Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 398

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2009-12-20 16:45
Antal inlägg: 1015

Nu är det så att Tiger spelade golf långt innan Elin var påtänkt och han var rik även innan de träffades. Hon såg sin chans att fånga en rik karl och tog den. I mina ögon har hon sålt sig själv.

stol2009-12-20 16:47

Självklart är det många kvinnor som tar chansen att tjäna en bra slant på att sälja en historia till tv eller tidning.

caughtbock2009-12-20 16:47
Antal inlägg: 7699

Äh, du är bara avundsjuk för att du inte är en ung snygg och blond tjej så att du kan golddigga lite, eller hur stol? ;)

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 16:47
Antal inlägg: 456

Men herregud vad vet du om det stol?
Det kan ju vara så att de blev kära, det brukar vara det som är grundstenen för äktenskap!!
Med ditt resonemang skulle ju ingen rik person kunna få äkta kärlek utan bara golddiggers?!

micro1132009-12-20 16:51
Antal inlägg: 17542

stol
Då kan vi ju konstatera att Tiger är bra korkad som raggar upp en fattig svenska, inte skriver äktenskapsförord som skyddar honom och sen drar ut och sätter på 14 olika fruntimmer, och är så klantig så han sms:ar framför frugan.

På något vis har han väl byggt upp situationen själv

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 16:53
Antal inlägg: 2521

2009-12-20 16:24

EE, visst, jag kan förstå om det kan kännas så, och frågan är verkligen komplex för den kan betraktas ur så många olika aspekter...
Vi har för det första inte likadana hjärnor, utan kvinnors och männens hjärnor reagerar (olika områden i våra hjärnor aktiveras på annorlunda vis/omfattning inför samma "stimulans"/"retning" eller hur jag nu ska uttrycka det...) annorlunda och sådant styr ju våra handlingar.
Jag har bland annat varit och lyssnat på hjärnforskare om det, men jag är för lat för att lagra en massa sådant i minnet som för mig är oviktigt (namn på forskare, exakt/detaljerad data mm), och bryr mig inte heller om att börja leta fram uppgifter, så jag nöjer mig med att ha min uppfattning, och accepterar att du ifrågasätter den....

- Och den som till äventyrs skulle vilja veta mer om skillnaderna i kvinnors och männens hjärnor kan säkert hitta en massa på nätet alldeles på egen hand...

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 16:57
Antal inlägg: 705

MY: De flesta forskare på området förnekar inte att det finns skillnader gällande t ex stimuli och reaktioner, de flesta anser dock inte att det är bevisat att dessa skillnader spelar någon som helst roll. Att använda detta för att ursäkta att män inte kan hålla snoppen i styr funkar nog inte.
När du har tid får du gärna skicka några länkar Miss Yoco, gällande hur mäns inställning till otrohet kan förklaras genom hur deras hjärnor är uppbyggda. Inget spydigt menat, så skriv inte att jag ska skita på mig är du snäll.

stol2009-12-20 16:59

Elin är ingen fattig tjej, hon kommer ifrån ett välbärgat hem. Som svar på tal, vad fan ska jag med en tjej som är i 20 årsåldern. Jag är så jävla trött på alla er tjejer som drar alla killar över en kam. Ni tror att alla män är likadana. Det finns betydligt mer kvinnor som är golddiggers än det finns män.

principatia - Ej medlem längre2009-12-20 17:01
Antal inlägg: 90

Sorry, micro, det blev lite diffust. Så här var det:

Micro skriver: "principatia
Min man är klok nog att inte yttra sådana dumheter -- tack vare det slipper han framleva sina dagar som skönsjungande kastrat också ;)"

Principatia svarar på det "dito, dito.

carlmartin - Ej medlem längre2009-12-20 17:06
Antal inlägg: 4590

stol - "Elin hade tur som fick tag på en sådan rik karl, lycksökerska som hon är."

känner du henne? eller är det bara så det är med tjejer?

stol2009-12-20 17:09

Män är otrogna i lika hög grad som kvinnor. För att en man ska vara otrogen krävs det en kvinna och då räknar jag bort alla prostituerade och bögar.

micro1132009-12-20 17:11

principatia
Tack - då är jag med.
Jag blev lite förvånad, kände inte alls igen resonemanget som mitt :)

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 17:11

Stol: Fast kvinnan som mannen är otrogen med behöver väl inte i sin tur vara otrogen, hon kanske är singel? :)

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:12

Nu fattar jag inte stol vad du syftar på med att för att kunna vara otrogen så krävs det en kvinna??
Jaa det gör det så långt är vi överrens men den kvinnan behöver ju inte med automatik vara otrogen hon kanske är singel.

vulcan2009-12-20 17:12
Antal inlägg: 7666

Avtal är bara oskäliga om ena parten utnyttjat ett överläge till få den andra parten att gå med på villkor som inte kan anses som rimliga i sammanhanget. Att ett äktenskap innebär att man äger allt tillsammans kan inte ens en gång moraliskt anses som anmärkningsvärt - det ingås ju för att man ska dela allting i teorin.

Vad Tiger har för äktenskapsförord vet jag inte. Men jag tror mig veta att amerikanska domstolar inte är överdrivet förtjusta i folk som sätter "family values" ur spel genom att knulla runt på det vis han gjort. Jag tror inte han har ett bra case här - han får nog vara glad om han kommer undan med hälften + ett ordentligt underhåll till Elin.

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:12

woed metallarn:-)

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 17:14

Comeon, jag nämner inga namn men det kan vara så att någon tänker försöka komma undan vår fråga genom att hävda att alla kvinnor är antingen golddiggers eller prostituerade :). Jag sätter en femma på det.

caughtbock2009-12-20 17:14
Antal inlägg: 7699

Haha men eller hur! Det finns ju nåt som heter singel också ja...
Jag tror definitivt att män är otrogna i större utsträckning och detta baserar jag på egna erfarenheter.

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:14

Men herregud som jag skriver,,,bara för att man ska vara snabb så ens inlägg inte hamnar sjutton meter bort från det man vill svara på.

Det jag skulle säga var word Dödmetallörn eftersom vi tänkte och skrev samma sak:-)

micro1132009-12-20 17:16

stol
Vi drar inte alla män över samma kam -- det är därför vi anser att män kan ta ansvar för sin sexualitet och inte är viljelösa djur styrda av sina drifter.

Du tolkar oss alltså fel.

När det gäller Tiger vände han sig dessutom just till prostituerade, så han behövde ju inte otrogen kvinna för sitt bedrägeri.

Dessutom kräver inte en otrogen part en annan otrogen part -- den ena parten kan ju faktiskt vara fri och obunden även om den andra är gift.

Däremot tror jag nog att det är ungefär lika vanligt med otrogna kvinnor som otrogna män.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?