Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 484 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 19:14 | |
![]() | Ja, det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli. Men manshat känns inte direkt klockrent att introducera i Pluttisens grupp. :-) | |
| Intet | 2010-01-19 21:07 | |
![]() | Jag hade en tjejgrupp när jag hade praktik inom öppenvården förra terminen och vi gjorde sin sina sa. Hade olika värderingsövningar och moralövningar. Utefter det hittade vi samtalsämnen att spinna vidare på. :) Även om tjejerna var trögstartade så fick vi till riktigt bra diskussioner efter ett tag! | |
| Pluttisen | 2010-01-21 19:10 | |
![]() | Tack för alla bra tips! | |
| zoof | 2010-01-21 19:17 | |
![]() | jag skulle nog låtit dem prata och diskutera om bland annat härskartekniker, och olika sätt och tips på hur man kan kräva sin plats, i till exempel klassrummet. viktigt att låta tjejerna diskutera med varandra. Hur upplever tjejerna i klassen att killarna beter sig? hur beter sig tjejerna? är det någon skillnad? hur beter sig lärarna gentemot killar/tjejer? är det olika? hur beter sig tjejerna gentemot killarna och vice versa? | |
| MisanA | 2010-01-21 19:41 | |
![]() | Bra tips från zoof! Skulle diskuterat självförtroende kontra självkänsla, vad som skiljer dessa åt och hur de stärks... Den gamla klyschan "du duger som du är" som faktiskt är otroligt viktig. Dagens unga tjejer har en otrolig press på sig, och dessutom en förmåga att ständigt jämföra sig med varann.... | |
| PowerYoga | 2010-01-21 19:43 | |
![]() | Värderingsövningar. Jag gör det med mina grupper på gymnasiet och det uppskattas mycket. Man kan lägga sig på vilken nivå som helt, du anpassar övningarna till den grupp du har. www.adlibris.com/se/...91 88346250 | |
| Järnröret | 2010-01-21 19:53 | |
![]() | tvätta och laga mat | |