Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 518 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-22 23:45 | |
![]() | VA? vad det nåt fel på mig? | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2010-01-22 23:47 | |
![]() | Anneli72, ange gärna vem du svarar på... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-22 23:52 | |
![]() | Sorry.perpersra,jag blev trött. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-01-23 00:04 | |
![]() | Ja, man kan verkligen undra hur det står till hos vissa. Plåga en levande varelse, helt ofattbart. | |
| Satyra | 2010-01-23 02:33 | |
![]() | Men herregud vilket trams om trådfrågor/rubriker/formu leringar. Var lite flexibla för tusan - måste allt vara så in i bäng fyrkantigt? :-O Så svårt är det väl inte att klura ut syftet med den här trådstarten?!? Upprördhet, ventilationsbehov. Så tolkar jag det i alla fall. Och mig gör det inte ett skit heller om en tråds innehåll är något annat än vad jag tolkat det som genom rubriken - ok, två sekunders slöseri på tid möjligen, om det visar sig att jag inte är intresserad av det tråden faktiskt innehöll, men so what? Är det verkligen något att bli så störd över? Och dessutom MER störd över än trådämnet här? :-O Suck ... | |
| Minta | 2010-01-23 02:36 | |
![]() | =) | |
| Satyra | 2010-01-23 12:49 | |
![]() | klobba2 - "Personligen berörs jag inte över huvud taget. Däremot blir jag förbluffad över att det finns människor som reagerar så häftigt. Djurplågeri har väl ältats nog i andra trådar?" Beklagar att du inte förmår beröras. Jag önskar att du får tag i den del inom dig som jag antar att du måste blvit berövad/avstängd. :-( Och så länge djur och människor plågas - så länge det fortgår - så hoppas jag innerligt att det fortsätter att uppröra, frammana lust att försöka hjälpa/förändra och "ältas"!! Personligen ser jag ingen skillnad på människors och djurs lidande. ALL form av plågeri är lika vidrig! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-23 12:52 | |
![]() | Word,Satyra! | |
| knocker - Ej medlem längre | 2010-01-23 13:19 | |
![]() | obs!!! känsliga personer varnas!!! efter att ha sett denna video (klarade inte av att se den till slut, ens) blev jag medlem i en facebooks hatgrupper mot killen - egentligen helt mot mina principer att sälla mig till mobben men på något sätt måste man få utlopp för det som händer i ens inre när man ser dylikt. instämmer till fullo med TS:s fråga: vad f-n är det för fel på folk?? tinyurl.com/yjumk9p | |
| Minta | 2010-01-23 14:28 | |
![]() | Satyra, jag instämmer helt med dig, det är en form av självbedrägeri att tro att människan är ensam levande varelse på jorden med förmåga till lidande. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-23 14:36 | |
![]() | Angående Knockers länk: Ingen människa med friskt psyke gör något sådant. Det är klart att mannen är "skadad" på något sätt. Otroligt fegt att ge sig på en förvarslös liten hund på det där viset. | |
| Satyra | 2010-01-23 14:44 | |
![]() | Minta - Precis och dessutom ser jag det som människans - med sin överlägsna förmåga att konsekvenstänka - skyldighet ATT bry oss om varandra och andra levande varelser, att försöka beskydda och hjälpa i den mån vi kan. Vad är det annars för mening? "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!" - är så sant som det är sagt. | |
| eeistan | 2010-01-23 15:06 | |
![]() | förhoppningsvis gäller öga för öga, tand för tand när det är dags att summera livet hos sankte per. | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2010-01-23 15:34 | |
![]() | oj vad jag skulle vilja gå ner till en källare med fetisen som sparka på hunden.. se vem som är tuff då.. fyy säger jag bara | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-01-23 15:38 | |
![]() | Och Empatibucklan går till............?? | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-23 15:41 | |
![]() | Klobban om du nu INTE håller med oss som tycker synd om djur som behandlas illa så behöver du väl inte sitta och ironisera över oss,, men du kanske tycker att det är ok att lämna småbarn ute i kylan och dö eller sparka i ihjäl andra människor Bitte | |
| Minta | 2010-01-23 16:36 | |
![]() | Empatibuckla? Om det är en tävling är jag glad att det handlar om vem som har empati för djur och inte om ven som är tuffast och bäst på att hålla masken. | |
| lhadnesi | 2010-01-23 16:50 | |
![]() | gå ut o jaga då , till er middag , alt gå ut o plocka morötter. Människor plågar inte djur av fri vilja(totala undanstagsfall finns dock). Gå in på ett vårdhem i smyg, ta en bild på ett liggsår, och gör det till en tidnings artikel. Det går att hitta fel där man vill hitta fel, det är hur j-a enkelt som helst. Men därifrån till substans i anklagelserna är det långt. | |
| Minta | 2010-01-23 17:00 | |
![]() | Människor som plågar djur gör det naturligvis av fri vilja, vad annars, ofrivilligt? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-01-24 01:29 | |
![]() | "Klobban om du nu INTE håller med oss" Är du inte med oss så är du mot oss, läste jag nästan. Tycker bara att det lätt inflation i såna här trådar. Nästa månad är det nåt annat som är i fokus osv. Jag hatar varken djur eller människor, men att nästan överraskas av denna typ av "nyheter" verkar lite naivt. Bombas via media dygnet runt med liknande inslag. Blir ni inte dränerade känslomässigt?? | |