Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 5 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| helejnaa | 2010-03-23 11:40 | |
![]() | Som någon nämnde i ett tidigare inlägg har Fredrik Lindström satt huvet på spiken angående män som hävdar att de "inte känner nånting". Jag tror också att novellen (eller kapitlet eller vad det nu är) heter "Tycker du det här är starkt?". Förmodligen är det någon typ av machogrej som ger "övning" i att äta stark mat, som i sin tur leder till högre tolerans och att man faktiskt börjar tycka om det. Min teori. Sen tror jag att det finns människor som är mindre känsliga för stark mat, men framförallt att det är en vanesak. Jag lever också med en person som älskar allt som är starkt och jag har helt klart blivit mer tålig för starka kryddor, det märker jag främst när jag äter mat med min familj som dånar av det vi lagar hemma. Då står vi också där och säger: "Tycker ni det här är starkt!?" | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-23 11:54 | |
![]() | Chile som bara är stark finns det ingen egentlig poäng med tycker jag och tyvärr så är väl så fallet med många sorter att de saknar smak eller är så starka att smaken inte kommer fram. Men det finns flera typer som är riktigt goda och det är inte sällan efter att de är processade på något sätt. Chipotlen är rökt t.ex. och Tabascon är fermenterad i ekfat. Den aji pebre som jag gav recept på tidigare görs från en chilemassa som jag tror är fermenterad och i alla fall så är det chilesorten aji som den är gjord av. Sen att det är en vanesak att äta chile och att man blir mer resistent är en annan sak som med säkerhet stämmer helt och hållet. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2010-03-23 17:58 | |
![]() | Det var piri-piri, jag antar att det var stekningen som gjorde att det blev extra starkt! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-03-24 14:19 | |
![]() | batterisyra river också till i halsen | |
| ankabarn | 2010-03-24 15:42 | |
![]() | jag lärde känna en nigeriansk tjej, hennes föräldrar lagar då självfallet nigeriansk mat, sjukt starka grejjer. efter ett tag kunde jag äta utan att ögonen börjar rinna, men faen va gott det va! | |