Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Alcis - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:44 | |
![]() | Men om man läser TS inlägg så vill jag säga så här, det beror inte på kön att man får en tråd stängd snarare på en barnslighet om att framhäva någon sk rätt att få skriva och tycka vad dom vill . Utan att ta hänsyn till reglerna . Inte ens om man som skribent blir tillsagd så ger man sig | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:47 | |
![]() | Tolkar man pions inlägg så kan åtminstone jag uttyda att könsgeneraliseringar är förlegade. Varför skulle hon annars be om en rast från de åsikter jag framfört? Jag har garderat mig genom att påpeka att jag generaliserar, dvs att jag inte diskuterat på individnivå utan på statistisk nivå. Skulle man mäta de samlade egenskaperna hos kvinnliga individer och jämföra med de samlade egenskaperna hos manliga individer så tror jag min generella upplevelse stämmer. Men det vet jag förstås inte. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:49 | |
![]() | Och jag tror att min generella upplevelse stämmer. Det är ju så det är, vi tror alla på vår egen upplevelse av det som händer runtikring oss :) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:50 | |
![]() | Så tolkade jag det också. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:51 | |
![]() | Pottränad: Menar du att du tror att kvinnor generellt (statistiskt) är mer benägna att vara intellektuellt självständiga? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:55 | |
![]() | Kvinnor är bra på att hamna på sidospår, den saken är säker... :) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:55 | |
![]() | Personligen har jag aldrig förstått hur vissa människor (kvinnor som män) kan vara så bergfast övertygade om hur saker och ting ligger till här i livet. Själv är jag full av tvivel. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:56 | |
![]() | Ja, Sylvia, och det är lite av en generationsfråga, tror jag. Kvinnor behöver inte längre vara mesar som nickar och säger ja tack till allt och alla. Sådana är mina erfarenheter, generellt sett, både i privatlivet och arbetslivet :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:56 | |
![]() | Ingen här säger att den vet, Robban. bara att den tror. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:57 | |
![]() | Jag yttrade mig generellt. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-01-16 19:58 | |
![]() | Hehe! :) | |
| pion ekrot | 2010-01-16 19:59 | |
![]() | Jag har haft en alldeles egen Gariamsk rast om jag får be. ;) Begreppet "En Sylviansk rast" kommer från att hon är den enda hittills jag hört (läst) översätta det engelska uttrycket och det föll i god jord hos mig. Jag gillar det. Jag tror att vi tolkar verkligheten till stora delar utefter vad vi tror är sant om den, baserat på tidigare tolkningar av våra erfarenheter o.s.v. Ärvda föreställningar som filtrerar det man upplever just nu. Men det är nog inte heller hela sanningen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:00 | |
![]() | Ok, Pottränad. Jävligt fascinerande hur vår upplevelse skiljer sig åt! Jag har alltid känt mig mer besläktad med killar av den anledning att jag upplevt tjejer mer som vindflöjlar. Dock tror jag inte kvinnorna på det här forumet är representativa för den fördomen. Söker man sig till ett forum gör man det ju för att man gillar att diskutera, utmana och bli utmanad intellektuellt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:01 | |
![]() | Ok, babe. Sorry, missförstod baserat på tidigare osämja i ämnet.:) | |
| 655556 | 2010-01-16 20:01 | |
![]() | Kvinnor fördrar att umgås i smågrupper om ca 2-3. Män är mindre obekväma med såväl större grupper som ensamhet men kan lätt känna sig otrygga i sällskap men enbart en annan man. Undantag då det rör sig om extremt nära vänner eller homosexuella par. | |
| mrperfect | 2010-01-16 20:02 | |
![]() | Jag vet allt å hör sen, glöm bort vad allt som heter tvivel | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:02 | |
![]() | Paus i diskussionen utlyses! Nu är det Kjells dag på slottet :) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:04 | |
![]() | 655556 2010-01-16 20:01 Kvinnor fördrar att umgås i smågrupper om ca 2-3. Män är mindre obekväma med såväl större grupper som ensamhet men kan lätt känna sig otrygga i sällskap men enbart en annan man. Jag vet att du generaliserar, men jag vill bara slänga in en brasklapp där det står: så är det inte för mig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:06 | |
![]() | He he, Robban: "Undantag då det rör sig om extremt nära vänner eller homosexuella par." :D | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-16 20:07 | |
![]() | Är det förbjudet att klippa i citaten? ;-P | |