Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-03-07 09:46 | |
![]() | Miss_jk Låter som en bra ide. Dock fastighetsägare är du och alla andra som bor där -- det är det innebär att bo i bostadsrätt - ni äger varsin del i fastigheten. | |
| micro113 | 2010-03-07 09:48 | |
![]() | Ordförande kan ni rösta bort vid nästa årsmöte om ni vill - han är inte mer fastighetsägare än någon annan, och har alltså vare sig större skyldigheter eller rättigheter i den delen. I egenskap av ordförande får han det uppdrag och de rättigheter ni ger honom via styrelsen -- som ni också väljer. | |
| Minta | 2010-03-07 09:53 | |
![]() | Precis. | |
| RITAD | 2010-03-07 09:56 | |
![]() | Flytta ut till skogen där i grannar finnes så blir ni inte störda | |
| micro113 | 2010-03-07 10:00 | |
![]() | RITAD Fast jag förstår att man blir störd av röklukt inomhus om man är icke rökare. Jag röker själv, bor i villa - men skulle aldrig röka inomhus just på grund av den äckliga lukt som blir. Jag skulle definitivt inte vilja ha någon annans äckliga röklukt sipprande genom väggarna heller -- trots att jag själv röker. | |
| RITAD | 2010-03-07 10:11 | |
![]() | Jag bara säger hetsjakt på rökare överallt jag känner mig som i en minoritet jag har också hus och röker får stå ute som en idiot. På jobbet får vi inte heller röka finns inte rökrum TACKA VET JAG 70-TALET | |
| Minta | 2010-03-07 10:14 | |
![]() | Jag bor i en bostadsrätt, ett gammalt hus byggt 1918. Det känns i hela huset om någon röker, ingen är storrökare vad jag vet så det är inte något problem, men jag vet att någon hade problem med att matos kändes in i deras lägenhet. Det enda råd de fick var att åtgärda sin egen lägenhet. Ventilationen fungerar på konstiga sätt i ett gammalt hus. | |
| micro113 | 2010-03-07 10:20 | |
![]() | RITAD Jo, jag förstår vad du menar och känner igen känslan, men till icke rökarnas försvar måste jag ändå säga att; Röka är trots allt frivilligt -- att andas är inte det. Fast jag tycker man borde kunna ordna fler rökrum - absolut. På min arbetsplats råder dessutom rökförbud - man kan bara röka på lunchen utanför murarna, och det är inte kul när man har elva timmars arbetspass. | |
| RITAD | 2010-03-07 10:26 | |
![]() | MICRO Jobbar du ockdå på fängelse ? | |
| Miss_jk | 2010-03-07 10:31 | |
![]() | Ritad: Men varför står du ute då om du bor i hus? Det är väl bara att röka i huset? Hetsjakt håller jag verkligen inte med om om det är MIN lägenhet det gäller. Som sagt, de får röka precis hur mycket de vill så länge det inte kommer in i min rökfria lägenhet. Flytta ut på landet du istället så kan du röka både inne och ute utan att någon störs. Förstår inte hur man INTE kan förstå att jag störs av röklukt när jag inte är rökare själv. Skulle du uppskatta om din grannes skitlukt från toaletten kom in i ditt kök när du satt och mös med en kopp te och en cigg? | |
| Minta | 2010-03-07 10:36 | |
![]() | Har grannen inte ens rätt att skita? Jag säger då det.... | |
| Miss_jk | 2010-03-07 10:41 | |
![]() | Helt upp till dig om accepterar grannens skitlukt i lägenheten. Jag förbjuder inte grannen att varken skita eller röka, men i min lägenhet ska det vara luktfritt. Jag har betalat dyra pengar för denna lägenhet och då ska det fan vara mina lukter och ingen annans. | |
| Minta | 2010-03-07 10:42 | |
![]() | Man kan inte förbjuda människor att röka i sin lägenhet om det inte är en allergilägenhet, även om det naturligtvis kan vara en olägenhet (!?) | |
| Minta | 2010-03-07 10:43 | |
![]() | Om det luktar skit i din lägenhet för att grannens skitlukt tränger in i din lägenhet är det något ventilationsfel eller annat. Jag kan inte förbjuda grannen att skita. | |
| Miss_jk | 2010-03-07 10:45 | |
![]() | Nej, jag skrev precis att jag inte förbjuder dem att röka i sin lägenhet, men när det luktar in i min så måste det finnas något man kan göra. Det var det jag undrade, inte om något förbud. | |
| Minta | 2010-03-07 10:47 | |
![]() | Ok. | |
| RITAD | 2010-03-07 10:52 | |
![]() | Miss_jk Te dricker ickerökare, jag dricker kaffe | |
| RITAD | 2010-03-07 10:53 | |
![]() | Det bor fler i mitt hus än jag , ICKERÖKARE | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-03-07 10:57 | |
![]() | Rökning inomhus borde f*n vrålförbjudas! | |
| Miss_jk | 2010-03-07 10:57 | |
![]() | Skulle du uppskatta om din grannes skitlukt från toaletten kom in i ditt kök när du satt och mös med en kopp kaffe och en cigg? Varför låter du dig hunsas då? Du anser ju tydligen att det är okej att alla i huset ska ta del av röklukten, så varför då inte röka inne? | |