Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade19
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-02-07 13:17
Antal inlägg: 4561

hahaha, Pingiskillen. TSss ....

Fast du - det tycker jag att många gör också - ifrågasätter allt som har med psykiskt relaterade symptom/syndrom/sjukdom att göra så jag tror inte det skulle hjälpa tyvärr.

El Robbo - Ej medlem längre2010-02-07 13:20
Antal inlägg: 270

Jag har franska nerver. Kan man få bidrag för det? Nä, jag reder mig. :-)

regression2010-02-07 13:22
Antal inlägg: 1563

''vad är det som är så provocerande för omgivningen egentligen?''

Människor som upplever att de är elöverkänsliga eller till och med elallergiska tyckar jag mest synd om.

Däremot kan jag bli provocerad av politiska förslag som baseras på tron att det finns en belagd koppling mellan elektromagnetiska fält och obehag. Som till exempel förslaget från självdiagnostiserade elallergiker att fasa ut all trådlös utrustning från sjukhus ( www.dagensmedicin.se.../i ndex.xml ), eller Lena-Maj Anding (mp) förslag att förbjuda mobiltelefoner på tunnelbanan pga elallergi (tunnelbanan drivs av?) ( www.dn.se/sthlm/klar...-1 .547874) , eller Liza Marklunds förslag att -- mitt under rådande ''klimatkris'' inte gå över till lågenergilampor för att hon har elallergi ( www.expressen.se/kro...ex periment ).

miss_ztar - Ej medlem längre2010-02-07 13:22
Antal inlägg: 316

Jag har väl rätt till en åsikt utan att folk ska bli förbannade?? Bara för att man inte har samma åsikt så har ju inte jag fel och ni rätt, eller?? Bara för att det inte finns "vetenskap" kring något så kan man väl få ifrågasätta det?

Är inte ett dugg avundsjuk på de som har sk "dolda sjukdomar" utan undrar bara vem som vet i så fall?? Läkarna verkar ju inte veta, inte heller FK och jag VET definitivt inte, MEN jag undrar lite..

Satyra2010-02-07 13:24

hehe Rob. ;-) På tal om barrikaderna förresten - Det kanske man kunde göra tillsamman framåt sommaren, inför valet och ute i det riktiga livet utanför Beta, menar jag. Vore väl häftigt?!? ;-)

regression2010-02-07 13:25
Antal inlägg: 1563

''Bara för att det inte finns "vetenskap" kring något så kan man väl få ifrågasätta det?''

Det finns ju vetenskap kring frågan? Den säger att det inte finns någon koppling mellan elektromagnetiska fält och ohälsa.

El Robbo - Ej medlem längre2010-02-07 13:26

Jaaa, Betaträff på barrikaderna! Jag tar med mig Tanten M - tror att hon är gammal VPK:are, eller nåt. *ha ha* :-))

Satyra2010-02-07 13:34

miss_ztar - Klart du har rätt till din åsikt - men du kan inte bestämma vilken känsla din åsikt ska frambringa hos mig.
Gör den mig förbannad (eller ledsen, frustrerad, glad, arg, förvånad, förvirrad, osv) så gör den det, helt oavsett din rättighet.

Dock kan jag ju välja att inte yttra känslan vidare, precis som jag skrev i första inlägget. ;-)

Satyra2010-02-07 13:37

Rob - "Jag tar med mig Tanten M" ...
Fegis! ;-) Men ok, visst, det blir bra. :-)

mrperfect2010-02-07 13:55
Antal inlägg: 11437

www.vagbrytarenstock.../i ndex.htm

läs och dra slutsatser

miss_ztar - Ej medlem längre2010-02-07 14:01
Antal inlägg: 316

tack Mr P, det ska jag..

lovemercury2010-02-07 14:06
Antal inlägg: 55

Själv är jag typ allergisk mot batterier eller vad man ska säga.
Såfort jag håller i ett batteri får jag ont i hela den armen. Och känner att jag typ blir konstig och typ darrig.

Bitte - Administratör2010-02-07 15:25
Antal inlägg: 24200

Stressymptom som jag väljer att kalla det kan bero på många saker , och orsaker , allt beror INTE på jobbet & hemmet , utan det finns en massa andra parametrar som spelar roll,, och som sagt det finns..

Bitte som varit där

El Robbo - Ej medlem längre2010-02-07 15:26

Jag blir fan utbränd av detta forum! :-)

Bitte - Administratör2010-02-07 15:29

Varför ironisera över så allvarliga saker, vet du/ni hur dåligt man mår då man är där,, vill någon av er ha det så knappast,, att inte kunna äta,sova eller ens orka göra nått , att gråta för allt och inget , att känna att du inte orkar med livet, ångesten och ont i själen , oron över vad som händer,, kan tala om jag blir ledsen bara skriva om det och att tänka tillbaka på den tiden, jag hade dock kloka vänner som sa till mig mig så jag han dra i bromsen i nästan rätt tid

Bitte

Satyra2010-02-07 15:37

Bitte - Förstår dig precis faktiskt.

Bitte - Administratör2010-02-07 15:38

Tack Styra.. dina ord värmer

Bitte

El Robbo - Ej medlem längre2010-02-07 15:40

Tja, att inleda en debatt om vem av oss som har haft ett störst helvete i livet verkar föga intressant - åtminstone för mig. Jag nöjer mig med att säga att jag beklagar att du har varit så dålig, men glädjer mig åt att du nu mår bra.

ENAPEON2010-02-07 15:45
Antal inlägg: 456

Jag har hört mycket starka anekdotiska bevis för att elallergi är på riktigt. Men har ändå svårt att ta det på allvar eftersom det är så sällsynt och svårgripbart.

BrokenString - Ej medlem längre2010-02-07 15:50
Antal inlägg: 1682

Jag har stor förståelse för människors olika situationer och sjukdomar man kan hamna i. Tro mej, jag lever själv med en dold sjukdom som säkert många misstror.
Och utbrändhet eller vad man kan kalla det är jag övertygad om att man kan få. Så jag beklagar verkligen Bitte att du fått utstå det helvetet:-(

Men viktigt att säga också är att man kan inte ta allt så personligt. I ett forum kan man knappast veta alla människors livsöden. Skulle vi ta hänsyn till det så finns det inget vi kan debattera, skoja eller ironisera över. Och det måste man få göra för att orka med ibland tycker jag.

När en tråd skrivs allmän så får man nog bortse från att det ska vara ämnat som ett hån mot sin egna person. Skillnad är när man skriver direkt till en person och förringar dess upplevelser. Det kan jag också ta som som stötande och har större förståelse för att det kan göra ont.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?