Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:59 | |
![]() | ja haha bingolottmannen på centralen snubblar jag över i princip varje dag. han känns så bitter:) | |
mrperfect | 2010-03-16 17:00 | |
![]() | Då jag gick på KTH fanns det en fysiker som alltid hade kortbrallor, även på vintern, dessutom cyklade han ehjuling till skolan :) | |
Behringer | 2010-03-16 17:00 | |
![]() | Visserligen från grannkommunen men ändå... Många av er har säkert sett honom vinkades till er då ni passerat? RIP Gasart www.nt.se/soderkopin...id =5860802 | |
Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:01 | |
![]() | Finns en skäggig man som tiggar alltid cigg och pengar, trots HAN är rik.. | |
bj-olle | 2010-03-16 17:02 | |
![]() | när jag bodde i visby fanns det en snubbe som brukade frekventera bolaget. en dag sa han till min kompis: "djo köjr som moses?" "ursäkta?" "hjårde bjud!" | |
kermis | 2010-03-16 17:03 | |
![]() | Emmylicious: Ja, Kryckbögen är saknad (har aldrig gillat det namnet men det var verkligen så han kallades av precis alla...). Man är ju van att han går omkring på stan hela tiden... :/ Vi har en liten vithårig tant i stan som går och kollar in i butikerna och ojar sig över alla "nymodigheter". I min djuraffär kommer hon gärna in och ojar över grisöron och kattsand. "Ska de behöva sånt?" säger hon ofta, med ett lite för spydigt/överlägset tonfall. Och så kollar hon så att alla skyltfönster är i ordning. Har prislappar eller sånt åkt ner så kommer hon in och säger till (fast det gör hon på ett omtänksamt sätt). :) Lite söt är hon allt, även fast jag ibland kan bli lite störd över att hon kritiserar allt jag säljer... Hon ler snällt i alla fall, så hon gör väl det mest för att vara social :) | |
ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:04 | |
![]() | i min småstad fanns en alkisman som hette "ärtan". han var väl peddo eg men för menlös för att riktigt göra ngt åt det. satt han i en busskur och man gick förbi kunde man höra honom gråta och banna gud för att det fanns sådan skönhet å hur mkt han begärde oss. ngn gång slog han ngn på rumpan, sen grät han av skam. han var m i tidningarna ofta också, man skrev helt ogenerat och kåserande om hans flickbegär. | |
Dyslekso | 2010-03-16 17:06 | |
![]() | Hahaha! Bra grejer. | |
apbur | 2010-03-16 17:08 | |
![]() | Jag vet att det finns många nu men det var en speciell man som började med rosfärsälning på Avenyn i Göteborg. Han var typ först. Cyklade ofta vingligt runt på en cykel med ett gäng rosor i ena handen. Hade väldigt gäll röst och skrek "roooos, roooos" så det hördes långt. För några år sen fanns det en asiat som alltid var ute allena på nattklubbarna i Göteborg. Han ställde sig på scenen och sjöng karaoke, fast inte när det var menat utan han sjöng med i alla låtar. Med väldigt inlevelse. Han verkade inte vara intresserad av nåt annat. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:08 | |
![]() | Snubben med munspelet på centralen som står och drar några toner som att han är världsartist då? honom har jag inte sett på ett tag. Fanns en annan lirare som brukade hoppa längdhopp på plattan, sträckte handen i vädret likt en klarsignal och spurtade sedan. När han hade hoppat sträckte han händerna i luften som att han var nöjd. Han var lite kul han med. | |
snigelmamman - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:12 | |
![]() | I Deje finns Åke som hade en cykel full med bilplåtar,tutor och lampor.Numera har han rullator.Citerar Fröding och med vilda armrörelser och stor inlevelse | |
bj-olle | 2010-03-16 17:14 | |
![]() | kartboksnegern på nya konditoriet i örebro. det här var iofs när stället var ordentligt och hade en stamkundskrets av idel karaktärer (och jag då...). kan komma med fler, men kartboksnegern brukade ha röd dunväst och läsa i en gammal upplaga av det bästas stora världsatlas, anteckna mycket noggrant och ibland mumla och gestikulera i trans över sina kartor. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:16 | |
![]() | Du hann före mig dyselko, den liraren med munspelet var längesen jag såg. Han verkade få lite bättre kläder efter ett tag så han kanske var tjenis med handlarna runt plattan? | |
bj-olle | 2010-03-16 17:17 | |
![]() | eller tjavars, här är en förtekning: karboksnegern, taxi-te-och-fralla, professorn, pedo-skåningen med 6000 skivor med janis joplin, dansarna och såklart stor-jonas och andreas med hatten. en gång när jag satt med storjonas och andreas med hatten kom peter carlsson från blå grodorna in och intervjuades av NA. det var semmeltider och alla mumsade på som bäst. undrar om han kände det som han kommit rätt? | |
snigelmamman - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:18 | |
![]() | Haha,kartbokstrans | |
Dyslekso | 2010-03-16 17:18 | |
![]() | "Trapp-mongot"? Vilken trappa? Måste ses. | |
KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:19 | |
![]() | RosRos-mannen på Avenyyyyn, ja. :) Det brukade stå en liten rund man på avenyn kvälls/nattetid med bandspelare på magen, mitt i kaoset av krogbesökare. Ur apparaten strömmade fantastiska små religiösa musikstycken (och dansbandslåtar?) som han ivrigt sjöng med i. Kan inte minnas om han predikade dessutom, eller bara sjöng... | |
bj-olle | 2010-03-16 17:21 | |
![]() | synd att man inte kan ladda upp videos här, jag fångade en fin på en tomte som satt och spelade dragspel på hötorget efter nobelkonserten för två år sen medans limousinerna rullade runt honom nästan som en liten cirkus! | |
Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:22 | |
![]() | Han med vita handsken på huvudet vet jag inte om det kan vara samma som brukar klä sig i massa rosa detaljer, typ rosetter, band o benvärmare o bära på en gammal 80-talsbandare med ABBA i fullt ös. Han brukar även ha diadem m prylar som sticker upp, typ stjärnor eller gungande bollar. Munspelsmannen e cool, äfla ös på honom :) Han som bara har kortbrallor o sandaler + bar överkropp året om har jag inte sett på länge däremot. Köööp nåra vykort/biiingolotter-snub ben har jag inte sett på länge då jag inte åker pendel mer än 1 ggn per år. Generellt e jag sällan i City, men visst finns det ett gäng original. På söder finns det flera stollar, men jag kan inte minnas nån speciell just nu. Återkommer. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 17:23 | |
![]() | Det kanske kan ordnas med en guidad betatur till de platserna där dessa lokala orginal håller till? som en spökvandring fast med verkliga inslag :) | |