Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 481

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2010-01-01 17:10
Antal inlägg: 7560

"Föreslår t ex att du går ut och snackar med folk IRL på samma sätt som du drygar dig här."

Men jämför vårt leverne här på Betapet med att bli bjuden på middag. Visst, det ÄR gratis som så ofta påpekas. Men lite förorättad skulle man känna sig om man fick höra att det inte blir någon mat och att man ska hålla sig i vardagsrummet, annars avslutas ens besök omedelbart. :)

Tur-Tomten - Ej medlem längre2010-01-01 17:15
Antal inlägg: 131

Det är bra att du lägger till en smilie Anders, så man förstår att du inte menar allvar.

ANDERStG2010-01-01 17:19
Antal inlägg: 7560

Ja, jag övervägde. Min analogi är relativt allvarligt menad. Men utan smiley så är det flera som drar kniv direkt, det skulle inte tjäna inb agenda just nu.

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-01 17:24
Antal inlägg: 2521

"Men utan smiley så är det flera som drar kniv direkt, det skulle inte tjäna inb agenda just nu."

*skrattar så tårarna rinner* :))

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-01-01 17:27
Antal inlägg: 947

Jag är drygare IRL, men å andra sidan blir jag aldrig bjuden hem till folk.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-01-01 17:32
Antal inlägg: 3604

Slånbär, varför skulle man vara en dålig förlorare för att man ger upp?

Och alla jämförelser med fotboll haltar: publik har betalt inträde och man spelar ofta i en serie där målskillnad räknas. Dessutom kan man inte sällan spela/tippa på resultat och en ge-upp-knapp skulle få ytterst konstiga effekter i fotboll. Men vad är problemet i betapet, som snarare bör jämföras med schack, backgammon och liknande spel/sporter.

1stclassriot2010-01-01 17:45
Antal inlägg: 522

om jag ger upp är det oftast inte för att jag känner mig besegrad (visst det har hänt) men oftast är det för att jag inte orkar, jag ger mig in i en match sen tröttnar jag bara och gör annat. annars spelar det inte så stor roll om man förlorar med 800 p, som jag tror jag gjort någon gång, eller 700. man kan alltid lära sig nya ord från bättre motstndare

odin - Administratör2010-01-01 19:41
Antal inlägg: 7442

anderstg, du förväntar dig att du skall få mat av din värd även fast han inte uppskattar dryga små inlägg och ber dig sluta med dessa. då fortsätter du och blir överraskad när han skickar dig till vardagsrummet?

slånbär2010-01-01 20:17
Antal inlägg: 5539

Electric-Men varför ger man då upp ett spel som går dåligt? Jag förstår inte det.Det enda skälet till att jag någon enstaka gång lämnar ett spel är om något oväntat händer här hemma som gör att jag inte kan fortsätta spela. Och jämförelsen med fotboll beror nog på att du själv tog upp att man inom flera andra sporter kan ge upp om en match går dåligt. Du nämde aldrig vilka spe/sporter du syftade på förutom schack så jämförelsen med fotboll är ju inte så konstig. Om det handlar om att det är betalande publik och att man då inte kan avbryta så faller ju väldigt många sporter bort direkt.
Odin- förstår din jämförelse men då kan man ju säga att om jag blir bjuden på mat av goda vänner och det är nästintill oätligt enligt min smak är jag då brutalt ärlig och går hem utan att avsluta middagen eller håller jag god min och lider igenom middagen av ren hövlighet?

odin - Administratör2010-01-01 20:31

OK jag ger upp med metaforen.

Anledningen till hela diskussionen är att någon kommer med inlägg som inte alls har med denna tråd att göra. De görs enbart för att man har känt sig förorättad i en annan tråd och skall försöka ge igen och spela martyr.

Det är inte OK att trolla i trådar på det sättet, och jag bryr mig inte om man vill bli martyr. Forsätter trolleriet så får personen skapa nytt konto då vi stänger av det trollande kontot. Ogillar man det hela får man gärna skrika om diktatur men gör det inte här med hjälp av trollinlägg. Gör det på något annat håll.

slånbär2010-01-01 20:59

Odin-Nu känns det inte riktigt bra......ditt sista inlägg känns lite hotfullt och man vet ju inte riktigt vem av oss alla som gjort inlägg som du hotar att stänga av. Ärligt talat så förstår iallafall inte jag vad du menar riktigt.
Ska jag verkligen våga att skicka iväg det här inlägget eller sätter jag mig själv i en besvärlig sits nu?

odin - Administratör2010-01-01 21:04

Om du läser hela diskussionen så förstår du vilket inlägg jag menar, och om du inte gjorde det varför ens svara på mitt inlägg som inte var riktat till dig? Och ja det är hotfullt så till vida att jag stänger av Tanten M om denne fortsätter.

slånbär2010-01-01 21:08

Jag har faktiskt visst läst igenom tråden men det är många som haft många underliga åsikter och inlägg så utan att du var mer specifik så var det faktiskt svårt att fatta riktigt vem du var ute efter. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är korkad och inte förstår hur du tänker och ska aldrig ,aldrig någonsin mer göra ett enda inlägg i en tråd där du är med och verkar lite lätt upprörd. Faktiskt väldigt obehagligt måste jag säga. Tack för mig och adjö Odin.

odin - Administratör2010-01-01 21:09

Jag tycker du är obehaglig och manipulerande också, tack själv!

odin - Administratör2010-01-01 21:09

Stänger härmed tråden som har förstörts totalt (även av mig...)

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?