är fasen det bästa att göra :)
Gav min nyköpta hamburgare till en som var hemlös för några år sen.
Han ville ha pengar till mat. Så det passade perfekt :)

slånbär2009-12-16 21:17

Håller med om att det kan vara bra att ge direkt vilket är precis det jag vill men nu har ju jag inte lust eller tid att gå runt och leta efter uteliggare och tror heller inte så många av dom kan ha kläder i storlek154.....Lär inte hitta några behövande barnfamiljer heller på det viset.

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-16 22:54
Antal inlägg: 11612

Jag ringde kommunen..men dom har insamling den 6 januari!

Inte mycket jag kan göra åt saken.

PowerYoga2009-12-16 23:13
Antal inlägg: 713

Jag tror det var någon som länkande till emmaus, men jag gör det igen i alla fall. www.emmausstockholm....Sk anka.htm

run-marie2009-12-16 23:28
Antal inlägg: 1806

De jag tipsade om i början (kyrkans secondhand i Täby och gengåvan=Erikshjälpen i Vallentuna) säljer också sina kläder som de fått, men till otroligt humana priser. När de har öppet 2 dgr/v så är det enorma köer för att folk vet att de kan köpa bra kläder till låga priser.
När mina barn var små köpte jag ofta på secondhand till bra priser och kläderna såg inte ens använda ut.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?