Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-15 12:32 | |
![]() | -Nephelia-, vänd på det i stället och tänk på vad häpnadsväckande kul det i så fall är att något så tragiskt som "död" på turkiska betyder öl på svenska. :) Öl betyder ju för övrigt olja på tyska, vilket man kan skoja om. I min infantila bekantskapskrets brukar vi kalla öl för bärski, uttalat som bööörski med amerikanskt 'r'. Folköl är allmänt känt som "folkpiss". | |
| Tess 08 | 2010-01-15 12:35 | |
![]() | Ölgubbe: Jag tar åt mig som f-n och blir otroligt glad!!! Eller menar du att jag inte ska bjuda mina barn på öl??? (nu blir jag fundersam) | |
| ölgubbe - Ej medlem längre | 2010-01-15 12:35 | |
![]() | Jag och mina polare kallade en platta öl för hönsfarm,,fan vet varför. Nephelia, din tankegång är lite skev ändå, jag vill minnas att det fanns en finsk fotbollsspelare som hette Shefki Quki, och om jag inte helt missminner mig en polsk? fotbollslirare vid namn Kuk... | |
| ölgubbe - Ej medlem längre | 2010-01-15 12:40 | |
![]() | Hade inte Leksand en lirare som hette Bayce i efternamn? Jaa, sug på den... Sen har vi fotbollslagen Häcken och bajen..Finns väl en skådis som heter Ingrid Pitt, Brad Pitt, en spion vid namn Jane Horney, bilmärket Fitta, the list goes on and on.. | |
| ölgubbe - Ej medlem längre | 2010-01-15 12:41 | |
![]() | Sorry..fotbollsspelarens namn var Chu San Kuk, och han var från korea och inget annat... | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-15 12:41 | |
![]() | Undrar vad gravöl heter på turkiska. | |
| Megaherz | 2010-01-15 13:39 | |
![]() | Bier, Bia, Maß, Halbes, Helles, Radler, Neger :) | |
| BenDavis | 2010-01-15 14:24 | |
![]() | Jag har träffat ett par kockar som kallar det för läsk. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-01-15 15:20 | |
![]() | Pivo, heter det på slaviska ganska ofta, det kanske också ska uppmärksammas | |
| dislektisk | 2010-01-15 15:37 | |
![]() | Bubbelguld | |
| Bällsan | 2010-01-15 15:41 | |
![]() | Piwo heter det på polska iaf =) Pint brukar min kompis kalla det (londonbo). Annars kallar jag det gärna bara för en 'ölare'. Som servitris har det hänt att jag skojat till det lite när föräldrarna i en barnfamilj beställt vars en öl och barnet fått äppeljuice. "Två vuxenöl och en barnöl.. :)" | |