Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pseudonymf2009-12-28 17:05
Antal inlägg: 8282

Nån som läst Katarina Wennstams "Dödergök"?
Jag blev helt ställd av bokens skildring av hur poliser som slår kvinnor får vara kvar i tjänst. Men detta kan man ju vända och vrida på i det oändliga. Dock påstår jag inte att Katarina Wennstam skildrar en sanning i sin bok, men så som den beskrivs blir jag helt kall.

zoof2009-12-28 17:48
Antal inlägg: 106

"För vem är lagen skriven och av vem, leta i förteckningen om du kan hitta den"

stefanpb - Ej medlem längre2009-12-28 17:50
Antal inlägg: 36

En Polis ska alltid föregå med gott exempel.

ViktorWig2009-12-29 07:27
Antal inlägg: 442

Micro113

Frågan löd "Får polisen
bryta mot nån lag tycker ni?"

Och där gäller väl våra lagar alla yrkesgrupper, spelar ingen roll för mig om man är polis eller cirkusclown!?

Vad du personligen är intresserad av om en polis kör för fort eller inte jämfört med en annan yrkesgrupp är inte relevant i denna fråga enligt min mening iaf.

Undertonen i frågan tolkar jag som om frågeställaren undrar om vi andra tycker att det e ok för en polis att bryta mot lagen bara för att han har en polisbricka och där tror jag samtliga av oss har samma inställning, SVAR NEJ!.

-Fisken2009-12-29 08:35
Antal inlägg: 31

Har en bekant som är polis!
Han blev tagen av sina kollegor som var i tjänst då han körde lite för fort. 80 på 70 sträcka.

Marsipulami2009-12-29 10:51
Antal inlägg: 60

Politiker, läkare, poliser med flera myndighetspersoner gör som dom vill dom kan i princip begå vilka övergrepp eller olagligheter som helst och gå fria. Från fall till fall förstås. Dom sitter över lagen. Inte alla, det finns några få undantag som är rättänkande. Ni ser väl vad som händer omkring oss eller??????!!!!!!!

eeistan2009-12-29 11:06
Antal inlägg: 1542

vi är alla lika inför lagen men vissa är likare än andra.

Noctera2009-12-29 11:47
Antal inlägg: 25

Självklart får inte poliser bryta mot lagen. Det får inte vi "vanliga" människor heller. Däremot måste man ju komma ihåg att även poliser är "vanliga" människor. De gör fel ibland, medvetet eller omedvetet - precis som vi andra.

En polis kan stoppa dig för fortkörning - men sedan själv köra för fort.
En frisör kan ge dig en fin frisyr - men själv se ut som skit i håret.
En kock kan laga en gourmetmiddag till andra - men kokar nudlar åt sig själv....

osv osv osv

... det är bara dumt att bryta lagen om man åker fast... ;)

(kommer få så mycket skit för det där sista - så jag kan redan nu tala om att jag absolut inte tycker man ska slå kvinnor, förgripa sig på barn osv... )

(hmmm slå barn och förgripa sig på kvinnor är dock helt ok)

(blir du upprörd nu - slå upp ordet "ironi" innan du styckar mig i nästa inlägg)

ViktorWig2009-12-29 12:24
Antal inlägg: 442

haha Noctera :)

mrperfect2009-12-29 12:31
Antal inlägg: 11437

Jag skulle aldrig bli upprörd mot en som delar mina intressen :)

DennisPlz2009-12-29 17:41
Antal inlägg: 4031

För att upprätthålla lagen måste man stå över den.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?