Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-11 16:12 | |
![]() | Instämmer med Sylvia. | |
| impala-58 | 2010-02-11 16:30 | |
![]() | Ibland kan det vara så att en människas död gör livet lättare för dess omgivning men att känna glädje över hans/hennes död är kanske inte helt rätt men i vissa fall försåeligt(heter det så?) | |
| impala-58 | 2010-02-11 16:31 | |
![]() | förståeligt heter det | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 16:32 | |
![]() | Javisst, men är man normal så känner man skam över att man känner så. | |
| rosamolnet82 | 2010-02-11 16:48 | |
![]() | håller absolut med sylvia.. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-02-11 16:52 | |
![]() | huruvidare det handlar om empati eller om det handlar med att man inte har kontakt med sitt inre känsloliv har inte med saken att göra... sade bara hur jag skulle känna. Och jag skulle få ångest. | |
| celebrate | 2010-02-11 17:28 | |
![]() | Varifrån får ni att väktarna önskade livet ur honom och att de är glada att han dog!? Jag tolkar det som att väktaren hade goda avsikter och startade gruppen som en hyllning till mannen som han verkade ha någon slags hatkärlek till. Däremot kan jag ju förstå att hans lite för "ärliga" beskrivning av mannen kan uppröra som aftonbladet skrev om: "En ganska speciell person, riktig jobbig, högklassad idiot men samtidigt väldigt skön karaktär" Men att därifrån dra slutsatsen att de är glada att han är död förstår jag inte riktigt. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-02-11 17:41 | |
![]() | Har inte heller uppfattat det som att mannen önskade livet ur den döde, eller att han tycker det är en lättnad att personen är död. Däremot så uttrycker han sig väldigt slarvigt, och även respektlöst när han skriver att personen är jobbig samt "högklassad idiot". Skulle någon som jag höll kär beskrivas på det viset när den ej längre är vid livet, skulle jag ta riktigt illa upp. Och jag förstår varför ex AB och FB tycker det är beklagligt | |
| micro113 | 2010-02-11 18:00 | |
![]() | Ni resonerar väldigt konstigt -- eller har aldrig befunnit er i situationen. Jag önskade under många år livet av människa som gjorde mitt liv svårt att leva på sätt som jag inte tänker gå in på -- när personen till slut dog, kände jag bara lättnad och tacksamhet -- och mitt uttryck för det hela är att; Han hade den goda smaken att dö xxxxxx, så nu får vi leva ifred Jag har inte ett dugg dåligt samvete för de känslorna -- och känner nu efter flera år fortfarande enbart att det var ett mycket positivt besked jag fick den dagen -- och det skäms jag inte ett smack för. | |
| uffe6y | 2010-02-11 18:04 | |
![]() | Har absolut inga problem med att önska någon annan som död om det är ett praktsvin som Hitler eller Frizel eller vad han nu hette...att de inte hade leksaker eller hård madrass när de var små skiter jag i,,,att livet underlättas för offren väger mycket mer. Jag tror de flesta har lekt med tanken att "om jag fick bestämma så skulle du bort från denna planet" ,,,,,så var inte så präktiga nu.... | |
| molusken - Ej medlem längre | 2010-02-11 18:13 | |
![]() | Klart man känner så som micro och uffe så bra skriver här ovanför, OM personen är ett praktarsel och speciellt om det praktarselt har gjort livet surt för en de senaste 20 åren eller så. | |
| Järnröret | 2010-02-11 18:18 | |
![]() | Tyckte det var en ganska vettig grupp om man ser till facebook som helhet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 18:20 | |
![]() | micro, det är två ojämförbara saker. Jag förstår att det kan ackumulera starka känslor av vrede och vendettalusta om man lever inpå någon som kränker en. Men no matter hur mycket personen förtjänade sitt öde, tror jag de flesta av oss skulle snudda vid känslor av skuld och/eller skam över den "förbjudna" känslan. Jag tror att du är ovanlig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 18:21 | |
![]() | Personligen tyckte jag till och med synd om Saddam Hussein när han blev offentligt förnedrad, men alla är vi olika. | |
| uffe6y | 2010-02-11 18:28 | |
![]() | Han gasade 15000 kurder, gasade 50000 iranier under kriget, och dödade ständigt shia araber i irak...ja stackarn,,,blev han förnedrad....vad tråkigt | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 18:30 | |
![]() | Även svin kan förnedras och lida. Min empati omfattar även dem som inte förtjänar den. | |
| Sporten4 | 2010-02-11 18:31 | |
![]() | Jag tycker Stockholms-Central är bra jobbig med dessa alla jävla uteliggare, alkisar etc. Den är en skamfläck för Sverige. Alla våra turister ser detta. Kan inte våra politiker städa undan detta klientel? I många större städer ser man inte röken av dem trots att de är större städer tex St Petersburg (här torde problemet med utslagna vara mångfalt större). Att någon väktare uttrycker sig mindre beundrande över någon avliden problemmakare ser jag snarare som sunt. Vem skulle inte bli trött på någon dryg person som skiter i dina tillsägelser i 10 år? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 18:34 | |
![]() | Jag tycker våra politiker kan städa bort empatistörda människor som inte fattar att dessa "jävla uteliggare, alkisar etc" ofta inte har någon annan stans att ta vägen. Herregud säger jag. | |
| Sporten4 | 2010-02-11 18:38 | |
![]() | Om du nu är så mån om deras förhållanden Sylvia? Vad gör du själv för att förbättra deras situation? Varför kan vi inte ha en social som hjälper dem bort därifrån. Om de vill droga ihjäl sig låt de då göra det på en kontrollerad plats med fria droger. | |
| Järnröret | 2010-02-11 18:39 | |
![]() | Du som har så bra empati måste ju känna sjukt mycket empati för en empatistörd? Om jag tolkar det här rätt nu så är det mer synd om Sporten4 än Saddam. =D=DD=DdD | |