Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sanlin | 2010-02-10 10:26 | |
![]() | Minta: Finns sådana som är allergiska mot kor. Själv är jag tyvärr allergisk mot alla pälsdjur oavsett på vilket djur de sitter. :( För övrigt så har nog TS fått bra råd i att kolla runt i omgivningen om nån vet någon som kan ta hand om hunden. Hoppas det löser sig till det bästa även om de måste vara hemskt tråkigt att behöva lämna bort hundarna det förstår jag. | |
| SämstpåBeta | 2010-02-10 10:50 | |
![]() | Är själv hundägare och tror mig veta en del. Träffa människorna som du ska sälja hundarna till så många gånger som möjligt. Prata med dem, se vad de har för hundvana och vad deras syfte med hunden är. Hur ser deras livsstil ut. Jobbar både parter så mycket att hunden får vara ensammen mycket? Låt de träffa hunden och se hur de reagerar och agerar med hunden. Låt de inte bo för långt borta så att du kan checka upp hunden då och då. Etablera bra kontakt med den nya familjen så att ni kan ta hundpromenader tillsammans. Var inte rädd för att skriva in i kontraktet att du ska ha första tjing och att du ska informeras om de tänka sälja hunden vidare. Skriv också in i kontrakter att om du befarar att hunden far illa så har du rätt att ta tillbaka hunden eller köpa tillbaka den. Sälj gärna till en familj som redan har en hund, det brukar överlag vara gynnsamt för båda hundar. Lycka till nu, hittar du absolut ingen ställe, kan du höra av dig till mig, då kan jag vara intresserad. Har själv mycket hundvana. Farfar bedrev kennel, har själv två hundar nu. Har gått hundkurser, valp -och lydnad. | |
| La bruja | 2010-02-10 10:56 | |
![]() | Angående huruvida man är allergisk mot pälsdjur eller inte så kan jag upplysa om att man kan även vara allergisk mot enbart vissa raser. Det är nämligen inte själva pälsen i sig som man inte tål utan allergenet sitter i avföringen från kvalstren som bor i djurets päls och det kan vara olika sorters kvalster beroende på djurslag och även ras. Sedan finns det dom som är känsliga mot alla sorter också. Så att säga att man inte kan vara allergisk mott ett visst djur är fel då dom flesta djur har något sorts kvalster boende i sin päls. | |
| le-lou | 2010-02-10 11:52 | |
![]() | Avliva inte den äldre hunden bara för att han är gammal, han har rätt att få leva sitt liv fullt ut trots att ni måste byta hem för honom. Håller med övriga i tråden, annonsera i närområdet och träffa de blivande ägarna flera gånger. Man kan aldrig veta säkert om något, men visst finns det godhjärtade människor som älskar djur, men som kanske inte har "några tusenlappar" att slänga fram på bordet pronto - men som ändå kan ta hand om en hund. Det kostar inte flera tusen att hålla med hund per månad, försäkring och mat räcker ganska långt. | |
| Minta | 2010-02-10 12:27 | |
![]() | Jag hänvisar till allergiforskaren Agnes Wold som menar att allergi mot kor är extremt sällsynt i Sverige. Hon säger också att det inte finns något som heter pälsdjursallergi. | |
| ArgsintEva | 2010-02-10 12:30 | |
![]() | Ni som undrar varför den äldre hunden ska avlivas... Han är 7 år ska bli 8 år och han är söndertävlad i Greyhound-tävlingar. Ni vet typ Kapplöpning. Inte av oss utan av den förra ägaren som sysslade med sådana tävlingar. Vi fick han nästan till skänks. MEN....vi har 3 barn (inga småbarn) och han har bitit alla pga att dom kommit honom för nära. Först fattade vi inte att han hade ont det var ju sommar och sol då.. Vi förstod det första vintern trots att han har Jätte-Varma täcken den årstiden. Han har jättesvårt att resa sig när han legat....han ligger mest nu för tiden för att han orkar inte resa för det verkar mkt ont... Går ut ock kissar i trädgården för han vill inte mer... Det är andra vintern med honom och det gör ont... Jag känner mig som en bov....det är jag som är allergisk... Men som sagt avlivning på Greyhounden nödvändig... Han ska inte behöva lida mer... VI kommer att sakna honom ... Barnen är ledsna med....trots att dom blivit bitna... | |
| micro113 | 2010-02-10 13:00 | |
![]() | Den hunden skulle jag redan ha tagit bort -- med eller utan allergi. | |
| ArgsintEva | 2010-02-10 13:58 | |
![]() | micro du har riktigt rätt | |
| La bruja | 2010-02-10 14:12 | |
![]() | Finns väl ingen anledning att ge Eva dåligt samvete över att hon har låtit hunden få leva som pensionär och försökt ge den ett värdigt liv trots att den uppenbarligen är "slut". Det är ett svårt beslut att avliva en gammal hund och svårt att veta när hunden inte mäktar med längre. Dom är oerhört tåliga och tacksamma och förlåtande varelser så många gånger låter vi människor hunden leva lite för länge så att säga för att det är just svårt att ta bort en trotjänare. Jag tycker att Eva ska ha en eloge för att hon har försökt och för att hon nu gör det som är rätt för hunden. | |
| SämstpåBeta | 2010-02-10 16:17 | |
![]() | klarar du att avliva hunden, så borde omplacering inte vara ett problem. Gör allting rätt bara! | |
| LisaLong | 2010-02-10 18:15 | |
![]() | Eva hade du berättat allt du berättade i ditt sista inlägg i första tycker även jag att han ska få somna in tillsammans med dig, alltså att du är närvarande:) menar jag givetvis. Stackars voffsing, jag har själv 2 stora hundar och en har haft problem med leder etc men vi har tack o lov medicin som hjälper honom. Jag önskar dig lycka till | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-02-10 18:36 | |
![]() | Tråkigt att din hund blivit avlivad :-( | |