Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2010-01-10 23:27 | |
![]() | Fotar är väl det som mest hamnar under den kreativa sidan på en regelbunden basis även om kreativiteten kan slå till här och där på andra sätt lite då och då. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-10 23:29 | |
![]() | Satyra: Jo, jag läser mkt sällan recept. Improviserar och det brukar bli bra. Glömde en sak. Är en kreativ kärlekspartner också. Det tycker jag är en konstform. ;) | |
| Satyra | 2010-01-10 23:32 | |
![]() | Sylvia - skulle jag improvisera i matlagning skulle det inte bli bra, det är en sak som är säker, så det gäller nog att man har både bra matkunskaper och en jäkla känsla för det hela, ja. :-) Oh ja, absolut! Och tänker nog fan skryta vidare med att jag också är det, faktiskt. ;-) hahaha | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-10 23:32 | |
![]() | Nej,satyra. Jag kommer inte i den blåsa längre. | |
| Lill-IT | 2010-01-10 23:33 | |
![]() | Satyra: Jag bränner in text och bilder i trä med en glödritningspenna (liknar en vanlig lödpenna). Det blir lite allt möjligt: roliga skärbrädor, skyltar, nyckelskåp, askar mm. Är svag för dikter och bevingade/kloka ord så det blir det en hel del. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-10 23:37 | |
![]() | Blåsan | |
| mrperfect | 2010-01-10 23:37 | |
![]() | Detta är också ett hantverk... www.youtube.com/watc...re =related | |
| Satyra | 2010-01-10 23:37 | |
![]() | anneli72 - ok och jag vet hur det är när kläderna plötsligt krympt. ;-) hehe Lill-IT - ah, som jag tänkte mig att det var alltså. Minns att man fick testa sådant i skolan och hur underbart gott det doftade när man brände på träbitarna. Låter som en kul hobby. :-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-10 23:39 | |
![]() | Jag trodde att du var en volvo-kille! | |
| Satyra | 2010-01-10 23:39 | |
![]() | mrperfect - :-) kollar den länken imorgon när jag loggat in här - måste sussa nu. Natti, natti. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-10 23:41 | |
![]() | Jag har gått från 36 till 38! Shit! | |
| Lill-IT | 2010-01-10 23:51 | |
![]() | Åh, glömde ju.. Jag älskar att dekorera bakelser och tårtor. Är det inte ett slags hantverk? (om än inte så långlivat) | |
| LisaLong | 2010-01-11 01:02 | |
![]() | Ja jag älskar hantverk och är kreativ. Målar i olja, tecknar, syr och stickar och virkar, fotograferar, gör lampskärmar, gör hemsidor,låtextar m mycket mera:) | |
| Polly Juice | 2010-01-11 02:25 | |
![]() | Jag älskar att handarbeta, och är med i en pysselklubb. Vi träffas varannan söndag kväll och testar nya och gamla tekniker. Scrapbooking, luffarslöjd, filtning... och varje sommar har vi en dag då vi träffas och gjuter betong. Vi tillverkar fågelbad mha betong och jättestora rabarberblad. Hemma så brukar jag sticka, virka, sy Barbiekläder åt min kompis barn (tack och lov att hon fick två små jäntor som älskar Barbie, annars hade jag inte haft någon att ge alsterna till när de är klara!), och så tillverkar jag också hemsidor och skapar grafik i Photoshop och Paint Shop Pro. Jag är med i en community som heter GLAM (www.pixel-glam.com, för den som vill kolla), där vi skapar en sorts digitala pappersdockor och gör fina kläder och tillbehör - digitalt pyssel. Det är helkul! | |
| Delfin90 | 2010-01-11 03:01 | |
![]() | Jag målar i akryl, ritar med kol, färgpennor och blyerts. Jag skriver skönlitterära texter, det är vad jag gillar att göra allra mest! Jag fotograferar med digitalkamera, mest naturen och staden, men bryr mig inte om fotoredigering, det ska vara motivet som gör det (kanske en dålig ursäkt för att jag inte orkar lära mig fotoredigering?). Jag pysslar inte, men är verkligen sugen på att börja med scrapbooking. Virka och sticka vill jag också lära mig. | |
| Satyra | 2010-01-11 09:57 | |
![]() | Tack igen för era svar! :-) mrperfect - Orkade inte titta på hela filmen (den var ju lång) men tittade på halva ungefär och ja, vilket jobb att göra en sådan film och få bilarna att synka sådär. :-O Är inte så intresserad av bilar i sig dock, även om jag älskar att köra allt som går att köra. anneli72 - hehe, mm, låter förkräckligt. ;-) (Din gigantiska uppgång, menar jag.) Lill-IT - Visst är det så. :-) Bakar du mycket bakelser/tårtor så du får utlopp för den lusten? LisaLong - Kul! :-) Låttexter (tolkade det som att det var vad du menade med "låtextar", eller missförstod jag då?) ... skriver du musik också/musicerar eller låttexter åt andra? Polly - hehe, kul kontrast, från minipixelpyssel till att gjuta i betong. ;-) Scrapbooking verkar vara något som blivit inne att pyssla med. Har aldrig testat själv men däremot fått ett par jättefina kort av en nätvän som brinner för den hobbyn. Delfin90 - Igen - är lite avundsjuk på människor som kan måla/teckna och nej, alla kan inte alls det (det hävdar många målande/tecknande ofta nämligen ;-)). Eller ja, det klart att man säkert kan få dit några streck och färger men jag vill ju att det ska föreställa något - och helst det jag ser i huvudet - inte något vad som helst bara, hehe. Fotoredigering är kul - men jag förstår din tanke också. | |
| Satyra | 2010-01-11 10:07 | |
![]() | Det här ordet pyssel - när övergår ett skapande till att bli "bara" ett pyssel? Skriver "bara" för att ordet pyssel för mig låter mindre viktigt på något vis, men det är ju min tolkning av ordet. ;-) Ingen här som vistas i Second Life? (stod med i mitt ursprungsinlägg) www.secondlife.com I den virtuella världen har jag huserat under snart tre års tid och där har jag fått utlopp för massor av kreativitet. Har både haft otaliga livespelningar där (alltså suttit hemma och spelat/sjungit via en mixer till min dator och därifrån via en stream till någon krog i Second Life, där folk från hela världen kunnat gå och lyssna-skithäftigt :-)) och skapar kläder och accessoarer till de virtuella människorna därinne. | |
| mrperfect | 2010-01-11 21:20 | |
![]() | Satyra jag gillade dessutom musiken :D | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-11 21:26 | |
![]() | Jag var med i ett band när jag gick på lågstadiet. Jag kunde varken sjunga eller spela nåt instrument...men jag skrev j-t bra texter. En massa dagböcker har jag också skrivit..ja man borde kanske börja skriva igen. | |
| Satyra | 2010-01-11 22:54 | |
![]() | mrperfect - Oj, tänkte inte ens på musiken, (var väl så upptagen med att kolla biltricken, hehe-eller så kanske jag inte ens hade ljudet på rent utav :-O hahaha), men eftersom det var en dirigent med och notblad så antar jag att det var något klassiskt stycke och just klassisk musik brukar jag bli nervös av. Vilket är lite lustigt, eftersom de flesta brukar säga att de blir lugna av klassiskt. :-O anneli72 - Kunde inte eller ville inte? ;-) Inte fy skam att vara låttextskrivare heller. På svenska? Själv har jag skitsvårt att skriva låttexter på svenska. Låter bara töntigt när jag gör det, så jag håller mig till svengelskan. ;-) Ja dagbok har jag också alltid skrivit. Har otaliga från jag var åtta år gammal och fick min första dagbok av min far. Och från våren -97 till för ett par år sedan skrev jag dagbok i min hemsida så gott som dagligen. Det är ju väldigt kul att ha kvar gamla anteckningar och kunna gå tillbaka och se hur man tänkte/kände och gjorde tidigare i livet. Kan vara bra att ha som minnesunderlag om man någon gång vill skriva sina memoarer också. ;-) | |