Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2010-01-07 19:42 | |
![]() | Kan man inte vänta med att kommentera tills filmen är slut? | |
| La bruja | 2010-01-07 19:43 | |
![]() | Kan man ladda ner film som är bioaktuell lagligt? Hur då? | |
| Yamma | 2010-01-07 19:45 | |
![]() | På en två timmar lång film är det inte det lättaste att komma ihåg alla detaljer. På Avatar ville jag dessutom delge min make vad jag trodde skulle hända, som vi alltid gör. Bör tilläggas att jag inte tror nån skulle störas av våra viskningar, men jag tycker då att det är gnälligt och grinigt och typiskt generationen över min att klaga på folk som småpratar och prasslar lite under en film. | |
| Yamma | 2010-01-07 19:46 | |
![]() | De allra flesta filmer som är bioaktuella i Sverige är redan släppta i USA, och man kan därmed ladda ner dem från amerikanska köpsajter. Det finns naturligtvis undantag. | |
| caughtbock | 2010-01-07 19:47 | |
![]() | Om man inte kommer ihåg detaljen var den väl inte så viktig då. ;) Jag vill verkligen inte råka höra vad du tror ska hända i filmen jag har betalat för att se. | |
| La bruja | 2010-01-07 19:48 | |
![]() | Men är det inte två olika saker som diskutteras här? Lite småprat och viskningar och prassel är väl något man får ta, även skratt m.m. men när ett tonårsgäng sitter och PRATAR och SKRATTAR och SPARKAR framförvarande stol så är det ju en helt annan sak. Jag tror inte att dom flesta kräver total tystnad utan har en viss tolerensnivå för det första. | |
| Yamma | 2010-01-07 19:49 | |
![]() | Den är viktig just då, och den andra personen kanske tycker det. Det är väl lite som att säga att du inte behöver anteckna på en föreläsning, om du inte kommer ihåg vissa saker som föreläsaren säger så är de inte viktiga... Vad spelar det för roll vad jag tror? | |
| caughtbock | 2010-01-07 19:51 | |
![]() | Asså såå noga är jag inte, men jag vill inte höra prat under hela filmen, speciellt inte filmrelaterat på det sättet att det kan förstöra min filmupplevelse. | |
| Yamma | 2010-01-07 19:51 | |
![]() | Jo, La Bruja, det är skillnad. Det är också givetvis skillnad om folk sitter och pratar om nåt annat än filmen. Att däremot störas på "åh, vad häftigt!" eller att nån skrattar åt nåt de tycker är roligt i filmen... det är bara grinigt. | |
| Yamma | 2010-01-07 19:52 | |
![]() | Nej, som jag sa innan, spoilers är ju bara dålig stil. Men det är ju nåt annat än det jag diskuterar. | |
| Megaherz | 2010-01-07 19:56 | |
![]() | Småprat kan jag leva med, det tycker jag nästan hör till. Det gör väl alla när man kika på film? Spark på stolen och folk som kastar runt popcorn kan dra åt hlvte | |
| Fin spång - Ej medlem längre | 2010-01-07 19:56 | |
![]() | Jag tycker iallafall att ett par-tre stycken som sitter precis framför, bredvid eller bakom mig och som pratar om filmen, pojk- eller flickvänner, senaste suparfesten eller vad de köpt till någon i present stör oerhört! Blir det då flera såna gäng så är det ohållbart att något "bara" funderar på vad som ska hända i nästa sekvens. | |
| Yamma | 2010-01-07 19:57 | |
![]() | Ja, som sagt. "Det är också givetvis skillnad om folk sitter och pratar om nåt annat än filmen." | |
| Minta | 2010-01-07 20:13 | |
![]() | Yamma, om man vänder på resonemanget, så kan den som blir störd av ihållande prat få en spolierad filmupplevelse därför att de inte kan koncentrera sig på handlingen i filmen, medan de som vill prata väl kan vänta med det utan alltför stort lidande. | |
| Minta | 2010-01-07 20:15 | |
![]() | Jag menar inte lite småprat, utan skrik och högt samtal under stora delar av filmen. Det problemet finns nästan aldrig under filmfestivalen i Göteborg. Vad beror det på? | |
| Minta | 2010-01-07 20:15 | |
![]() | Olika syften med biobesöket kanske. | |
| odin - Administratör | 2010-01-07 20:19 | |
![]() | Jag stör mig extremt mycket på folk som snackar på bio. Det är OK att *viska*. Men att prata i normal samtalstorn är döden. Senast jag gick på bio satt två tjejer bakom mig och fnissade och snackade med varandra, blev så jäkla irriterad. En annan gång fick jag ett killgäng framför mig. De började tom slå på varandra under filmen.... Och en tredje gång sa jag till ett par tjejer att "Detta är för i helvete ingen ungdomsgård". Då blev de tysta.... Ut med folk som pratar på bio! | |
| alex666 | 2010-01-07 20:30 | |
![]() | Hade det inte varit för doften, hade jag nog inte gått på bio. Men popcorn är likt kryptonit för min misantropi. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-07 20:32 | |
![]() | Nu går jag väldigt sällan på bio men om jag gjorde det och några skulle sitta och snacka skulle jag bli skapligt irriterad och inte tveka en sekund att säga åt dom. Oförskämt anser jag! | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-07 20:43 | |
![]() | Jag är nog lite skadad men jag trodde att Odin fick bestämma överallt. Att han kunde banna folk IRL. | |