Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2010-03-21 15:48
Antal inlägg: 24193

Har du verkligen de spärrarna Risotto?

Jag hade inte slagit näven i motorhuven.
Jag hade inte gapat och levt rövare.
Jag hade inte kastat burkar efter bilar.

Varför gjorde du det?

--------

Nyfiken fråga: Varför släppte kändisen handbromsen med berått mod?

Och förresten, det finns ett bra uttryck som säger "Ju större stock, desto hårdare faller de!"
Jag skulle nog inte förlita mig på den där "höggraderingen" i alla lägen om jag var du. =)

Mouche

Bitte - Administratör2010-03-21 15:56
Antal inlägg: 24221

Vid obevakade övergångsställen har fordonsförare väjningsplikt mot gående. Fordonsföraren ska alltså släppa fram gående. Men gående får inte gå ut på övergångsstället utan att ta hänsyn till fordon som närmar sig. Även den som leder en cykel räknas som gående.

www.transportstyrels...ng sstalle/

Bitte

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 15:57
Antal inlägg: 3069

Mouche, vad vill du göra detta till? jag slår näven i motorhuven om jag blir påkörd, jag blir i det självklar förbannad och därför kastar det jag råkar ha i handen i samma läge men inte annars. Jag slår inte ihjäl eller misshandlar en annan människa pga. dessa synder de utsätter mig för vilket är att ha de rätta spärrarna. Om du själv inte reagerar på det sättet så undrar jag hur mycket man kan köra med dig utan att du reagerar och försvarar din rätt?
Jag stod vid en bensinpump och fyllde en tank då kändisen tyckte att jag stod i vägen för dennes tankande. Denne släppte bromsen och körde på mig på benet. Var jag konstig som reagerade utåtriktat i situationen? nej det kan jag inte tycka men det hade klart varit för mycket att sopa på han, den spärren har jag tills jag måste försvara mig.

bj-olle2010-03-21 15:58
Antal inlägg: 3350

klart som fan man kan paxa en parkeringsruta! vad trodde ni, att pax-systemet bara försvann i tomma intet nån gång i barndomen? snick-snack! jag paxar saker hela tiden

Hebbelelle2010-03-21 16:01
Antal inlägg: 100

För övrigt, vilket är tankvärt när det finns så få cykelparkeringsplatser, så får man parkera sin cykel på en bilparkeringsplats, värt att minnas.

mrperfect2010-03-21 16:05
Antal inlägg: 11437

Om man har körkort så vet man att man skall göra allt för att undvika olyckor, små som stora. man måste acceptera at t andra gör fel, jag gör fel, alla gör fel, mer eller mindre.
jag tror på smidighet, ifall jag som gångtrafikant närmar mig en väg och det kommer en eller ett fåtal bilar så håller jag inte hårdnackat på min rätt att kuta över gatan först utan tänker på att bilarna skitar ner extra mycket då de accelererar efter att ha stannat för mig så jag drar ner på gånghastigheten så att jag kommer fram till korsningen lirte efter att de passerat. Annat är det om det är mycket trafik, då måste ju bilisterna stanna för att jag skall kunna komma över över huvud taget. kan någon fpå fel på bilen , tappa broms eller styrkraften? sannolikheten är en på några miljarder ,men det händer, försiktighet och undvikande av konfrontation, speciellt med de som är korkade och håller på sin rätt eller beter soig som svin trots att man kan ta det lite lugnare. = SÄKERHET

mrperfect2010-03-21 16:05
Antal inlägg: 11437

Så bra jag stavar :)

Linn79 - Ej medlem längre2010-03-21 16:09
Antal inlägg: 4279

Det är inte för inte du heter Mr.Perfect :)

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-21 16:15
Antal inlägg: 318

Ja du Risotto..varför rinde du inte växeln då? Om du nu ska gå vidare så blir det ju ditt ord mot hans, det finns inte dokumenterat någonstans att det verkligen hänt.
Jag ser att ingen av våra bilar, som är eller har varit i tjänst idag, har varit ner vid konsum, så det var väl ingen av våra då.. eller så drömde du, eller så var det inte som du beskriver det, eller så var det ett annat bolag..
Jaja, skit samma egentligen, du verkar ju bara vilja bråka i alla fall (och få rätt och medhåll)..

Ha en fortsatt trevlig dag, och gå inte ut i onödan det är nämligen halt idag!! :)

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 16:18

Speed, jag tänker inte sitta och måla ut hela historien här men om jag skulle anmäla så slulle jag klart visa de bilder jag har på min blodiga hand. Men jag vet att saker som detta sällan går någonstans och jag låter detnog vara.

Mouche - Administratör2010-03-21 16:21

Givetvis är det aldrig rätt av en chaufför att köra ovarsamt.
Den saken är obestridlig och inget jag någonsin skulle diskutera emot.

Men att uppföra sig som en hysterisk småpojke är verkligen inte ett sätt att hävda sin rätt.
Sånt drar enbart ett löjets skimmer över en själv och man får noll respekt tillbaka.
Alla sympatier hamnar oundvikligen hos den som vet att uppföra sig väl även i pressade/utsatta situationer.

Och det där tramset om kampsportande är ytterligare nåt jag finner besynnerligt att det överhuvudtaget dra upp.
Använder en person med behörighet inom vissa av de sporterna sina färdigheter mot andra människor så räknas det vad jag vet likvärdigt med att personen är beväpnad.
Vad det har att göra med de saker som togs upp i det inledande inlägget kan jag dock inte begripa?

Mouche

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-21 16:25
Antal inlägg: 318

Men Risotto, först säger du så här i det inledande inlägget:
"Nu fanns det ingen risk för att jag skulle bli skadad av denna påkörning"

Och nu skriver du att du har bilder på din blodiga hand???? Hur ska du ha det? Blev du skadad eller inte?

Mouche - Administratör2010-03-21 16:27

PS.

Om du visar 1 000 bilder på din blodiga hand så är det ändå inte att räkna som bevismaterial är jag rädd.

Jag kan ju slå näsan i skåpdörren här hemma och få näsblod och sedan ringa polisen och säga att grannen sopat på mig en snyting och kräva skadestånd.

Lill-IT2010-03-21 16:31
Antal inlägg: 31605

Om någon kör för nära så aktar jag på mig. Tyvärr kan man ju inte alltid veta att det är en fullt frisk, uppmärksam och nykter person som sitter bakom tratten i bilen. Så i självbevarelsedrift flyttar jag på mig.
Att fortsätta vara i vägen bara för att.. är ju bara dumt. Även om jag har alla trafikregler som stödjer mig.

Minta2010-03-21 16:40
Antal inlägg: 20042

Det är livsfarligt att alltid hålla på sin rätt i trafiken. Vad är viktigast; att få rätt eller behålla hälsan?

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-03-21 16:48
Antal inlägg: 3451

Vilken otroligt dum sak att lägga sin energi på, man ska kramas i trafiken.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 17:03

Mouche, du sa att om det handlade om personer i din närhet så skulle jag åka på storstryk, hur det skiljer sig i seriositet mot att säga att jag skulle försvara mig har jag svårt att koppla. Vad jag menade var helt enkelt att den som nu kör bil i detta läge som detta handlar om ska nog också vara lite försiktig med sitt handlande, en vacker dag kör denne på fel person och får storstryk själv.
Om jag försvarar mig mot någon som vill ge mig storstryk för att jag skadat dennes bil vid ett påkörningsförsök, medvetet eller omedvetet spelar ingen roll, så tror jag knappast att jag kan bli dömd för något mina extra färdigheter till trots. Jag vill inte skada någon har jag skrivit förut men om jag måste försvara mig mot personen som vill ge mig storstryk så kommer jag att göra det jag behöver för att sätta denne ur stridbart skick, det är självbevarelsedrift och inget annat.

Nu lägger vi ner din sandlådeargumentation Mouche och håller oss till sakfrågan.
Jag respekterar att folk har en annan åsikt om detta, hade jag inte haft det hade jag inte ställt frågan från början. Det är intressant att höra hur andra ser på saker och ting och i synnerhet sånt som många säkert önskar att de vågade men inte gör för att de är rädda för konsekvensen. Lite mer råg i ryggen på vanlige svensson och mycket skit skulle undvikas.

ANDERStG2010-03-21 17:03
Antal inlägg: 7560

Ja, acceptera att andra gör fel, det gör du själv också. Road rage ger bara magsår, vare sig du sitter i bil eller promenerar.

Med det sagt så bör man nog reagera på bilar som ignorerar fotgängare. Farligare vårdslöshet får man söka efter. Att slänga en burk på dem gör dem knappast till mildare människor, men ilskan känns berättigad.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-21 17:06

speed, jag sa att jag inte tänker måla ut hela situationen här och jag finner inte min skadade hand som något bärande för grundfrågan. Taxichaffisen ska lämna företräde i denna situation enligt mig och allt annat är fel, har du en annan åsikt än det i detta fall? Om jag dessutom blir påkörd i denna specifica situation så är det graverande, tycker du annorlunda?

Bitte - Administratör2010-03-21 17:10
Antal inlägg: 24221

Men sluta älta det här då och gör en anmälan då ser du du ju om du eller han får rätt, men du vet ibland måste bilar vara på felplats

och att vara obstinat och alltid hävda sin rätt måste vara jobbigt,

Bitte

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?