Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hedfel | 2009-12-20 02:13 | |
![]() | appropå covers så tycker jag att Ebba Forsbergs gör en underbar version av Leonard cohens Hallelujah. kolla upp den. helt underbar!!!! | |
| caughtbock | 2009-12-20 02:19 | |
![]() | Men hedfel, bästa covern på den gjorde ju Jeff... Men hursom, jag har bara hört Darins Viva la vida en gång eller nåt eftersom jag aldrig lyssnar på radio. Smart va? | |
| znorkle | 2009-12-20 09:09 | |
![]() | Viva la vida är en riktigt dålig låt. Coldplays sämsta låt. Darin gör den dock kanske lite bättre. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:00 | |
![]() | Ha ha, jag måste erkänna att jag var provokativ när jag sade att Darins version var bättre men någon måste ju ta Darins parti! Han är en duktig artist och jag kan inte förstå dem som dömer ut honom bara för att han slog igenom i Idol. Darin skriver egna låtar, sjunger jävligt bra och har utstrålning som få. Coldplay är genier, men som alla genier lånar de lite här och var - mer eller mindre medvetet: www.youtube.com/watc...re =related | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:19 | |
![]() | Sedan måste jag bara kommentera dravlet i Risottos inlägg, och speciellt att låten måste vara mer än tio år gammal. Du tog ett extremt dåligt exempel med All along the watchtower eftersom Jimi Hendrix spelade in sin cover bara några månader efter Dylan. Denne verkar dessutom vara grymt imponerad - och influerad - av hur Hendrix behandlade låten, med tanke på hur Dylan framfört den live genom åren. Det finns gott om exempel på låtar som haft stor potential men där originalet förbleknar i jämförelse med kopiorna. Här är ett klassiskt exempel: Originalet med Badfinger (varning för spräckta trumhinnor i refrängen): www.youtube.com/watc...9a NIhxIz10 Den överlägsna kopian med Nilsson, ett år senare: www.youtube.com/watc...Tg 8CdRD68E Kanske någon trodde att det var Mariah Careys låt? www.youtube.com/watc...re =related Och den roligaste versionen, från bulgariska Idol: www.youtube.com/watc...re =related | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:22 | |
![]() | Om nu pratar covers så har bekantas bekanta gjort en riktig rökare. En cover ska som sagt särskilja sig från originalet och det gör ju verkligen denna: www.youtube.com/watc...g9 b1LcspaQ | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:32 | |
![]() | Inte pjåkigt. De slapp ju översätta låten i alla fall eftersom Fred Åkerström "snott" den från engelska. :) Åkerströms kopia är för övrigt ännu ett exempel på där kopian är överlägsen originalet - en av de vackraste låtarna som finns: www.youtube.com/watc...re =related | |
| SecretSmile - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:34 | |
![]() | Darins cover låter som en vidrig julsång. Den låter lite som Måns Zelmerlövs "Hope and glory". Usch. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:34 | |
![]() | Robert Gustavsson har förstört den svenska versionen en aning dock :). | |
| mitl | 2009-12-20 12:45 | |
![]() | alltså jag blir så jävla .. jag vet inte vad att ens göra en sådan här tråd vissa tycker att coldplays är bättre, vissa darins är det sådan stor skillnad? om ni inte visste så har darins cover sålt guld alltså är det många som tycker att den är bra och visst han har inte ändrat så mycket på låten men att säga att han är så jävla kass eller något är väl lite att överdriva plus att det var flera år sedan han var med i Idol och han har utvecklats enormt sedan dess hans senaste skiva Flashback är beviset på han verkligen är en stjärna | |
| SecretSmile - Ej medlem längre | 2009-12-20 12:57 | |
![]() | Det är din åsikt mitl. Jag tycker inte att det är något speciellt alls med Darin. Jag föredrar dessutom artister som skriver sin egen musik. Men det är jag det. | |
| mitl | 2009-12-20 13:01 | |
![]() | han skriver ju för fan sin egen musik :o och till andra artister också | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:02 | |
![]() | Du insinuerar att Darin inte skriver sin egen musik, men han skriver många låtar själv (fast inte just den som diskuteras i den här tråden). | |
| SecretSmile - Ej medlem längre | 2009-12-20 13:03 | |
![]() | Jag såg ett citat i någon tidning angående låten han ska uppträda med i Melodinfestivalen: "Det är den bästa låten jag haft." Han har alltså inte skrivit den i alla fall? Vilka låtar har han skrivit helt själv då? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-20 14:27 | |
![]() | "Flashback har tagit längre tid att slutföra än något av Darins tidigare album och han har också på ett helt annat sätt än tidigare deltagit i skrivandet av musik och texter. ”Jag har skrivit låtar sen jag var 14 år gammal och på den här skivan har jag varit med och skrivit och co-producerat samtliga låtar utom en. Det är viktigt för mig att folk förstår att jag skriver mina låtar själv, många tror att det inte är så” säger han." Hela intervjun finns att läsa här: www.stadsfesten.nu/darin. html | |
| regression | 2009-12-20 14:30 | |
![]() | Ska jag vara ärlig så hör jag ingen direkt skillnad på låtarna förrän efter ett tag när Chris Martin går upp i falsett i refrängen. Och det är ju det som är det underliga. Är vi ens helt säkra på att det är Darins röst på covern? Snarare har man nog kört igenom sångspåret i någon slags röstmodulator och satt på en Darin-etikett. Nu när jag tänker på det, jag tror nog inte ens det är Darin vi ser på scenen. Jag tror det är Chris Martins könshår med lite gelé. | |
| mitl | 2009-12-20 14:53 | |
![]() | darin uppträder ALLTID live förutom någongång i Tyskland då han inte får sjunga live | |
| mitl | 2009-12-20 14:56 | |
![]() | och om du inte hör någon skillnad på dom så är ju fan DÖV! :o | |
| regression | 2009-12-20 14:56 | |
![]() | mitl, Verkligen? Okej, kunde svurit på att det var Chris Martins infettade pubeshår jag såg -- men jag har haft fel förut! | |
| SecretSmile - Ej medlem längre | 2009-12-20 15:03 | |
![]() | ElectricEye: "varit med och skrivit". Inte skrivit själv. Jag är inte imponerad. | |