Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 21:51 | |
![]() | Det är uppenbart att det är manus, men hela konceptet att tjockisar ska rösta ut tjockisar som faktiskt har kämpat på, och "bara" gått ner 6 kilo tillsammans. Det skriker ju om fjantiga intriger. Det är nästan som big brother, fast med endast överviktiga. Och Jin från Lost. Tacka vet jag Tjockholmen, där INGEN åkte ut. Utan alla fick chans att vara kvar och faktiskt gå ner i vikt. Ett program som koncentrerade sig på viktminskning och inte intriger. Dessutom har jag lite mer att säga. 1: Man borde inte vara ledsen för att åka ut, för nu har man fått information och antagligen motivationen att gå ner i vikt utan ett program. Man vet helt enkelt hur man gör det. 2: Så looser? Vadå? I normens syn, är man en förlorare för att man är fet? Då kan vi lika gärna omvandla tjocka människor till förnybar energi eller något. 3: Att rösta ut dom som gått ner i vikt minst är otroligt löjligt. 4: Borde heta biggest winners. Jävla idioti, och att människor sväljer detta trams är fanimig tragiskt. | |
| Gautama | 2010-09-14 21:55 | |
![]() | Jag är tragisk Nerösktji. Jag gillar programmet:-) | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-14 21:55 | |
![]() | Nerö, håller faktiskt fullständig med dig! Kunde inte sagt det bättre själv. | |
| Liftactiv | 2010-09-14 22:07 | |
![]() | Sen är det bra om vissa fattar konceptet. Jfr. (let) loose - lösgöra (befria), lose - förlora. Har förvisso svårt för dokusåpor hur de än må se ut, men visst är det en bra start för de som "törs" ställa upp! Stor eloge till dem! | |
| wildcard | 2010-09-14 22:08 | |
![]() | Nerösktji: Är det något du missat eller? Att vara "biggest looser" = "den som tappar mest" i det här fallet: kilon. Slappna av, tro inte att alla vi som ser skrattar åt "tjockisarna" (alla är inte som du?). Jag tror att de flesta som tittar imponeras och inspireras av att de faktiskt orkar ta itu med sitt liv, rätta till det som var fel (inte vikten i de flestas fall, utan självkänslan) och sedan leva som de borde haft chansen att göra, redan från början. Det handlar om att bryta de bojor man själv har skapat! Jag är enbart imponerad av alla människor som klarar att bryta ett destruktivt mönster och beroende i alla former! Jag har ALDRIG skrattat åt, bara med, deltagarna i dylika program! | |
| Tinna | 2010-09-14 22:10 | |
![]() | Sen heter det ju Biggest Loser.. Med ett O.. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:10 | |
![]() | Wildcard, skulle jag skratta åt tjockisar? Om du skulle varit här skulle jag nog ha svårt att inte klappa till dig lite. Och dina senare argument har inget med det faktum hur serien är uppbyggd, som sagt. Om man ska se ett riktigt viktförlorarprogram är tjockholmen the way to go. | |
| wildcard | 2010-09-14 22:12 | |
![]() | Tinna: jaja, det är ju till att tjata om rättstavning... och det på ett engelskt ord, dessutom =) Ska vi börja så, så kan vi väl förundras över stavningen i ett forum som finns på en spelsida där ORD är huvudsaken? | |
| wildcard | 2010-09-14 22:14 | |
![]() | Nerösktji: Får man lov att hota dem man debatterar mot? Spelvärdar: får man hålla på så? | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:14 | |
![]() | Looser= uppluckrad uppluckrat uppluckrade adj. som har blivit lösare (även bildligt) Loser=misslyckad person {nedsättande} (substantiv), förlorare {i tävling | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:15 | |
![]() | Wildcard.. Det hette Biggest Loser va? Eller? Ptja.. jag vet inte, tror du det? | |
| wildcard | 2010-09-14 22:16 | |
![]() | Nietsmmar: Det handlar om att tappa mest. Inte i anseende utan i vikt. Allt övrigt kommer från var och ens egna tolkningar. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:16 | |
![]() | Bryr mig inte ett skit, du vet inte ett skit om mig. Hur i helvete kom du fram till att jag skrattar åt överviktiga? Fan ta dig. | |
| Liftactiv | 2010-09-14 22:17 | |
![]() | Det är ju egentligen sak samma. Meningen är precis som Wildcard skriver att den som tappar/förlorar mest vikt vinner. Smart ordlek. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:18 | |
![]() | Ingen smart ordlek, jävligt förolämpande är det vad det är. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:19 | |
![]() | wildcard, konstigt att det heter Loser då och inte Looser. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:20 | |
![]() | Exakt, Looser, förlora något, tapp. Loser, vilket det faktiskt heter. Att anse att det betyder något annat än den negativa betydelse den faktiskt har är bara naivt. | |
| wildcard | 2010-09-14 22:23 | |
![]() | Liftactiv: tack! Jag har den djupaste respekt för männsikor som försöker förändra sina liv till det bättre, trots att de inte alltid har det så väl förspänt i uppväxt och annat. Det ligger ofta trauman bakom, inte alltid (i andras ögon) så stora men de har ändå satt sina spår. Vi har alla våra ok att bära på, en del klarar det hyfsat utåt, en del gömmer sig under fett eller bakom fasader av elakhet eller annat. Att bryta mönster är vad detta program handlar om för mig. | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:24 | |
![]() | Ja, det är jättekul att dom vill försöka gå ner i vikt och att dom fajtas mot sina psykiska problem. MEN Själva programmet, allt dom säger/gör är manus. Det är tråkigt. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-14 22:26 | |
![]() | Man behöver fan inte vara i tv och läsa från ett uselt såpoperemanus för att bryta destruktiva mönster. Fan vad löjligt. Detta är en Freakshow, visst, ni kan förneka allt vad ni vill. Men det är det vad det är, Freakshow. | |